Fiat Tipo hatchback a kombi: Čechům blíž | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 10. 2016

Fiat Tipo hatchback a kombi: Čechům blíž

Elegantní linie hatchbacku nezapřou inspiraci Alfou Giulietta. Kufr má vysoký práh, ale královský objem.

Fotogalerie

7 fotografií

Startovní cena Fiatu Tipo vzbudila zájem, méně už karoserie sedan. Na cestě už ale je hatchback i kombi a my jsme se oběma svezli.

(více v čísle 36/16)

Po modelu 500X přineslo i tipo do salonů Fiatu svěží vítr. Nabídka omezená na punto a pandu se stala minulostí, tipo za přiměřené peníze odvezlo celou rodinu. Někteří zákazníci dokonce na jaře odjeli od dealera v sedanu, protože na hatchback nechtěli čekat. To už se ale znovu nestane. Elegantní pětidveřová verze přijíždí k prodejcům právě v těchto dnech a kombi dorazí během dvou měsíců. Nás výrobce pozval na svezení oběma verzemi do okolí Turína.

Díky rozvoru 2638 mm si novinky před koleny vzadu zachovávají chvályhodně velkorysý prostor, který už známe ze sedanu. S ním hatchback sdílí výraznější sklon střechy, která ubírá místo nad hlavou, v kombi je to jako obvykle lepší. To hlavní přichází po otevření kufru. Hatchback nabízí velmi solidních 440 litrů, jimiž podstatně přerůstá golf, focus i astru. O dvacet centimetrů delšímu kombíku bychom na pohled hádali víc než udávaných 550 litrů. Přesné míry jsme nováčkovi na místě nebrali, očekáváme však, že souboj s 600litrovými titány třídy bude v praxi velmi těsný.

Fiat Tipo hatchback a kombi
Autor: Fiat a Svět motorů

Klikaté a hrbolaté silničky piemontského venkova si s našimi nezadají, a proto nemáme obavy ani o chování novinky v českých podmínkách. Podvozek obou verzí zdárně vyvažuje jistotu s pohodlím – na menších hrbolech možná dělá trochu víc pohybů než hladce cupitající astra, na větších ale působí méně rozvlněně než Peugeot 308. Kombi si ani s prázdnou zádí nedovolí v zatáčkách žádné skopičiny, přestože jeho tlumiče jsou uvolněnější než v dlouhé Škodě Rapid. Reakce na limitu samozřejmě fiat nemá tak ostře čitelné, pohodovému rodinnému dostavníku to ale nevyčítáme.

Celkově na nás tipo působí příjemně neokázale a prakticky, jako věrný sluha pro všední den. Proto nás trochu překvapují první zveřejněné ceny hatchbacku. Zaváděcí série Opening Edition s adaptivním tempomatem, vyhřívanými předními sedadly, samočinnou klimatizací nebo parkovací kamerou za částky kolem půl milionu korun míří v mezích českých rodinných rozpočtů hodně vysoko. Doufejme, že skromnější verze na sebe nenechají dlouho čekat.

Od každého něco

S hatchbackem a kombi se postupně rozšíří i nabídka motorů. Tichá a pružná přeplňovaná jednotka 1.4 T-Jet dává tipu křídla, ale soudě z dřívějších zkušeností nemá nejnižší spotřebu. Diesel 1.6 MultiJet je hlučnější, ale živý a čumák auta zatěžuje pocitově méně, než bychom čekali. Nejvíce zvědavi jsme na atmosférickou šestnáctistovku E-TorQ, zatím jsme ji však neměli možnost řídit.

Autor: Fiat a Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
36 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851