Toyota GT86 Executive: Milenka v nejlepší formě | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Toyota GT86 Executive: Milenka v nejlepší formě

Kromě nového nárazníku si všimněte světlometů LED. Vypadají moderně a svítí dobře.

Fotogalerie

8 fotografií

Japonská hračka pro velké kluky je po modernizaci zase o něco svůdnější –  i schopností udělat chlapovi radost.

(více v čísle 19/17)

Po Evropě sice jezdí jen 10 % prodaných Toyot GT86, přesto jsme rádi, že ji tu máme. Spolu se svým dvojčetem Subaru BRZ je jedinečným počinem, který nemá přímou konkurenci: dostupné kompaktní kupé s pohonem zadních kol postavené jen a pouze pro radost z jízdy. Zatímco řada značek se na požitkáře se skromnějšími příjmy dávno vykašlala (Hyundai Genesis, Peugeot RCZ ani Volkswagen Scirocco už se neprodávají), Japonci modernizují a vyvíjejí nástupce. Než přijde, láká GT86 na řadu inovací. Nové nárazníky, světla a materiály v kabině jsou jistě fajn, u vozu tohoto ražení nás ale víc zajímá technika.

Interiér dozrál. Laciný plast na palubní desce nahradila alcantara, menší a nově multifunkční volant je parádní. Navigace konečně vypadá jako z dnešní doby, archaické digitálky patří k tradici… Ve vyšší výbavě tvoří pravou část přístrojů displej s mnoha funkcemi.
Autor: Ondřej Kroutil

Předně se zvýšila tuhost karoserie i podvozku, což posouvá jízdní vlastnosti a přesnost ovládání zase o kousek dál. V testované výbavě Executive jezdí toyota na lepších tlumičích Sachs, základem jsou kousky od Showy. V rámci jemného dolaďování byly přední pružiny přitvrzeny a zadní změkčeny, bez přímého porovnání s předchůdcem to ale sotva poznáte. Řidič si neuvědomuje mezigenerační rozdíl, ale spíš obrovský odskok od zbytku aut na trhu. Jak snadno a zábavně se toyota vodí serpentinami, jak málo stačí k nádherně řiditelnému driftu a jak rozumné peníze to stojí. Spotřeba kolem osmi litrů, brzdy díky nízké hmotnosti moc netrpí a gumy taky vydrží.

Kupátku by pár koní navíc slušelo, ale zvuk, charakter a bezprostřednost atmosférického dvoulitrového boxeru to vyvažují
Autor: Ondřej Kroutil

GT86 je teď o chloupek komfortnější a tišší, ale pořád trochu uskákané, se sedadly šitými natěsno a jadrným zvukem, takže bychom jeho běžné používání stejně asi zvažovali. Ale záleží na prioritách. Pokud vám vyhovuje, když auto permanentně svádí k blbnutí, jinde nekoupíte výhodněji.

Spotřeba během testu 8,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
19 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851