Suzuki Baleno: Vyšší třída | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 7. 2016

Suzuki Baleno: Vyšší třída

Suzuki Baleno

Fotogalerie

13 fotografií

Suzuki Baleno míří do segmentu malých městských hatchbacků. Má novou platformu, turbomotor a poprvé hybrid.

(více v čísle 23/16)

rezervou a zejména nabídku místa v podélném směru mu může většina konkurence jen závidět. Redaktorovi výšky 174 cm zbývá na zadních sedadlech před koleny přibližně 15 cm. Také s šířkou interiéru jsme spokojeni, jen zešikmené okno na pátých dveřích výrazně ubírá místo nad hlavami. Hodně zvědavi jsme byli na kufr, který s objemem 355 litrů dominuje malým městským hatchbackům. Údaj platí pro verzi se sadou na opravu pneumatik a je do něj započítán i prostor pod dvojitou podlahou. Ta při sklopení zadních opěradel vytváří rovnou plochu. Jediným negativem je vysoká nakládací hrana. Také z pohledu designu, kvality zpracování nebo Když jsme na loňském ženevském autosalonu obdivovali koncept Suzuki iK-2, říkali jsme si, že takhle velké auto – tedy plnohodnotný městský hatchback – v nabídce japonské značky chybí. Nyní před námi stojí nové baleno, které z tohoto konceptu vychází, a my se už těšíme, jak se v něm svezeme.

Přepravní rekordman

Nejprve ho ale musíme řádně prozkoumat. Baleno je proti swiftu, jenž v nabídce zůstává, o 145 mm delší, ale uvnitř nám připadá, že mezi nimi musí být rozdíl minimálně půl metru. Prostor pro posádku je dimenzován s velkou použitých materiálů známe výraznější a lépe udělané automobily.

Sklopením zadních opěradel se přepravní kapacita zvýší na 1085 litrů
Autor: Suzuki a Leoš Káňa

Známý základ

Pro otestování novinky Suzuki máme vyhrazen uzavřený testovací polygon nedaleko Budapešti, kde je pro nás připraveno několik stanovišť. Nejprve usedáme do základní dvanáctistovky s výkonem 66 kW spojené s pětistupňovým manuálem. Tento agregát známe již ze swiftu, ale v balenu dostal systém duálního vstřikování s cílem zlepšit tepelnou účinnost spalování. Výkon agregátu je sice o 3 kW nižší, ale točivý moment stoupl ze 118 na 120 N.m a je dostupný již při 4400 otáčkách. Připadá nám, že lépe táhne odspodu, a přitom není problém vytočit ho až k omezovači.

Po první jízdě oceňujeme pohodlná přední sedadla, příjemnou pozici řidiče a nastavování volantu výškově i podélně – tuto možnost nabízí jen nejvyšší provedení GLX. Přesedáme do verze se stejným agregátem, ale s bezestupňovou převodovkou CVT. Rozjezd s ní je plynulý a těší nás, že po výraznějším sešlápnutí pedálu plynu zbytečně nežene motor do vysokých otáček. Ve městě jistě půjde o příjemného společníka.

Dopovaná trojka

Nyní na nás čeká asi nejzajímavější novinka: přeplňovaný tříválec o objemu 1,0 l s přímým vstřikováním paliva, který můžeme vyzkoušet na nejrychlejší části prezentace. Po nastartování jen těžko hledáme rozdíl proti čtyřválci – agregát běží tiše a klidně. Až při vyšším tempu se od motorového prostoru ozývá tradiční vrčení tříválce, ale jen tlumeně, protože je výborně odhlučněn. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje téměř okamžitě a nabízí dostatek síly přibližně od 1500 do 6000 ot./min, kdy zasáhne omezovač. Okruh s delšími rovinkami, ostrými zatáčkami a slalomem mezi kužely ukazuje dobrou pružnost pohonné jednotky – stačí mít zařazenu dvojku nebo trojku –, ale také chování balena s úzkými pneumatikami 175/65 R15 na hranici přilnavosti. Suzuki nás nezklamalo. Karoserie se při rychlé změně směru jízdy sice hodně naklání, ale kola drží směr a zásah ESP je neznatelný. Řízení pracuje rychle a prakticky stále máme vůz pod kontrolou.

Nakonec usedáme do hybridního provedení. To ale budeme moci řádně otestovat až při běžném redakčním testu. Na uzavřeném polygonu totiž nemáme prostor na vyzkoušení rekuperace, systému stop-start ani na měření spotřeby.

Čas ukáže

Suzuki Baleno po prvním setkání považujeme za příjemného společníka. Je prostorné a s přehledem splní většinu potřeb všech motoristů. Důležitou roli bude hrát cena, která však v době uzávěrky ještě nebyla stanovena. Měla by kopírovat nabídku na Slovensku, kde nejlevnější baleno stojí 10 690 eur, což je asi 290 000 Kč. Na čtyřmetrový hatchback vyráběný v indické továrně Maruti Suzuki, jenž se u dealerů objeví v polovině června, to není zrovna málo.

Suzuki Baleno
Autor: Suzuki a Leoš Káňa

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851