Tajný test autoservisů: Bída českých dílen | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 7. 2014

Tajný test autoservisů: Bída českých dílen

Tajný test autoservisů

Tajně jsme prověřili šest autorizovaných i neautorizovaných servisů. Pouze jeden z nich ale dokázal najít všechny závady, které jsme na naší octavii připravili.

(více v čísle 26/14)

Auto máte v pořádku. Akorát vám nesvítí osvětlení registrační značky, vítá nás přijímací technik, když si pro vůz jdeme do servisu. Sice nám předává hromadu papírů z testu brzd, podvozku či akumulátoru, ale ty jsou vlastně na nic, když s vozem ani nejeli. Náš tajný test servisů mimo jiné ukázal, jaké rozdíly panují v přístupu k zákazníkovi mezi autorizovanými a neautorizovanými opravnami. Několikrát jsme byli doslova šokování neprofesionálním přístupem „odborníků“.

Drahá legrace

Do servisů přicházíme s historkou: „Auto jsme teď koupili a plánujeme s ním cestu na dovolenou. Pokud najdete nějaké závady, určitě je neopravujte. Na vůz bychom měli mít záruku.“ Celá tahle „sranda“ nás vyšla na nějakých dvacet pět tisíc korun. Sem počítáme také náklady na přípravu vozu. Stříbrnou octavii 1.9 TDI z roku 2010 se zhruba 90 000 km na počitadle jsme si vypůjčili v autocentru AAA Auto, byla ovšem ve vynikajícím stavu. Proto první naše kroky vedou do dílny, s jejíž pomocí na voze vytváříme devět závad. Výčet najdete na následující stránce. Jejich spektrum sahá od ryze mechanických až po elektrické, přičemž záměrně kopírujeme běžně se vyskytující problémy tohoto modelu vozu. Některé lze odhalit velice snadno, zjištění jiných vyžaduje komplexnější přístup včetně použití diagnostiky či zkušební jízdu. Jak si tedy jednotlivé servisy vedly?

S vozem vůbec nejeli

Naše první kroky vedou do servisu Auto Technik Unger. Přijímací technik se ani neobtěžuje opustit svoji kancelář, takže se jen lakonicky zeptá, kde s vozem stojíme. „Kolik to má najeto,“ ptá se. Odpovídáme, že přibližně 90 000 km. „A jak to máte s rozvody?“ Očividně nemá přesné informace, neboť ty se u motoru 1.9 TDI v této octavii dělají až po ujetí 150 000 km. Prohlídka sice vyšla na pouhých 149 korun, avšak mechanici nepřišli vlastně na nic.

V Karlíně je draho

Druhým v pořadí je Auto Karlín, patřící do skupiny Auto Kelly Autoservis. První dojem nebyl vůbec dobrý. Jak by také mohl, když nás namísto technika vítá uklízečka. „Počkejte si venku, teď tady ještě nikdo není,“ volá na nás a přitom vytírá schody do kanceláře příjmu oprav. Ani přijímací technik a vedoucí v jedné osobě, jenž po chvíli přichází, nejeví přílišnou snahu s námi komunikovat. Jako bychom byli vzduch. Nakonec se ale v Karlíně vcelku vyznamenali, i když, jak se to vezme. Zkušební jízdu sice neudělali, avšak alespoň vůz připojili na diagnostiku a prohlédli na zvedáku. „Nefungují vám stěrače, to víte?“ ptá se nás po telefonu technik. „Zřejmě máte spálený jejich elektromotor,“ dodává. Ptáme se na ostatní věci. „Brzdy máte opotřebené z padesáti procent, což bych neřešil, ale máte vůli v táhlech stabilizátoru. Ty bych naopak vyměnil,“ dodává technik. Odpovídáme, že vůz jsme v nedávné době koupili, takže na něj máme záruku na skryté vady a pokusíme se to vyřešit přes ni. „Kolik vám zaplatíme?“ ptáme se. „Bude to 1550 korun,“ říká hlas na druhém konci telefonu. Tak vysokou částkou jsme šokováni!

