Test: Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 4x4 Elegance - Phil Collins 4x4 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

28. 8. 2014

Test: Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 4x4 Elegance - Phil Collins 4x4

Suzuki S-Cross

Fotogalerie

7 fotografií

Střední proud požívá pověsti hudby duševně mdlé a vypočítavě odbyté. I obecný vkus se ale dá trefit poctivými nápady, což kromě Phila Collinse dokazuje Suzuki S-Cross.

(více v čísle 32/14)

S původním SX4 sklidilo Suzuki mimořádný úspěch, ale jen u jisté části publika. Průchodnost lehkým terénem, volitelná čtyřkolka, praktický interiér a švihácký kukuč dnes vyhledává stále více lidí, většina z nich k tomu však potřebuje větší kufr. Když loni dozrál čas na generační obměnu, výrobce tato přání vyslyšel. S-Cross je o patnáct centimetrů delší a se základním objemem 430 litrů strčí do kapsy všechnu konkurenci – pokud započítáme rezervu, nechává za sebou Kiu Sportage, Škodu Yeti nebo nový Nissan Qashqai. Proti dobíhajícímu SX4 se o deset let posunul také interiér, kterému bychom s chutí dali přednost před posledními výtvory z Francie.

Auto ale nedělá jen kufr a palubní deska. Evropa žádá diesely a jejich implementace do menších vozů ještě nedávno představovala pro japonské automobilky noční můru. Z aut, která se zážehovým motorem po rozbitém asfaltu a dlažbě jen lehce tančila, se s těžkým dieselem pod kapotou staly drncající stvůry bez chuti jet. Ne tak z S-Crossu. Ladění podvozku pro litinový agregát 1.6 DDiS bylo mimořádně pečlivé, výsledkem čehož je skvělá kombinace komfortu a obratnosti, rytmus zavěšení ideálně sehraný s tuhostí karoserie a harmonie pohybů srovnatelná s Volkswagenem Golf. Dieselové suzuki se snadno a intuitivně řídí, jede klidně a neobtěžuje posádku rázy na nerovnostech ani hlukem pneumatik.

Motor sám této pečlivosti nezůstává nic dlužen. Do karoserie nepřenáší vibrace ani hukot a za tichého klapotu letí jako vítr. Nejnovější modifikace šestnáctistovky dodávané Fiatem nedopřává konkurenci od Renaultu, Opelu ani Hondy žádný náskok, o flegmatické octavii s pětikvaltem nemluvě. Za plynem jde ochotně, živě se vytáčí a už pod hranicí 2000 ot./min fouká karoserii do kopců na šestku. Ani nás nepřekvapilo, když na motorové brzdě přiznal nepovolený doping – naměřili jsme 94,5 kW a 338 N.m. Spotřeba ani na dálnici nestoupá přes šest litrů, jinak není těžké jezdit za pět.

Jediná potíž tak může být s výbavou. Zatímco předokolku dostaneme ve verzi Comfort za 475 900 Kč, pro pohon 4x4 zatím musíme skočit hned o dva stupně výš – za vyšperkovanou specifikaci Elegance zaplatíme 579 900 Kč. Kdo potřebuje čtyřkolku kvůli horám, nejspíš by dvouzónovou klimatizaci a xenony oželel. Snad na tom dovozce zapracuje, aby S-Cross dokázal svůj nevšední talent lépe prodat.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851