Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

23. 3. 2017

Bentley Continental GT V8 S: Aristokratovo stáří

Bentley Continental GT V8 S

Fotogalerie

15 fotografií

Od konzervativní značky typu Bentley se rychlá generační obměna nečeká. Design se vyvíjí v jemných evolucích, ani po šesti letech výroby druhé generace se tak continental nezdá unavený. Jeho skutečnou formu jsme zjišťovali s osmiválcovou verzí GT V8 S.

(více v čísle 08/17)

Byl to právě continental, který v roce 2002 přišel s technikou VW a designovou linií, jež se kromě obří chromované masky a čtyř světlometů vyznačovala i zakulacenou přídí a celkově barokně oblými tvary. Toto pojetí si drží všechny od té doby představené modely a o druhé generaci z roku 2011 to platí dvakrát podtrženo. Hlavní světlomety se trochu zešišatěly, objevily se v nich diody pro denní svícení, maska se trochu položila, tvary protáhly a odlehčily. Na první pohled se však stále jedná o jedno a to samé auto.

Najdi 10 rozdílů…

Když v roce 2015 přišel facelift, bylo jasné, že hledání změn bude opravdu jen pro znalce značky. Drobně se uhladily nárazníky a víko kufru, nový design dostala kola a celek dolaďují výdechy na bocích ve tvaru písmene B. Interiér zůstal téměř beze změny, jedinou novinkou jsou větší pádla pod volantem.

Navigaci bez tlačítek po boku dostal continental už s modelovým rokem 2012. Bohužel na multimediálním systému se zub času podepsal nejvíce. Přežívá zde ještě provedení používané například druhou generací octavie. Postarší grafika by tolik nevadila, celý systém je však zoufale pomalý. Výhodou starých dobrých pořádků jsou ale klasická hardwarová tlačítka pro jednotlivé funkce i přehledné nastavování klimatizace. Čekali bychom však větší odlišení od tuctového provedení ve volkswagenech. To samé se týká grafiky palubního počítače. Alespoň že páčky pod volantem a tlačítka na něm mají punc exkluzivity, stejně jako ovladače pro stahování oken a tradiční šoupátka na otevírání výdechů ventilace. Luxusně působí i kvalitní kůží obšitá palubní deska a dekory z broušeného kovu.

Interiér působí luxusně. Páčky pod volantem jsou ale umístěny nízko a řidiči se pletou s pádly pro řazení.
Interiér působí luxusně. Páčky pod volantem jsou ale umístěny nízko a řidiči se pletou s pádly pro řazení.
Autor: Ondřej Kroutil

Síly na rozdávání

Osmiválcová verze GT V8 S se prodává od roku 2014 a přes monstrózní výkon 388 kW se jedná o druhý nejslabší motor v nabídce. Nad ním ční ještě tři dvanáctiválce: 434, 472 a 522 kW.

Testovaný čtyřlitr dopuje dvojice stejně velkých turbodmychadel typu twinscroll pracujících paralelně, která se stará o konstantní hodnotu točivého momentu 680 N.m v širokém pásmu 1700-5200 ot./min a rychlou odezvu na sešlápnutí plynu.

Motoru velmi dobře sekunduje osmistupňová převodovka s hydrodynamickým měničem od společnosti ZF. Řadí hladce, ale v případě potřeby i rychle podřazuje. Zasahovat jí do činnosti pádly pod volantem není potřeba. Přes vysokou provozní hmotnost 2,4 tuny je dynamika vynikající. Mohutného zatlačení do sedadel se dočkáte i v rychlostech přes 200 km/h. Spotřeba při klidném stylu se pohybuje mezi 12 a 13 l/100 km, po městě je o tři litry vyšší a při ostřejší jízdě roste přes dvacet.

Čtyřlitrový osmiválec neúnavně táhne v celém spektru otáček, 300 km/h pokoří až nečekaně snadno
Čtyřlitrový osmiválec neúnavně táhne v celém spektru otáček, 300 km/h pokoří až nečekaně snadno
Autor: Ondřej Kroutil

Adaptivní vzduchové odpružení lze nastavovat ve čtyřech úrovních a k tomu ještě kombinovat s dvěma světlými výškami. Náklony v zatáčkách jsou minimální a k jízdní stabilitě přispívá pohon všech kol s pevným rozdělením točivého momentu 40:60.

Řízení ctí tradice značky a s pomalým převodem dává jasně najevo, že řádění v zatáčkách je pod úroveň vozu. Přesto bohužel značně znervózní na rozbité okresce. Od podvozku se navíc i v komfortním režimu ozývají tupé rány. Posádka si tak neužije víc komfortu než ve sportovně laděné panameře. Největší konkurent v podobě Mercedesu třídy S kupé je na tom lépe. Bentley však přes určité nedostatky stále patří mezi prestižnější zboží.

Spotřeba během testu 13,6 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
08 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Sadu seker Avenberg!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851