Motoristické sprinty: Závody pro všechny | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Motoristické sprinty: Závody pro všechny

Motoristické sprinty

Fotogalerie

8 fotografií

V Panenském Týnci opět duněly motory při závodě mistrovství republiky v motoristických sprintech. Vůně benzinu a spáleného oleje vtáhla za slunečného počasí do děje tisícovky lidí.

(více v čísle 23/18)

Už jste viděli pohromadě jedenatřicet značek automobilů? Stačí přijet na setkání, které nabízí již šestým rokem mistrovství republiky v motoristických sprintech. Nejschůdnější závodění pro skutečné amatéry.

Nabídněte si, prosím

Na letišti nedaleko města Louny jsme se byli podívat před dvěma roky. Stovky aut a tisíce lidí nám braly dech. Letos jsme s potěšením konstatovali, že zájem o Car Wars (Války automobilů) je ještě větší. Přibyly tři nové tribuny a všechny do posledního místa obsazené. Fanoušci nemuseli čekat na občerstvení. Stánků jsou zde spousta, což je také posun ve srovnání s předchozími podniky.

Posilnění diváci se mohli o pauze mezi závody vydat do zákulisí akce, kde byly desítky vozů s nejroztodivnějšími tuningovými úpravami a stánky, které nabízely nejrůznější doplňky přítomným nadšencům. Kulisu podívané doplňovala rocková hudba, jež k rychlým autům patří.

Když však moderátor akce vyzval fanoušky, že se začne zostra jezdit, nahrnuli se všichni na již zmíněné tribuny, nebo k okraji tratě. Odtud sledovali bzučící, bručící či burácející automobily nejrůznějších světových značek. Některé vozy měly úpravy, při nichž majitelé nešetřili fantazií. Mnoho aut ovšem vypadalo tak, jako by právě odbočila ze silnice první třídy číslo 7.

Přijít může každý

Mistrovství republiky zastřešuje od jeho vzniku v roce 2013 Svaz motoristických sprintů (SMS). Bezpečnost na trati i v prostorech pro diváky a závodníky zajišťují a jsou za ni zodpovědni pořadatelé jednotlivých podniků.

Seriál sice není určen pro profesionály, ale pravidla licencovaným jezdcům start nezakazují. Cílem seriálu za dobu jeho existence je nabídnout každému řidiči možnost vyzkoušel si pocity závodníka. Stačí vlastní auto, řidičák, techničák a zaplatit dvě stě korun jako vklad. Můžete přijet třeba jen jednou, podmínkou není absolvovat všechny závody. Vozy jsou rozděleny na základě objemu motoru a způsobu pohonu (benzin, diesel, elektro, hybrid) a současně podle toho, jestli jde o standardní (kategorie 1), nebo speciálně upravené automobily (kategorie 2).

„Pro letošní rok jsme vyladili propozice tak, abychom více odlišili označení 1 a 2. Pro jedničku musíte mít technický průkaz a auto musí odpovídat předpisům pro běžný provoz. Ve dvojce jsou dovoleny různé úpravy motoru nebo pneumatiky bez dezénu (sliky). Můžete je třeba před startem nahřívat tak jak se to děje na světových závodech,“ říká Tomáš Vavřinec. Loňský vicemistr Evropy v závodech do vrchu je současně předsedou SMS a podílí se na organizaci šampionátu.

Pořád se rád vracím

V Panenském Týnci jsme viděli v akci 163 účastníků včetně motocyklů. Pohled do aktuálních klasifi kací jednotlivých tříd ukazuje, že ještě před polovinou sezony je ve výsledkových listinách zapsáno 364 mužů i žen. „Zájem má průběžně stoupající tendenci, a dokonce už o něj projevují zájem také profesionální závodníci. Chceme, aby lidé na tyto závody stále rádi jezdili,“ loučí se s námi Tomáš Vavřinec.

Od loňského roku, kdy se jako ofi - ciální český reprezentant věnuje naplno vrchařskému evropskému šampionátu, neobjevuje se už na každém motoristických závodě sprintů. „Jak však mám volný termín, přijedu se vždycky podívat a taky svézt. Líbí se mi zdejší atmosféra,“ dodává Vavřinec.

Driftování kolem spoře oděné dívky patří k adrenalinovým doplňkům sprintů
Autor: Svět motorů

Kalendář 2018

Zbývající závody – 16. 6. Hradec Králové (+ moto), 30. 6. Jindřichův Hradec (+ moto), 14. 7. Vyškov, 21. 7. Milovice (+ moto), 11. 8. Příbram (+ moto), 18. 8. Panenský Týnec, 25. 8. Kopřivnice (+ moto), 15. 9. Vyškov, 7. 10. Autodrom Brno (+ moto).

Výběr z pravidel sprintů

◗ Závod se odehrává na uzavřené trati mimo silniční provoz.

◗ Rovná trať v délce 150 až 1000 metrů s minimální šířkou 5 metrů pro jednu závodní dráhu.

◗ Jezdec (fyzická osoba) musí vlastnit platný řidičský průkaz.

◗ Během volných jízd a závodu je povinné používání bezpečnostních pásů a doporučena ochranná přilba.

◗ Start je pevný s motorem v chodu.

◗ Vítězem se stává jezdec, který dosáhl v jedné z měřených jízd nejrychlejšího času.

◗ Do celkového hodnocení mistrovství ČR se započítávají všechny podniky.

◗ Účastníci jsou rozděleni do kategorií I (cestovní vozy) a II (speciální vozy).

◗ Pro účast v závodě se vybírá vklad 200 Kč.

◗ Každému soutěžícímu zůstává poprvé přidělené startovní číslo pro celou sezonu. Více informací najdete na www.smscz.eu.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851