Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG R-Line: Poločasová posila | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 4. 2017

Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG R-Line: Poločasová posila

Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG R-Line

Fotogalerie

12 fotografií

Kompaktní hatchback Volkswagen Golf dostal v rámci modernizace lehce pozměněný výraz, ale také řadu technických novinek.

(více v čísle 12/17)

Ve výrobě se drží více než čtyřicet let a každý rok se pro něj rozhodne milion motoristů. Co to je? Přece Volkswagen Golf, kulturní dědictví celé Evropy. Sedmá generace se ve Wolfsburgu vyrábí od roku 2012. Proto jsme už od loňského podzimu pátrali, zda Volkswagen představí novou řadu, nebo modifikuje aktuální provedení. Německý výrobce zůstal tak nějak na půli cesty. Vzhled upravil jen lehce, takže nemohl říci, že jde o další generaci, jako to udělal mezi pětkou a šestkou. Se změnami však zašel tak daleko, že jsme za celou dobu existence golfu podobně zásadní modernizaci nezaznamenali.

Lehká ruka

Takže co je na golfu nového? Při pohledu zpředu nám připadá širší. Tento pocit vyvolávají hlavní světlomety protažené více do boků, zejména když jsou osazeny příplatkovými diodami a pásy pro denní svícení navazujícími na stříbrnou lištu v masce. Testované provedení R-Line navíc přidává výrazný přední nárazník s falešnými nasávacími kapsami posazenými co nejvíce do krajů. Když jsme vedle sebe postavili aktuální a předchozí „erkové“ designové linie, zjistili jsme, že aktuální vzhledem k hranatějším a ostře řezaným detailům působí agresivněji. Překvapivé jsou decentnější prahové lišty, protože i zezadu je novinka dynamičtější díky prolisu napříč celým nárazníkem a dvojici falešných chromovaných koncovek výfuku po stranách. Zapomenout nesmíme ani na koncová světla sestavená standardně z diod. Stačí málo – a z golfu vyzařuje odhodlanější dojem.

Dvouspojkový automat má nově sedm stupňů a lépe využívá vlastnosti motoru
Autor: Petr Homolka

Digitální svět

Sedáme si dovnitř a pochvalujeme si příjemnou řidičskou pozici, výborný sportovní volant s věncem zploštělým ve spodní části i příkladné boční vedení sedadel s příplatkovým koženým čalouněním. To vše jsou ale pro nás známé poznatky, stejně jako tvarování palubní desky, slušná nabídka prostoru nebo kufr o objemu 380 litrů. Tak proč nám najednou golf připadá jiný? Mohou za to dva obří příplatkové displeje. První, 12,3palcový se usídlil v přístrojovém štítu, kde nahradil klasické ukazatele. Barevná obrazovka Active Info Display přitom umí zobrazovat nejen informace o jízdě, ale také mapu navigace. Můžete si navíc zvolit několik zobrazení.

Druhý, 9,2palcový na středovém panelu patří multimediálnímu systému Discover Pro. Obrazovka je roztažena na maximální velikost, takže z ní nadobro zmizela všechna mechanická tlačítka. Listování v nabídce se ovládá pouze dotykem nebo gesty, z čehož nejsme nadšeni, protože je mnohem složitější trefovat se na patřičné ikony.

Čím více, tím lépe

Pro první test zmodernizovaného golfu jsme zvolili oblíbený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW. A k němu si vezmeme dvouspojkový automat, protože má nyní sedm rychlostí – dříve si musel vystačit s šesti.

Jedná se o zcela novou skříň s interním označením DQ 381, kterou Volkswagen vyvinul pro motory s točivým momentem od 340 N.m. Převodovka disponuje dvěma spojkami v olejové lázni a mnohem lépe využívá ideální otáčky. Při rychlosti 130 km/h točí 2100, tedy přibližně o stovku méně než starší šestikvalt. Nám se na ní líbí i hladší rozjezdy a jemnější změna převodových stupňů, rozestupy mezi nimi nejsou tak dlouhé jako dřív.

Výrobce slibuje také ekonomičtější provoz, díky sedmi rychlostem by měla být převodovka o tři deci úspornější. My jsme testovací okruh zvládli se spotřebou 5,8 l/100 km. To sice neodpovídá slibovaným 4,6 l/100 km pro 18palcová kola, ale změřenou hodnotu považujeme za adekvátní. Sportovní duch verze R-Line nás totiž svádí k dynamičtějšímu stylu jízdy, stejně jako stabilní podvozek s příplatkovými adaptivními tlumiči DCC.

Výhodná nabídka

Pořídit si atraktivnější golf nemusí mít pro vaši peněženku devastující účinek. Provedení R-Line v testované motorizaci vychází z bohaté výbavy Highline, proti níž je dražší jen o deset tisíc korun. Za zmíněný peníz dostanete kromě sportovnějšího vzhledu 17palcová litá kola nebo zatmavění oken v zadní části. Nám by i takový golf stačil. Ani bychom nemuseli mít všechny moderní komunikační prostředky, obrazovky, kamery a asistenty, které spolu s dalšími příplatkovými prvky vyhnaly cenu přes milion korun. To už je podle nás hodně za hranou.

Spotřeba během testu 5,8 l/100 km

Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG R-Line
Autor: Petr Homolka

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851