Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Stříbrný ministr zase selhal

Vážení čtenáři,

ministr dopravy Dan Ťok je v tuto chvíli už druhým nejdéle sloužícím šéfem svého resortu v českých dějinách. Do funkce nastoupil 4. prosince 2014. Jen Milan Šimonovský na počátku třetího tisíciletí vydržel v obrovském domě na břehu Vltavy ještě o pár měsíců déle. Když si ale vezmeme, kolik toho Ťok dokázal, zdaleka to stříbru neodpovídá. Dálnice rostou tempem hlemýždím. A to ještě mám pocit, že tímto konstatováním plže docela urážím. O síle Ministerstva dopravy vypovídá i třeskutá rychlost, s níž mizí billboardy od našich autostrád. Jiný by se styděl, ale ministr nikoli. Holt je těžké v právním státě vymáhat dodržování zákonů. A určitě za to může Kalousek!

Když Dan Ťok z hnutí ANO usedl po Antonínu Prachařovi do ministerského křesla, jeho hlavním úkolem bylo dohnat zpoždění v přípravě výběrového řízení na poskytovatele mýtných služeb. Nepovedlo se. Nakonec byla smlouva prodloužena společnosti Kapsch a Ťok měl připravit výběrovku novou, tak, abychom v roce 2020 měli nového dodavatele. Soutěž proběhla, Ťok dokonce i vítěze vybral, ale teď vše shodil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ťok a celá vládní suita se snaží vyvolat pocit, že půjde jen o malé zdržení. Ale ve skutečnosti nejde jen o to, zda oslovení soutěžitelé dostali zadání na fl ešce, nebo jiném médiu. Rozhodnutí ÚOHS má 145 stran a zpochybňuje plno dalších věcí. Třeba rozšíření mýtného systému na 900 km silnic nižších tříd. Což je přesně množství, jež děsí kraje, ale v první řadě zcela diskvalifi kuje mikrovlnnou síť, kterou provozuje Kapsch. Rakouskému Kapschi nefandím, ale chová se předvídatelně. Ťok si měl být vědom, že Kapsch kolem sebe bude kopat a využije každé možnosti, jak zabránit změnám. Je škoda, že ministr se svými nohsledy i drahými externími spolupracovníky (mj. známý pražský advokát Jansta) nebyli schopni zadat výběrové řízení bez závad. Výsledkem je, že termín 2020 je opět ohrožen. A Ťok? Maká dál, jak je v jeho hnutí zvykem. Možná by to chtělo občas víc pokory, pane ministře.

Příjemné čtení vám přeje

Zbyšek Pechr, šéfredaktor

Objednávka starších čísel

Archiv čísel najdete zde
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Sadu seker Avenberg!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851