Porsche 718 Boxster S PDK: Foukej, foukej, turbíčko | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Porsche 718 Boxster S PDK: Foukej, foukej, turbíčko

Porsche 718 Boxster S PDK

Fotogalerie

21 fotografií

Porsche Boxster následuje model 911 a opouští atmosférické motory ve prospěch přeplňovaných. Nově si říká 718 Boxster.

(více v čísle 31/16)

Porsche vzalo modernizaci roadsteru Boxster a kupé Cayman od podlahy.

Podle očekávání si designéři pohráli s prvky exteriéru i interiéru, což by v rámci běžného faceliftu stačilo. Jenomže kompaktní sporťák s motorem uprostřed čekala neodkladná transplantace srdce, kterou před časem podstoupila už dospělejší řada 911.

Atmosférický šestiválec pod tlakem emisních norem abdikoval a uvolnil místo „motoru budoucnosti“. Tedy menší přeplňované pohonné jednotce. Od letoška je tedy boxster čtyřválcem – buď dvoulitrovým, nebo v testované verzi „S“ o objemu 2,5 l. A nově si říká 718 Boxster – vysvětlení najdete v samostatné stati.

Rozpačité retuše

Původní podoba z roku 2012
Autor: Jiří Káš

Třetí generace z roku 2012 se podle nás dost povedla a upřímně bychom neřekli, že jí lifting obličeje prospěl. Na silnici si změny sotva uvědomíte, ale když na fotkách porovnáme verzi před a po, zdá se nám původní tvar světel a nárazníku líbivější. Nasávací otvory v bocích jsou teď větší, aby se turbu lépe dýchalo. Nejnápadnější změny čekají na zádi. Světlomety dostaly čirou optiku a spojuje je lesklý černý pás tvořící základnu výsuvného křidélka. I tuto proměnu spíš akceptujeme, než že bychom ji nadšeně vítali a považovali za nezbytnou.

Radostné změny

Modernizovalo se také v interiéru a v tomto případě se nám odvedená práce zamlouvá. Kulaté výdechy klimatizace porsche sluší víc než původní hranaté, nový volant s přepínačem jízdních režimů se nám líbil už v 911 a pochválit musíme modernější multimediální systém s velkou dotykovou obrazovkou. Přetlačítkovaný středový panel však zůstal, to nejspíš změní až příchod zcela nové generace.

Jakkoli se může zdát dvoumístná kabina boxsteru stísněná, sedadla se dají posouvat v docela velkém rozsahu a nakonec se do auta vměstnají i vyšší postavy. Odkládacích míst není moc, nejlepší je vysypat obsah kapes do jednoho z kufrů – předního nebo zadního.

Připomínáme, že motor leží uprostřed auta hned za sedadly a vidět jsou z něj nanejvýš hrdla pro doplňování provozních kapalin.

Porsche 718 Boxster S PDK
Autor: Jiří Káš

Turbo středem zájmu

Jsme v porsche, dle tradice tedy bereme klíček do levé ruky – v našem případě je lakovaný v barvě vozu za nekřesťanský příplatek skoro 12 000 Kč. O přechodu Porsche na turbomotory kolují světem hrůzostrašné legendy plné silných slov, po zkušenostech s oturbeným 911 ale víme, že se žádné drama nekoná. Tedy pokud nemáme na mysli dramatické zvýšení potenciálu právě díky přeplňování.

Boxster S má nově čtyřválec 2,5 l místo šestiválce 3,5 l. Výkon narostl o 25 na 257 kW a krouťák o hodně pěkných 60 N.m (na 420 N.m).

Určitě jste mockrát slyšeli, že skokový nástup turba se jemnosti atmosféry nevyrovná, a to samé platí pro zvuk. No… když se budete snažit a soustředit, malou prodlevu naměříte. Při normálním používání ale sklepnete pádlem dolů dva kvalty, dupnete na plyn a z toho, co nastane, budete mít dlouho úsměv od ucha k uchu. Nový motor je prostě úžasný, a to jsme sami dlouho patřili k odpůrcům turboéry. A co se týče zvuku, už dlouho se nám nestalo, abychom se báli vlastního auta. V nízkých otáčkách boxster mrzutě brblá jak otrávený medvěd, ale v šesti tisících začne ječet, chroptět, svištět a vy pořád zrychlujete ve snaze tomu běsu ujet. Upřímně jsme si na starý šestiválec ani jednou nevzpomněli, byť to může znít kacířsky. Ale ruku na srdce – čekal snad někdo, že by Porsche pustilo na trh nějaký

Porsche 718 Boxster S PDK
Autor: Jiří Káš
průšvih? My ne.

Zatáčkomil německý

Koncepce s motorem uprostřed dokáže být třeba na vodě zrádná, boxster je ale skvěle vybalancovaný a elektronika dává řidiči prostor k seberealizaci. Jízdní vlastnosti jsou perfektní, aniž by byly vykoupeny zhoršeným komfortem. Boxster i na dvacetipalcových kolech příkladně pruží a tlumí, volantem můžete i v ostrém režimu točit jednou rukou. Tady musíme zmínit pihu, která nás mrzela už u předchůdce – řízení působí kolem středu trochu volně. Ale chápeme, že jde zřejmě o záměr, aby auto nereagovalo na každý sebemenší pohyb třeba na dálnici.

Co dodat?

V podstatě nic. Porsche zvládlo legislativou vynucený přechod na přeplňování na výbornou a dál staví skvělá auta. Komu se to nelíbí, měl by si uvědomit, že by také mohlo vyrábět jen cayenne a macany. Pak by byl teprve důvod k pláči.

Porsche 718 Boxster S PDK
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851