Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI AT | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI AT

Škoda Rapid Spaceback Scoutline 1.4 TSI AT

Fotogalerie

12 fotografií

Zákazníci se v posledních letech zamilovali do všech dobrodružně stylizovaných aut. Na plastový make-up láká i nová Škoda Rapid Scoutline, kterou jsme se jako první svezli.

(více v čísle 2/16)

Úspěch terénně laděné Octavie Scout 4x4 přivedl Škodovku k myšlence obdobně stylizovaných modelů i v levnějším spektru nabídky bez pohonu všech kol. A tak se zrodily typy Fabia Scout nebo Roomster Scout. Oba patří pro tuto chvíli minulosti, současnost se točí kolem rapidu. Právě pro něj, konkrétně pro karosářskou verzi Spaceback, v Boleslavi připravili paket atraktivních ochranných prvků karoserie, přihodili hrst komfortní výbavy – a na světě je Rapid Spaceback Scoutline. Všimněte si rozdílu – zatímco offroadová octavia v konfiguraci 4x4 se jmenuje Scout, Rapid s pohonem dvou kol si říká skromněji Scoutline.

Projede víc?

Černé a stříbrné plasty jsou hezká věc, vy už ale máte jistě na jazyku dotaz směřující k výšce podvozku. Nezměnila se. Rapid Scoutline má mezi břichem a silnicí shodných 134 mm jako všechny ostatní rapidy. Na rozdíl od nich ale vyjíždí z fabriky s koly o palec většími, šestnáctipalcovými.

Pokud byste přece jen potřebovali tu a tam vyrazit mimo asfalt třeba na polní cestu, neměli byste v ceníku přehlédnout položku Paket pro špatné cesty. Stojí rozumných 5400 Kč a obsahuje kryt motoru a převodovky, ochranu lanovodu ruční brzdy a hlavně zvýšení podvozku vpředu o 15 mm a o 12 mm vzadu. Nejde však o výsadu verze Scoutline, tento doplněk je dostupný pro všechny rapidy. Podle nás zmíněný příplatek k testované novince pasuje jak Voskovec k Werichovi a my bychom vám rádi prozradili, jak se vyšší světlost projeví na komfortu a jízdních vlastnostech. Ale neprozradíme. Výrobce dal přednost vzhledu a testovaný vůz osadil příplatkovými sedmnáctipalcovými koly. Stojí sice lákavých 4800 Kč, ale paket pro špatné cesty je jim zapovězený. A tak se musíme omezit na konstatování, že velká kola dělají parádu a současně neplechu. Rapid na kanálech a výmolech tvrdě tloukl, zatímco na šestnáctkách jezdí citelně plavněji – máme to v živé paměti.

Tato fešná sedmnáctipalcová kola přijdou jen na 4800 Kč. Podvozek je ale pak dost tvrdý a nelze si k němu přikoupit jeho zvýšenou verzi.
Autor: Davidl Rajdl

Motorové nejvíc

Ve slušivém skautím kroji jsme poprvé vyzkoušeli nejsilnější motor v nabídce kompaktní škodovky. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI má výkon 92 kW, v rapidu je kombinován výhradně se sedmistupňovým automatem a logicky jde i o cenový vrchol. Popsaná kombinace startuje na 419 900 Kč a coby Scoutline stojí dokonce 490 900 Kč. Není divu, že výkonovému opojení podléhá jen 1,4 % zákazníků.

V nízkých a středních otáčkách má motor jasný náskok před menší dvanáctistovkou. Zatahuje razantně a na plyn reaguje snad až příliš horlivě. Ve spojení s dvouspojkovou převodovkou to chce citlivou nohu, aby byla jízda plynulá. Ve vysokých otáčkách motor docela hlučí a dynamika nám už nepřipadá tak oslnivá. Přímé srovnání s agregátem 1.2 TSI/81 kW se dělá těžko, tento motor je totiž vázán výhradně na manuální převodovku, automat dostanete jen ke slabšímu 1.2 TSI/66 kW.

Motor 1.4 TSI je vrcholem nabídky. Jede svižně a úsporně.
Autor: Davidl Rajdl

Příjemným překvapením pro nás byla spotřeba, která je u verze Scoutline papírově o deci vyšší než u civilního rapidu (především kvůli větším kolům). Vylidněnou Prahou jsme brouzdali za 5,7 l/100 km a po okreskách a dálnicích cestovali s průměrem 6,1 l/100 km. Tohle novým TSI jde.

Výbava Scoutline je vyhrazena karosářské verzi Spaceback. Ve standarní výbavě najdeme mimo jiné paket Image, obsahující protažené sklo pátých dveří a zatmavené svítilny.
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
2 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851