Audi Q2 1.4 TFSI CoD design: Nepřehlédneš, nezaměníš | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Audi Q2 1.4 TFSI CoD design: Nepřehlédneš, nezaměníš

Audi Q2 1.4 TFSI CoD design

Fotogalerie

12 fotografií

Nový crossover Q2 vnáší do konzervativních poměrů značky Audi hodně svěží vítr. Dal si za úkol zaujmout a daří se mu to.

(více v čísle 49/16)

Když testujeme nové audi, obvykle to sám od sebe málokdo pozná. Obzvlášť v typických usedlých odstínech. Tvary jednotlivých modelů se mezigeneračně mění jen málo, designéři postupem let spíš ladí formu detailů. A pak si to štrádujeme v novém Audi Q2 a všechno je jinak. Lidé se otáčejí, ptají se nás, zkoumají. Ani nový crossover, kterému v historii značky žádný model přímo nepředchází, není kdovíjaký excentrik. Má ale nesporné osobní kouzlo a pro citově chladné Audi netypickou jiskru, která dokáže zažehnout plamínek emocí.

Nebylo by to audi, aby si nepohrálo se světelným podpisem. Příplatková světla září diodami LED (+ 35 200 Kč).
Autor: Jiří Káš

Hranař

Za všechno mohou hrany. Maska je hranatější, světla jsou hranatější, na bocích lze ze správného úhlu pozorovat ostře lomené plochy a pohled zezadu odhalí sebevědomě vystupující ramena. K tomu kombinace protichůdných vizuálních stylů – podvozek v duchu SUV se snoubí s dynamicky přikrčenou siluetou. Q2 ve skutečnosti není moc vysoké, vždyť světlá výška činí jen 145 mm, ale značný prostor mezi pneumatikami a vykrojením blatníků se tváří jako ryzí SUV. Tím ale tohle audi určitě není, na to se tváří příliš dravě a třeba pohon všech kol se nabízí jen pro naftový dvoulitr.

V každém případě to bude právě neotřelý design mnoha příchutí společně s nekonečným programem personalizace, proč zákazníci sáhnou po Q2, a ne třeba po konvenčním hatchbacku A3.

Luxusně

Uvnitř nás čeká typický svět Audi – útulné prostředí z precizně zpracovaných příjemných materiálů, vynikající ergonomie a puntičkářsky vyvedené spínače. Palubní deska je štíhlá, nezabírá zbytečně moc místa a díky natočení k řidiči má sportovní šmrnc. Jen pár detailů prozradí, že se přece jen pohybujeme u spodního okraje výrobního programu značky. Třeba plastové výplně dveří nebo tenká obrazovka, která trčí z přístrojové desky pořád a nelze ji schovat jako u dražších sourozenců.

Vzhledem k nevelké délce auta 4,2 metru nás potěšila nabídka prostoru. Není to na kdovíjaké rozpínání, ale i dospělý cestující se vzadu pohodlně usadí. Sedí se výš v přirozené pozici, ne jak je dnes běžné nepohodlně u země. Spolu s nižším stropem to samozřejmě představuje omezení pro dlouhány.

Zadní dveře se otevírají v menším úhlu, než je obvyklé. Navíc se musíte protáhnout kolem vybrání podběhu, takže nastupování není zrovna nejpohodlnější.

Vpředu je všechno v nejlepším pořádku – počínaje pohodlnými sedadly přes dobrý výhled po prostorové poměry.

Známé zážitky

Po technické stránce nepřináší Q2 nic nového. Stojí na známé platformě MQB (A3, Octavia, Golf, Leon…), funguje tedy podle očekávání. Působí lehce, hbitě zatáčí a celkově se řídí velmi příjemně. Proti srovnatelnému A3 Sportback je jen o 35 kg těžší a o 82 mm vyšší, do klasického hatchbacku tedy nemá daleko.

Přístup na zadní sedadla není zrovna pohodlný, samotná pozice je ovšem komfortní. Místa je akorát.
Autor: Jiří Káš

Líbí se nám vynikající odhlučnění, možná i proto vynikne jemné bubnování od zadní nápravy a rázy od kol při přejezdu krátkých nerovností. Odpružení je v zájmu agility trochu tužší, auto se nenaklání, přesto neposkakuje. Dokonce se umí na asfaltových vlnách měkce pohupovat. Kanály či výmoly ale posádce celkem zřetelně oznámí, a to jsme testovali celkem střídmé sedmnáctipalcové obutí.

Benzinová spokojenost

Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TFSI se nám vždycky líbil. Jede příjemně svižně, ochotně se vytáčí a neduní jako dnešní diesely. Ale není ani tak sametový, jak by jeden od benzinu čekal. Trošku vrní a při běhu na dva válce jeho hlas mírně zhrubne. Skutečně na dva – zkratka CoD v označení znamená cylinder on demand a jde o vypnutí druhého a třetího válce mezi 2000 a 3000 otáčkami při zatížení do 100 N.m. Jednoduše se zavřou ventily a spalují pak jen krajní dva válce. U jiných značek koncernu včetně Škody se systém jmenuje ACT. Přínos v praxi by ale mohl být znatelnější, běžný průměr kolem sedmi litrů není nijak výjimečný.

Něco (tradičně) za něco

Audi se vždy řadilo k prémiovým značkám i cenou. Q2 startuje s litrovým tříválcem na částce 584 900 Kč, naše konkrétní auto stojí přemrštěných 1,1 milionu, a to zdaleka nemá všechny technologické vychytávky, jaké Q2 nabízí. Třeba pohon 4x4 (jen pro 2.0 TDI), digitální přístrojový štít, adaptivní tlumiče nebo rozmanité asistenční systémy, které kopírují nabídku větších audi.

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Q2 je ostřejší než jiná audi, zezadu jako by ani nepatřilo do rodiny. Příjemné oživení...
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851