Land Rover Discovery: Discopříběh V | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Land Rover Discovery: Discopříběh V

Land Rover Discovery

Fotogalerie

11 fotografií

Po čtyřech generacích nezaměnitelné charismatické krabice přechází Land Rover Discovery na módní obliny a méně ultimativní konstrukci. Vadí, nebo nevadí?

(více v čísle 15/17)

 Za volant od základu nového Land Roveru Discovery usedáme ve chvíli, kdy už první auta dorazila k českým zákazníkům. Luxusní sedmimístné SUV s nadprůměrnými terénními schopnostmi navazuje na 27 let dlouhou tradici a zaujímá pozici na vrcholu řady land roverů, těsně pod noblesnějšími range rovery.

Zaobli, co jde

Novinka se odklonila od kubistického pojetí předchůdců a designovým jazykem se zařadila po bok sourozenců. Jistě je teď úhlednější, ale také tím ztratila vlastní tvář a snadno ji zaměníte s jinými členy rodiny. Zatímco u všech se designérům podařilo najít optimální kompromis mezi rozlehlými plochami, discovery je podle nás opticky „těžké na zadek“. Zadní kolo se ztrácí v mase plechu, auto jako by na zádech neslo ne zrovna módní ruksak.

Jenže on má jasně definovaný smysl – skrývá třetí řadu sedadel a podle tvůrců je nejprostornější ze všech konkurentů. Místa je tam skutečně dost, ale na dlouhé cesty by se nám tam stejně bydlet nechtělo, posez je z podstaty pořád dost skrčený.

Interiér pak zcela zapadá do řady ost

Interiér na první pohled nerozeznáte od mnohem dražších range roverů
Autor: Land Rover
atních produktů britské značky, žádná snaha o odlišení se nekoná. Sluší mu to hlavně v kontrastních barvách, kde vyniknou kožené plochy. Zajímavostí je výklopný panel klimatizace, za nímž se ukrývá docela velká schránka.

Tomu říkáme dieta

Discovery opustilo rámovou konstrukci a po vzoru range roveru přešlo na vyztuženou samonosnou karoserii z hliníku. Díky tomu zhublo skoro o půl tuny, což má blahodárný vliv na jízdní dynamiku i ovladatelnost. Na úzké okresce si pořád připadáme jako s titanikem na Vltavě, ale ve srovnání s předchůdcem se SUV řídí doslova samo. Pověstných terénních schopností se ale „disko“ nehodlá vzdát, proto si pro sebe uzurpovalo to nejlepší z koncernové stáje: inteligentní systém pohonu všech kol Terrain Response 2 s bezpočtem jízdních režimů.

Příplatkový vzduchový podvozek se vyplatí hned ze dvou důvodů. Zaprvé je úžasně komfortní a zadruhé s jeho pomocí auto zvednete při dovádění v terénu.

Čtyři válce stačí, ale…

Nižší hmotnost dovolila nasadit jen dvoulitrový čtyřválcový diesel o výkonu 132 nebo 177 kW. V takovém kolosu mu nedáváme moc šancí, ale překvapil. Discovery s ním má naprosto důstojnou dynamiku, alespoň tedy v silnější verzi, kterou jsme vyzkoušeli. Pokud čekáte nějaké „ale“, tady je. Po sešlápnutí plynu trvá, než se turbo rozfouká, pak auto za nudného zvuku ječícího čtyřhrnku vyrazí. Zkrátka chybí noblesa a nadhled, jaký od korábu za jeden a půl milionu čekáte.

Novinkou v nabídce je naftový čtyřválec. Dvoulitr má koně i newtonmetry, sametový zátah a kultura chodu mu ale chybějí.
Autor: Land Rover

Šest válců milujeme

Tři litry v šesti válcích – to je, co od takového auta čekáme. Sametově přede, na povely plynového pedálu reaguje okamžitě a spojitě zrychluje. Má jen o 13 kW víc, ale 600 N.m vedle pěti set čtyř válcových a příznivější charakteristika dělají z verze TdV6 jiné auto. Není divu, že právě tenhle model je a podle odhadů dovozce bude nejžádanější.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851