Obsah speciálu Diesel 3/2015 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 9. 2015

Obsah speciálu Diesel 3/2015

Diesel 1.6 BlueHDI je v Peugeotu 308 o 56 000 Kč dražší než benzinový 1.2 PureTech. Který se vyplatí?

Fotogalerie

6 fotografií

V pondělí 14. 9. vychází nové číslo speciálu Diesel. Co v něm najdete?

(více v čísle 3/15)

TOP

4 Novinky: Výkonnější Jeep Grand Cherokee, diesely Euro 6 pro Mitsubishi a Toyotu, malinký diesel značky Suzuki.

6 Nízkoemisní zóny v Praze: Nesmysl, který nás čeká zřejmě od roku 2017. Tedy aspoň pokud radní po přečtení našeho článku nedostanou rozum.

8 Je AdBlue výhoda, nebo potíž: Přehled všech vozů s AdBlue na českém trhu. Jak se doplňuje a kolik kilometrů pak ujedete.

12 Měření emisí NOx v reálném provozu: Zjišťovali jsme, zda i vozy bez AdBlue snížily emise oxidů dusíku. A zda je vůbec mají nižší než stará Škoda Octavia.

TECHNIKA ¨

16 Škoda Superb 2.0 TDI: Novou Škodu Superb si představíme v podrobném testu nejvýkonnější vznětové verze se 140 kW. Naměřili jsme opravdu zajímavé hodnoty.

22 Volkswagen XL1: Karbonová placka kombinující elektromotor s dieselovou osmistovkou se stala skutečností. Otestovali jsme jeden z 250 vyrobených kusů.

26 Peugeot 308 1.2 PureTech vs. 1.6 BlueHDI: Je pro francouzský vůz lepší přeplňovaný benzinový tříválec, či dieselový čtyřválec?

Diesel 1.6 BlueHDI je v Peugeotu 308 o 56 000 Kč dražší než benzinový 1.2 PureTech. Který se vyplatí?
Autor: Svět motorů

31 Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI: Proč má o tolik lepší podvozek než standardní model?

32 Honda CR-V 1.6 i-DTEC Biturbo: Poctivá „dvadvojka“ nesplnila Euro 6. Přichází šestnáctistovka s dvojitým přeplňováním.

Oblíbená Honda CR-V musí vystačit s pouhou šestnáctistovkou. Jak jezdí?
Autor: Svět motorů

36 Fiat 500X 2.0 Multijet: Nejdražší verze Fiatu 500X nás v testu opravdu pobavila.

Hezký malý Fiat 500X můžete mít s dvoulitrem, čtyřkolkou i s devítistupňovou převodovkou
Autor: Svět motorů

39 BMW 218d Active Tourer: Jaká je rodinná předokolka od BMW?

40 Renault Espace dCi 160: I v novém espaceu je nejvýkonnějším motorem pouhá šestnáctistovka. Co myslíte, bude to stačit?

Renault Espace se z ultimativního stěhováku změnil v zajímavý cestovní vůz. Jak funguje?
Autor: Svět motorů

44 Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D: Zcela nový malý diesel od japonské automobilky.

46 Subaru Outback 2.0D: Nová generace outbacku přináší revoluční bezpečnostní systém.

48 Subaru Forester 2.0D Lineartronic: Dieselový forester je konečně k dispozici i s automatickou převodovkou.

UŽITEK

50 Mercedes-Benz Vito 109 CDI: Základní výkonovou verzi 109 CDI jsme na válcové zkušebně srovnali s výkonnější verzí 111 CDI. Vyplatí se připlácet?

Základní Mercedes-Benz Vito 109 CDI má dnes pohon předních kol a výkon 65 kW. Stačí mu?
Autor: Svět motorů

HISTORIE

52 Volkswagen Golf I: Asi nejslavnější dieselový kompakt všech dob má dodnes co říct.

55 Historie dieselových golfů: Od 1.5D k 2.0 TDI to byla dlouhá cesta plná zajímavých řešení.

56 Diesel Junkers s protilehlými písty: Unikátní německý motor jezdil i v českých nákladních vozech Walter.

Dr. DIESEL

59 Rozhovor: Martin Hroš: S expertem na předpisy v oblasti autoservisů a náhradních dílů o tom, zda smíte s novým vozem jezdit do nezávislého servisu. 63 Motorové oleje: Mohu si do servisu donést vlastní olej? Proč výrobci tají seznamy schválených olejů?

Autoservisy prodávají drahé oleje a vymýšlejí argumenty, abychom si nenosili vlastní. Braňte se!
Autor: Svět motorů

64 Krátce: Stočení tachometru zničí filtr DPF, odolnější vstřikování od Denso, levnější opravy vstřikovačů PD.

65 Diesel z vody: Elektrický proud se špatně skladuje. Nafta z vody je řešeni.

66 Tiráž

Vyšlo v časopisu

Svět motorů Diesel
3 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851