Opel Insignia Grand Sport: S chutí do života | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opel Insignia Grand Sport: S chutí do života

Opel Insignia Grand Sport

Fotogalerie

19 fotografií

Nové insignii to sekne, má parádní interiér, příjemně se řídí a stojí málo. Opel po vydařené astře neuhnul ze správného kurzu.

(více v čísle 13/17)

Je krátce po obědě, když usedáme za volant nové insignie a z frankfurtského letiště míříme na tiskovou konferenci do továrny Opelu v Rüsselsheimu. Sériová výroba nového modelu střední třídy se tu rozeběhla teprve dnes o jedenácté, takže patříme k úplně prvním řidičům a nedá moc práce si dovodit, že logicky sedláme kusy z předprodukční série.

Svezeme se zatím pouze liftbackem, řečeným Grand Sport, který na české silnice dorazí v polovině května. Kombi Sports Tourer přijede asi o měsíc a půl později, oba si už ale můžete objednat dnes. Třetí, nejméně praktická verze sedan je minulostí.

Nataženo, místy přikrčeno

Na denním světle insignia potvrdila první dojem z nedávného ženevského autosalonu. Vypadá skvěle, vedle plnoštíhlé předchůdkyně působí jako sportovkyně v nejlepší formě. Snad jen při pohledu čistě z boku spekulujeme, že vzhledem k dlouhému přednímu převisu by i záď mohla být o něco delší, navíc by se do ní vešlo víc než jen průměrných 490 litrů zavazadel. To je mimochodem o 40 l méně než u první generace a do značné míry to připisujeme menší výšce pod krycí plato.

Naprosto zásadní je ovšem zvětšení interiéru. Auto je nepatrně širší i delší, ale hlavně se o devět centimetrů natáhl rozvor. Zatímco urostlá předchůdkyně uvnitř spíše zklamala, v novince konečně nacházíme očekávanou atmosféru manažerského vozu střední třídy. Vpředu máme dostatek prostoru v ramenou i v oblasti nohou, zajímavým prvkem je vysoký středový tunel evokující prémiová auta se zadním pohonem, jejž ale insignia nemá.

Palubní deska se designérům náramně povedla a vytváří prostředí, do kterého se vyloženě těšíte. Zaujalo nás, že leží hodně nízko, takže máme výborný výhled přes kapotu. Souvisí to s přikrčením celé insignie, což se nejvíc projevuje vzadu. Při nastupování do druhé řady se musíme dost sklonit a usadit se hodně nízko s pokrčenýma nohama. Překvapivě ale v reálu není posez nepohodlný, jak by se mohlo z fotografi í zdát. Před koleny má redaktor vysoký 178 cm parádní rezervu 23 cm, možnost libovolně měnit pozici nohou významně zvyšuje komfort. Dynamická silueta liftbacku nám tlačí strop těsně nad hlavu. Když se napřímíme, už si trochu škrtneme, při uvolněném posezu naměříme mezi hlavou a stropem tři centimetry. V kombíku s rovnější střechou je situace o něco příznivější.

Interiér je krásný, útulný a adekvátně kvalitní. Středová část je natočená k řidiči, loketní opěrka nepřekáží jako dřív
Autor: Opel

1.5 Turbo/121 kW

Pozici základních benzinových motorů 1.8 a 1.4 Turbo přebírá zcela nová přeplňovaná patnáctistovka o výkonu 104 kW nebo 121 kW. Vyzkoušeli jsme silnější a od prvních metrů si zamilovali její hebkost. Čtyřválec běží sametově tiše, plynule se rozjíždí a vyloženě vybízí k uvolněnému cestování. Není to žádný dravec, také zpřevodování je delší, takže spíš než dynamikou nás oslňuje právě kultivovaností, kterou podtrhuje i skvělá nová převodovka – přesná a tichá s krátkými drahami. Výraznější zátah přichází kolem 3000 otáček, jinak se můžete běžně pohybovat pod touto hranicí. Až do pěti tisíc zůstává motor neslyšný, o to víc si naše uši uvědomují hučení pneumatik po hrubém asfaltu a lehký aerodynamický svist.

