Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

BMW M2 Coupé: M3 táhne na M2

BMW M2 Coupé

Fotogalerie

6 fotografií

Současné BMW M3 se na hony vzdálilo původní myšlence ultimativního sporťáku. Pozici řidičské modly převzalo menší M2.

(více v čísle 08/17)

Legendární M3 je sice brutálně výkonné a charismatické, ale odrostlo spíš do cestovního GT. A když se s ním chcete pořádně pobavit, chce to opravdového pana Řidiče. Jenže není důvod smutnit. BMW namíchalo koktejl M2. Na bázi menšího a lehčího kupé řady 2, s úžasným třílitrovým šestiválcem a manuální převodovkou nebo dvouspojkovým automatem za sto tisíc, kterým disponoval i testovací vůz.

Vždycky se nám líbil způsob, jakým dokázala sportovní divize M dávat najevo sílu svých produktů. Žádné komediantské spoilery, nástavce, průduchy ani polepy, ale funkční aerodynamické prvky a svalnaté blatníky, podle nichž jen znalec vytuší skutečný potenciál. Žádné laciné komedie se neodehrávají ani uvnitř, místo toho se BMW BMW M2 Coupé TEST soustředí na podstatu – aby se řidič cítil jako v ráji. Sedadla, s kterými srostete do jednoho kusu, přístroje, jež nemohou být přehlednější, a všechno důležité pěkně po ruce. Zarazily nás ale dvě věci: obří volant jak z náklaďáku a laciné detaily, které od BMW nečekáme.

Palubní deska orientovaná na řidiče je věrná osvědčenému uspořádání a klasickým přehledným přístrojům. Některé detaily by si ve světě BMW zasloužily větší péči. Volant je nečekaně veliký.
Palubní deska orientovaná na řidiče je věrná osvědčenému uspořádání a klasickým přehledným přístrojům. Některé detaily by si ve světě BMW zasloužily větší péči. Volant je nečekaně veliký.
Autor: Davidl Rajdl

Po startu jsme byli připraveni na větší bouři, řadový šestiválec do světa nekřičí, že má 370 koní. Výfuk si občas zabublá, ale jinak zní ploše až nudně. Chvíli zápasíme s voličem automatu, který se jen vychyluje z neutrální polohy a nemá obvyklé schéma. Ani po několika dnech jsme mu nepřišli na chuť a před každým rozjezdem se museli ujistit, že jsme ve správném módu.

Motor ale vrací na tvář úsměv. Má hladký nástup, pekelně ostré střední pásmo a nechá se vytáčet do sedmi a půl tisíce. Chvílemi člověk nechápe, že ta dlouhá rovina už je za ním. Nehorázné! A ladnost, s jakou se pak M2 prosmýkne serpentinou, je ještě nehoráznější – v nejlepším slova smyslu. Hmotnost 1,6 tuny vám sice nedá oblíbený pocit motokáry, ale preciznost jízdních vlastností vyrazí dech. Úplně se vidíme v alpských průsmycích…

Jenže pak přijde rozmlácená česká okreska a s ní vystřízlivění. Hodně tuhý podvozek na dojezdových pneumatikách runflat, který nás doteď překvapoval poddajností, začne odskakovat, zadní kola se při akceleraci protáčejí, široké přední balony tahají za volant. A auto s najetými 10 000 km začne neprémiově vrzat. České cesty zkrátka dokážou zkazit radost i z perfektně odvedené konstruktérské práce.

BMW M2 Coupé
BMW M2 Coupé
Autor: Davidl Rajdl

Spotřeba během testu 13,5 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
08 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte dárek - kniha Tatra 600 Tatraplan!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 150 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851