Nissan Pulsar - Hra na schovávanou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 8. 2014

Nissan Pulsar - Hra na schovávanou

Nissan Pulsar

Fotogalerie

9 fotografií

Nissan Pulsar se začne prodávat až v říjnu a dosud byl zahalen rouškou tajemství. My jsme měli exkluzivní možnost se pod ni podívat.

(více v čísle 31/14)

Nissan Pulsar
Autor: David Rajdl
Nissan Pulsar
Autor: David Rajdl
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar
Autor: David Rajdl
Je běžný klidný prázdninový den a dusno, že by se dalo krájet. Nic nenasvědčuje dramatické události. Jedeme po Praze a najednou se proti nám vynoří zakamuflovaný vůz. To je snad nový Nissan Pulsar! Okamžitě se přes ruční brzdu obracíme, dáváme plný plyn, až se nám kouří od kol, a vyrážíme ho stíhat. Na Strahově ho předjedeme a ostrým manévrem zablokujeme. Vybíháme z auta a vrháme se na něj…

Asi je jasné, že zrovna takhle to nebylo. Pravdou však je, že jsme měli možnost tuto novinku exkluzivně prozkoumat. Ještě před výstavní premiérou i standardními jízdami pro novináře. A proč nás tak zajímá? Nissan se s pulsarem vrací do prestižního segmentu hatchbacků nižší střední třídy, kde kdysi úspěšně prodával modely Sunny a Almera – poslední pokus s vozem Tiida se moc nepovedl. Takže se jedná o velkou událost.    

 

Pulsar první

Nissan nám umožnil prohlédnout si první přihlášený kus v České republice. I přes polepy je zřejmé, že novinka bude mít vyvážené proporce. S výškou 1520 mm bude patřit mezi nejvyšší kompaktní hatchbacky na trhu. Ve spojení s rozvorem náprav 2700 mm to znamená, že by kabina měla být dostatečně prostorná. Sedíme na zadních sedadlech a naše tušení se potvrzuje. Naštěstí s sebou máme metr – 174 cm vysokému redaktorovi zbývá před koleny bezvadných 20 cm. Pod předními sedadly je dost místa na zasunutí chodidel, takže pohoda. Zadní sedadla jsou příjemná, jen se nám zdá, že by mohla mít delší sedák. Také opěrka hlavy by se mohla vysouvat výš. Nad hlavou nadbytek místa nezůstává, ale se šířkou jsme vzadu spokojeni. To však nemůže říct o přední části, která je výrazně užší. Podle měření dokonce o 2 cm, což znamená, že se řidič a spolujezdec budou muset spokojit s mnohem menším prostorem než u konkurence. Alespoň že výška kabina je v této oblasti nadprůměrná.

 

Klady i zápory 

Do vozu se díky čtveřici rozměrných dveří s velkým úhlem otevírání dobře nastupuje. A ač je přední část užší, na místě jsme se cítili útulně. Sedadlo řidiče je rozměrově dostatečně dimenzované a lze ho nastavovat v širokém rozmezí, užší věnec volantu padne dobře do ruky a přístroje jsou přehledně uspořádané. Úžasná je široká loketní opěrka ve výplních dveří – ty mají vpředu měkčený povrch, vzadu však vznikly z tvrdého plastu – posouvat lze i opěrku mezi sedadly. Odkládací schránky a držáky nápojů najdete na tradičních místech, jen kapsa ve dveřích by mohla být větší a velká PET lahev se do ní určitě nevejde. Jednoduché tvary palubní desky se zaměřením na funkčnost diametrálně liší od designově nápaditého modelu Qashqai. Rozhodně však nepůsobí chudě. Z měkčeného materiálu je vyrobena jen vrchní část, což nám připadá zbytečné. Střední ozdobný pás i celá spodní polovina jsou tvrdé. Zpracování na první pohled vypadá na jedničku.

 

Pozvánka na příště

Podívali jsme se také do kufru, který má podle japonské značky včetně rezervního kola objem 385 litrů. Víko se zvedá hodně vysoko, ale nakládací hrana by mohla být nižší. Také nám připadá, že někteří soupeři mají větší nakládací otvor. Zavazadelník lze zvětšit sklopením zadních opěradel, což vytvoří velký schod – s posuvnou lavicí jako u tiidy se nepočítá. Podle českých zástupců Nissanu by měl mít i pulsar dvojitou podlahu, kde by se dalo dno nastavovat podle aktuální potřeby, stejně jako u qashqaie. Zkoumaný vůz ji však neměl, takže nám nezbývá než věřit.

První letmé seznámení dopadlo pro pulsar v zásadě dobře, několik drobností by si přesto úpravu zasloužilo. Jenže ani golf není ve všem dokonalý. Potěšil nás styl i a atmosféra v kabině nebo design nezakrytých světel a masky, kterým nelze upřít příbuznost s ostatními moderními modely Nissanu. Zatím tedy pulsar propouštíme, ale už se těšíme, až se s ním svezeme.    

 

 

CO UŽ JSME VĚDĚLI…

První informace o hatchbacku Pulsar vypustila japonská značka koncem května. Ze zveřejněných fotografií bylo zřejmé, že design navazuje na styl modelů Qashqai a X-Trail. Pětidveřová karoserie má délku 4385 mm a rozvor náprav 2700 mm. Nissan oznámil, že se pod kapotou objeví pouze přeplňované pohonné motory, které vyvinuli konstruktéři Renaultu. Zážehový čtyřválec 1.2 DIG-T bude mít výkon 85 kW a vznětová patnáctistovka 81 kW. Potvrzen byl i příchod benzinové šestnáctistovky podávající 140 kW.

Pulsar dostane řadu bezpečnostních asistentů. Patří k nim nouzové brzdění s detekcí překážky vpředu, rozpoznávání 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851