Lepší dojem v nás zanechal BestDrive ContiTrade servis. Péče o zákazníka se velmi podobala úrovni známé ze značkových servisů, přičemž cena základní prohlídky byla dokonce ještě nižší než v Auto Technik Unger. Pouhých 99 korun. „Je v tom zahrnuta diagnostika?“ ptáme se technika. „Ta bohužel v ceně není, pokud ji chcete udělat, musíte připlatit navíc 400 korun,“ informuje nás. Také tento servis odhalil závadu na stěračích. A stejně jako Auto Karlín se domníval, že je na vině jejich motor. Na dotaz kolik stojí, ale technik odpovědět nedokáže. My víme, že je za 4071 korun. Že je na vině pojistka za deset korun, na to servisy nepřišly. Nebo ano, ale vědomy si naší neznalosti nás chtěly prostě stáhnout o peníze.

Ve značkovém vědí?

Originální servisy Škoda si z tajného testu sice odnesly vítězství, ale úplně stoprocentní také nebyly. S výjimkou jednoho. Pouze Autoservis NH Car odhalil úplně vše. „Máte asi špatnou geometrii, všiml jsem si totiž, že volant je při jízdě rovně nakřivo,“ říká nám technik už při psaní zakázky poté, co s vozem zajel na plac za servis. Vše probíhá hladce a bez problémů. Blíží se pozdní odpoledne a my stále nevíme, jak na tom naše octavie vlastně je. Zkoušíme technikovi volat, ale neúspěšně. Má asi dost práce. Když se konečně dovoláme, dozvídáme se, že vůz máme připravený k vyzvednutí, přičemž následuje výčet všech závad, které objevili. Nestačíme žasnout. A celé to stálo 1100 korun.

Méně přesvědčivý výsledek předvedla zbývající dvojice autorizovaných servisů. Autodružstvo Praha perfektně odhalilo sjetou vnitřní přední brzdovou destičku. Přitom se snažili odhalit příčinu, kterou je zpravidla zatuhlý vodicí čep brzdiče. Ten se pokusili rozhýbat. „S vozem jsem jel a mám pocit, že vám klepe levé táhlo předního stabilizátoru,“ dozvídáme se od mechanika, který šel náhodou kolem v okamžiku, kdy jsme ze servisu odjížděli. Do zakázky to ale technik nenapsal. Vůz zřejmě diagnostiku neviděl, dokazuje to fakt, že jinak by přišli jak na spálenou žhavicí svíčku, tak i nefunkční stěrače. Cena prohlídky 995 korun překročila předběžnou téměř dvojnásobně. O nic lepší výsledek nepředvedl ani autoservis Přerost a Švorc. Za zjištěné závady si odnesli stejný počet bodů, jako Autodružstvo Praha. Jen odhalili jiné. „Pokud by se spojily oba servisy dohromady, byl by to vcelku úspěšný tým,“ říkáme si. Tady již diagnostiku použili, takže přišli jak na vadný žhavič, tak i nefungující stěrače. „Tu žhavicí svíčku bych teď neřešil, v létě ji beztak nepotřebujete,“ informuje nás technik. „K nefunkčním stěračům, mysleli jsme, že je spálený motor, ale nakonec se ukázalo, že je to jen pojistkou,“ vysvětluje technik. Stav podvozku jim ale přišel dobrý, což je nám záhadou, protože s vozem absolvovali zkušební jízdu. Zřejmě mají v pražských Nových Butovicích jen hladké silnice… Získali si nás ale přesným stanovením ceny. Zaplatili jsme 714 korun, o pouhých 14 korun více, než bylo uvedeno na zakázce.

Kdo je tedy lepší

Autorizovaný nebo neautorizovaný servis? Jak jsme dokázali v našem testu, v neoriginální dílně vás obvykle přijmou hned z ulice i bez nutnosti objednání. Ale zákaznický komfort a jakákoliv garance chybí chybí. Naproti tomu značkový servis nabízí lepší komunikaci a celkově profesionálnější přístup. Někdy si za to ovšem nechá zaplatit více. Jak ale ukázal náš test, vůbec to není pravidlem.

Výsledky našeho testu najdete v tištěném vydání SM, č. 26/2014.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851