Škoda Octavia RS230: Podvozková magie | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 11. 2015

Škoda Octavia RS230: Podvozková magie

Škoda Octavia RS230

Fotogalerie

9 fotografií

RS230 je v podstatě technickým tuningem standardní Octavie RS. Přesně tím, který dává smysl, když rádi řežete zatáčky.

(více v čísle 44/15)

Vážení cestující, zdraví vás kapitán. Právě se nacházíme v dlouhé táhlé zatáčce, jedeme nesmyslně rychle a vy můžete na vlastní žaludky cítit, jak ukázkově naše kombi vykružuje oblouk. Bez protáčení kol, bez známek nedotáčivosti, s ledovým klidem a chirurgickou přesností. Provolejme slávu VAQ!

Stručná zkratka znamená dlouhé německé Vorderachsquersperre a jde o aktivní uzávěru předního diferenciálu, jehož svornost reguluje elektrohydraulicky ovládaná spojka. Točivý moment se tak rozděluje mezi levé a pravé kolo úplně stejně, jako to dělá spojka Haldex u aut s pohonem 4x4 mezi přední a zadní nápravou. Tento koncernový zázrak dostává Octavia RS230 jako třetí po Golfu GTI Performance a Seatu Leon Cupra a jde o hlavní důvod, proč byste si měli připlatit 75 000 Kč za RS230 proti standardní benzinové Octavii RS. Druhým důvodem pak jsou výkonnější brzdy. Fungovaly pořád stejně bezvadně i po divokých 40 km serpentin – přiměřený nástup, razantní účinek, nevadnoucí chuť do práce. Pokud u sportovně-rodinné octavie vyvoláváte častěji onoho atletického ducha než cestovatelského, budete z podvozku RS230 nadšeni.

Zážehový motor 2.0 TSI kosmeticky posílil ze 162 na 169 kW. Spotřebu jsme pokusně srazili k šesti litrům, typicky ale jezdí za osm, po dálnici za devět. Ostře pak za 24 l.
Autor: Jiří Káš

Změn je víc. Přeladěný výfuk, který dostává víc prostoru, aby k umělému hlasu rezonátoru přidal hlavně ve sportovním režimu trochu přirozeného brumenda. Výsledek je celkem přesvědčivý, v cestovních režimech pak relaxačně umlčený. Mezi nápadné prvky patří výrazná devatenáctipalcová kola jak z divokých tuningových snů. Báli jsme se jich, ale překvapila. Podvozek odvádí skvělou práci, nezapomíná pružit a při běžném jezdění nás neobtěžoval prkenností. Pochopitelně na kanálu nebo hlubokém výmolu obří válce bouchnou, což pocítíte vpředu hodně a vzadu dvojnásob. Komu je to příliš, ať si počká na adaptivní tlumiče, se kterými prý půjdou kombinovat i menší osmnáctky. To bude pochutnání…

Sedačky se tváří anatomicky, v horní části opěradla jsou ale příliš otevřené
Autor: Jiří Káš

Už takhle nám RS230 připadá jako nejlepší z rodu Octavií. Skvěle vyvážená, přátelská, velmi rychlá a v rámci předokolek zatraceně zábavná. Řazení manuálu je perfektní a v tomto případě bychom 45 000 Kč za automat DSG hodně zvažovali. Řízení by sneslo o něco lepší zpětnou vazbu, je ale přirozené a přesné, takže nás to ani příliš netrápí.

Octavia RS230 je buď šedá, černá, bílá, nebo červená. Vždy s černými doplňky.
Autor: Jiří Káš

A málem bychom zapomněli na označení RS230. Benzinový dvoulitr posílil z 220 na 230 koní, které se dostaví o 200 otáček výš, ve 4700 ot./min. To ale v praxi nepoznáte. Snad jen to, že se maximálka přiblížila na dostřel 250 km/h, u liftbacku pak přesně na tuto magickou hranici.

Škoda Octavia RS230
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851