Mercedes-Benz C 220 d kupé: Nečekaná natřásaná | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 5. 2016

Mercedes-Benz C 220 d kupé: Nečekaná natřásaná

Mercedes-Benz C 220 d kupé

Od Mercedesu člověk čeká sametový jízdní projev, u céčka však hodně záleží na zvolené konfi guraci. Novinkové kupé ve verzi 220 d nám ukázalo svoji obhroublejší tvář.

(více v čísle 13/16)

Kamkoli céčkem kupé přijedete, vzbudíte pozornost. Designová spřízněnost s třídou S kupé je snad ještě větší než v případě sedanů. Nezasvěcení si tak vůz klidně spletou a hádají mu daleko vyšší cenu než 1,5 milionu korun v případě testovaného exempláře. Dobrý dojem ve vás zanechá také interiér – sedí se sportovně nízko, kvalitně čalouněný volant padne příjemně do ruky.

Po důkladnějším zkoumání však odhalíte i méně příjemné věci: středový panel občas povrzává a při poutání se musíte natahovat nepříjemně vzad. Za podavače pásů si 7001 Kč rozhodně připlaťte. Zadní sedadla jsou sice rozměrná, místa však nabízejí poskrovnu. Za vyššího řidiče už se dozadu nikdo neposadí.

Lehkým zklamáním byla nižší kultivovanost vznětového čtyřválce, kterému se typický klapot nedaří příliš dobře maskovat. Na rozdíl od právě končící generace éčka nedokáže ani slabší verze být tak tichá, jak by si řidič mercedesu přál. Ve srovnání s novým dvoulitrem z řady OM654 (viz představení nové třídy E v minulém čísle) s nižším zdvihem i kompresním poměrem vynikne hlučnost ještě mnohonásobně více. Po dynamické stránce výhrady nemáme, zrychlením by měla typické uživatele uspokojit. Spotřeba se drží v rozumných mezích, na okreskách a na dálnici (ve 130 km/h točí motor 1600 ot./min) se běžně vejdete do 6,5 l/100 km, ve městě počítejte s konzumací kolem osmi litrů.

Naftový čtyřválec v céčku je na poměry prémiové třídy hlučný. Spotřebou v průměru do sedmi litrů však nezklame.
Naftový čtyřválec v céčku je na poměry prémiové třídy hlučný. Spotřebou v průměru do sedmi litrů však nezklame.
Autor: Jiří Káš

Devítistupňová převodovka pracuje hladce, rychle a především intuitivně. V režimech Eco a Comfort většinou řadí ještě před 2000 ot./min a využívá vysokého točivého momentu 400 N.m dostupného již od 1400 ot./min. Opratě jí povolí módy Sport a Sport+, nechávající motor pracovat ve vyšších otáčkách ve prospěch rychlejší reakce na prudké přidání plynu. Navíc se citelně sníží účinek posilovače řízení.

Testovaná verze byla obuta do větších 18“ kol AMG (k dispozici jsou až dvacítky), což v kombinaci s příplatkovým sportovním podvozkem rozhodně nepřispívá ke komfortu. Přejezd větších nerovností doprovázejí nepříjemné rázy a na nekvalitním povrchu dochází i k občasnému odskakování kol. Jízdu si tedy začnete užívat až na hladkých cestách, kde vynikne přesné, strmé řízení a vysoká stabilita i v rychlých zatáčkách.

Cenově i výkonově se Mercedes- -Benz C 220 d kupé s automatem (1 109 848 Kč) nachází mezi konkurenčními BMW 418d/110 kW (1 076 608 Kč) a 420d/140 kW (1 133 808 Kč). Nejlevněji pořídíte Audi A5 2.0 TDI/140 kW za 1 061 900 Kč.

Mercedes-Benz C 220 d kupé
Mercedes-Benz C 220 d kupé
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851