Liftback mezigeneračně zhubl až o 175 kg a je to znát. Působí sympaticky lehce, ochotně se vrhá do zatáček a podvozek zaujme vyvážeností mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Kombinace standardního odpružení a osmnáctipalcových kol nás zcela uspokojila, o to víc jsme zvědavi na adaptivní tlumiče Flex-Ride. Spotřebu mezi 8 a 9 litry zatím nebereme moc vážně, většinu času jsme s novým motorem dělali pokusy.

2.0 CDTI/125 kW

Dvoulitrový diesel bývá mezi typickou klientelou oblíbený. V insignii potěší měkčím chodem než u vozů ze stáje koncernu Volkswagen, z hlediska dynamiky naplňuje očekávání a zajišťuje zdravou rezervu při předjíždění nebo dálničních přesunech. Řízení působí o něco gumovějším dojmem než u 1.5 Turbo, ještě více to vyniklo při přepnutí do režimu Sport, kdy jen narostl odpor posilovače. Příplatkový nastavitelný podvozek nedělá mezi komfortním a dynamickým režimem tak propastné rozdíly jako třeba superb, přechod od houpání k jemnému poskakování si však na nerovné okresce jasně uvědomujeme. Nechceme dělat ukvapené závěry, ale už základní podvozek nám přišel natolik povedený, že bychom si s ním klidně vystačili, pokud by rozpočet nedovoloval se rozšoupnout.

2.0 Turbo/191 kW 4x4 aut.

Aktuálně nejsilnější motor jsme okusili krátce a odnesli si dojem, že spíš než ke sportování bychom jej volili k přesunům v americkém duchu. Povinné spřažení s jemným, ale trochu pomalejším osmistupňovým automatem Aisin úplně nepřeje dovádění v serpentinách, byť standardně dodávaný pohon všech kol dokáže ve sportovním módu dokonce driftovat! Čtyřkolka nové generace pochází od firmy GKN a principiálně se shoduje se s Land Roverem Evoque a Fordem Focus RS. Místo zadního diferenciálu používá dvě lamelové spojky v olejové lázni, které rozdělují točivý moment mezi levé a pravé kolo. Jednu stranu umí v extrémním případě zcela odpojit, takže veškerý moment směřující dozadu pak proudí jen na jedno z kol. Elektronika odvádí dobrou práci, v utažených obloucích se Insignia 4x4 chová naprosto neutrálně.

Opel Insignia Grand Sport
Autor: Opel

Ve zkratce k motorům

➤ 6° automat pro 1.5 Turbo/121 kW a 1.6 CDTI/100 kW za příplatek 30 000 Kč nebo 40 000 Kč podle výbavy

➤ 8° automat pro 2.0 CDTI/125 kW za příplatek 40 000 Kč

➤ 2.0 Turbo výhradně s 8°automatem a 4x4

➤ 1.5 Turbo a 1.6 CDTI existují také ve verzi Ecotec (+ 10 000 Kč) se sníženými jízdními odpory, a tedy nepatrně nižší spotřebou a vyšší maximální rychlostí

➤ Pohon všech kol se dodává standardně k 2.0 Turbo a za příplatek 50 000 Kč k dieselu 2.0 CDTI/125 kW

➤ Výhledově můžeme očekávat ještě silnější benzinové i naftové varianty

Výborně našlápnuto

Už minulá insignia patřila k nejdostupnějším vozům střední třídy a nástupkyně v tomto trendu pokračuje. Přestože jde o zbrusu nové auto s bohatou základní výbavou a řadou moderních technologií ve standardu, jde o suverénně nejlevnější vůz segmentu. Insignia 1.5 Turbo/ 104 kW startuje na 569 900 Kč, čímž poráží dosavadní jedničku Mazdu 6 za 577 000 Kč. Letitý Citroën C5 začíná o padesát tisíc dráž, na 619 000 Kč. A třeba Toyotu Avensis nebo Renault Talisman koupíte až od 629 000 Kč.

Základní výbava insignie

➤ 6 airbagů

➤ Manuální klimatizace

➤ Bezklíčkové odemykání a startování

➤ Přednárazový systém s detekcí chodců

➤ Sledování jízdního pruhu

➤ Denní svícení a zadní svítilny LED

➤ Elektricky ovládaná okna a zrcátka

➤ Dotykový audiosystém s bluetooth

➤ Tempomat a omezovač rychlosti

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851