Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Kia Soul 1.6 T-GDI Sport: Krásný průměr

Kia Soul 1.6 T-GDI Sport

Fotogalerie

14 fotografií

Kia zmodernizovala crossover Soul. Vyzkoušeli jsme jej s nejsilnější motorizací o výkonu 150 kW.

(více v čísle 3/17)

Když Kia před dvěma lety představila druhou generaci modelu Soul, vzbudila rozruch. Tak vyvážený mix robustnosti a přátelského vzhledu nenabídl ani Fiat s roky cizelovanými variacemi na legendární pětistovku. U Kie jsou si toho asi vědomi, proto první modernizace proběhla ve velmi decentním stylu: změnily se některé části nárazníků a pár detailů v už dosud povedeném interiéru. Hlavní novinkou je však příchod vrcholného motoru 1.6 T-GDI spojeného výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Při prvním setkání by nás ani nenapadlo, že se pod kapotou naší přerostlé hračky skrývá 150 kilowattů. Ano, výkonu máme dostatek, v ekologickém ani normálním režimu však převodovka motor nenechává vytočit nad asi 2200 otáček. Po městě se tak cestuje v tichu a pohodě – byť převodovka občas lehce zmatkuje při rozjezdu. Škoda že se alespoň špetka dravosti nedostavuje ani za městem, kde přepínáme do režimu Sport. Soul je stále velmi dynamický, vysloveně zábavný ale ne. To by ani nevadilo, kdyby měl nižší spotřebu. I s lehkou nohou se těžko dostanete pod osm, desítku ukáže palubní počítač daleko dříve, než začnete zkoumat skutečný potenciál motoru. Na druhou stranu nás spotřeba nenadchla ani u dříve testované mdlé atmosférické verze. Nepříliš aerodynamické tvary a široké pneumatiky si někde musí vybrat daň.

Příjemný interiér sází na měkčené plasty i netradiční řešení. Velmi se nám líbily i rozměrné sedačky.
Příjemný interiér sází na měkčené plasty i netradiční řešení. Velmi se nám líbily i rozměrné sedačky.
Autor: Ondřej Kroutil

Když už jsme u kol – při pohledu na osmnáctky s profilovým číslem 45 jsme měli určité obavy z komfortu. Auto je skutečně tvrdší. Podvozek využívající přední nápravu cee'du kombinovanou s vlečenými rameny vzadu se však chová důstojně, byť ne zrovna plavně.

Ostatně takový je celý soul – kromě vzhledu a hezkého interiéru ničím výrazně nevyniká, mimo spotřebu ani nijak zásadně nechybuje. Ostatně i cena 564 980 korun je tak nějak přiměřená. Není to úplně málo, na druhou stranu na auto s takovým výkonem, automatem i plnou výbavou čítající třeba polokožené sedačky, vyhřívání volantu, navigaci s couvací kamerou… Ve výčtu nám chyběly snad jen pokročilejší bezpečnostní asistenty.

Spotřeba během testu 9,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Kosmetiku Sonax 

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851