Volkswagen Caddy: Pro všechny | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 2. 2015

Volkswagen Caddy: Pro všechny

Volkswagen Caddy

Fotogalerie

7 fotografií

Volkswagen Caddy patří k nejúspěšnějším užitkovým vozům v Evropě. Modernizací
by jeho akcie měly ještě stoupnout.

(více v čísle 7/15)

Malou dodávku Caddy si oblíbili nejenom drobní živnostníci, rozvážkové služby, ale také početnější rodiny využívající její variabilní a prostorný interiér. Vždyť během jedenácti let výroby předchozích generací z výrobních pásů sjelo 1,5 milionu modelů Caddy. Nyní Volkswagen představil další evoluci, která se od předchozích liší zejména technikou. Na siluetě vozu, posunovacích zadních dveřích ani prosklení se prakticky nic nezměnilo. Styl přední části nyní odpovídá posledním trendům značky, vzadu se objevilo více hran a ostrých zalomení. Osobní verze také dostanou menší zpětná zrcátka, užitkové si ponechají původní. Volkswagen opět potvrdil trend, že nepřipustí žádné designové rošády. O to překvapivější byl náš pohled do interiéru, kde jsme našli úplně novou palubní desku, která s okrasnou lištou působila luxusněji než v některých osobních vozech. Prostorově se na kabině vlastně nic nezměnilo, takže přepravní kapacita užitkového provedení je opět 3,2 m3.

Výrazně se ale obměnila škála motorů pohánějících předn

Prostorově se uvnitř caddy nic nezměnilo. Pozice za volantem je příjemná.
Autor: Volkswagen
í kola, která nyní kompletně splňuje emisní normu Euro 6. Nejžádanější zřejmě budou vznětové verze. Jsou sice čtyři ve výkonovém rozmezí 55 až 110 kW, ale vždy jde o čtyřválec 2.0 TDI. Nejsilnější turbodiesel bude možné skloubit s pohonem všech kol a automatem DSG. Provedení 75 kW v úpravě BlueMotion se má pyšnit průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km.

Nabídku zážehových motorizací startuje čtyřválec 1.2 TSI/62 kW. Úplnou novinku potom představuje litrový přeplňovaný tříválec s výkonem 75 kW a točivým momentem 175 N.m. Nad ním bude ještě čtrnáctistovka TSI s 92 kW. Stejně jako předchozí generace pojede i současná na zemní plyn. Ponese ale označení TGI a místo atmosférického dvoulitru bude pod kapotou přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem 81 kW. I díky změně pohonu klesne spotřeba plynové verze na 4,1 kg/100 km, což je o 1,7 kg méně.

Caddy je dalším modelem značky, kde se představil přeplňovaný tříválec 1.0 TSI
Autor: Volkswagen

Nové caddy se snaží zajistit posádce i lepší ochranu pomocí aktivních i pasivních asistenčních systémů. Jedním z nich je Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City. Ten dokáže v rychlosti nižší než 30 km/h rozpoznat hrozící srážku a sám zastavit. Standardem je multikolizní brzda, boční a hlavové airbagy u osobních verzí. Na přání si zákazník může vybrat asistent dálkových světlometů Light Assist a Driver Alert, rozpoznávání únavy řidiče nebo adaptivní tempomat ACC, který v kombinaci s DSG umí vozidlo také úplně zastavit až z rychlosti 160 km/h. Nové jsou audiosystémy nebo navigace, k nimž lze objednat zadní parkovací kameru. Vrcholem je systém Park Assist, který sám zaparkuje na podélném i příčném místě.

Přesné specifikace a ceny pro český trh by měl Volkswagen zveřejnit ve druhém čtvrtletí. První vozy se dostanou k zákazníkům již v září letošního roku.

 

Nový malý užitkáč míří nejen na fi rmy, drobné řemeslníky, ale také na běžné aktivně žijící motoristy
Autor: Volkswagen

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
7 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851