Volkswagen Arteon: O půl stupně výš | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

28. 6. 2017

Volkswagen Arteon: O půl stupně výš

Volkswagen Arteon

Fotogalerie

10 fotografií

Ambiciózní nástupce Volkswagenu CC chce vyplnit mezeru mezi passatem a Audi A6. Liftback s délkou a rozvorem superbu se rozměrově dostává mezi zaběhnuté třídy a pod lehce sportovním kabátem nabízí víc pohodlí. Nízko ovšem nemíří ani ceny.

(více v čísle 23/17)

S modelem CC udělal Volkswagen dobrou zkušenost. Je hodně lidí, kteří nedosáhnou na prémiové či exotické značky. Přesto se chtějí odlišit a připlatí si za to.

Úspěch CC se ve Wolfsburku rozhodli rozvinout a od nové generace passatu odvodili auto výrazně odlišnější. Opustili formát čtyřdveřového kupé, novince nadělili výklopnou zadní stěnu a prodloužili rozvor. Tolik známá fakta. Minulý týden nás Volkswagen pozval na první svezení do Hannoveru.

Umění dělat dojem

Největší z volkswagenů působí na pohled široce a sošně. Prvnímu efektu pomáhá mušlovitá kapota přesahující blatníky, světlomety vytažené hlouběji do boků a delší „fajfky“ diodového denního svícení. Přední maska je navíc přimhouřeně nízká, což dohromady se skloněnými sloupky, bezrámovými okny a nízkou střechou budí tolik žádaný sportovní dojem. Nejpůsobivější nám připadá pohled na splývavou záď se svalnatě širokými blatníky, nápadně odkazující na Audi A5 Sportback.

Volkswagen Arteon
Autor: Volkswagen

Po nastoupení dovnitř jsou dojmy rozhodně bližší passatu. Nižší poloze sedadel a skloněným sloupkům ale odpovídá štíhlejší a od posádky více odkloněná palubní deska, jež spolu s elegantnějšími materiály dodává interiéru luxusnější atmosféru. Arteon má také v základu pohodlnější sedadla, ve vyšších výbavách standardně čalouněná syntetickou kůží alcantara.

Největší rozdíl zaznamenají cestující vzadu, kteří mají před koleny marnivý nadbytek místa. Rozvor 2837 mm je proti passatu o pět centimetrů delší. Pozvolna klesající záď je přitom neomezuje ani nad hlavami.

Rychlá pohoda

Ať se vnějšek vozu tváří jakkoli sportovně, jízda odhaluje jednoznačné zaměření na komfort a dálkové cestování. Podvozek i na 20“ kolech projevuje přiměřenou poddajnost a udržuje spojité pohyby karoserie, a přestože i prudší manévry zvládá s bezpečnou rezervou, nedělá z nich řidičský zážitek. Tlumiče DCC nabízejí obvyklá tři nastavení, přičemž v prostředním auto funguje nejharmoničtěji. Sportovní režim působí vzhledem k relaxovanému zbytku až přehnaně upnutě a velkou výhodu nespatřujeme ani v individuálním nastavení tlumičů, které je zde k dispozici nikoli v pevných úrovních, ale plynule.

Volkswagen Arteon
Autor: Volkswagen

Pohodové plavbě nahrává také komfortně lehké řízení. Standardně zde má progresivní převod, který od středu do rejdu zrychluje. Zleva doprava tedy stačí 2,1 otáčky volantu, což usnadňuje parkování.

Ticho léčí

Nepřeslechnutelná je maximální péče věnovaná hluku a vibracím. Laminovaná protihluková skla, hydraulická uložení zadních ramen a důkladné odstínění valivého hluku kol – to vše se podepisuje pod atmosféru citelně kultivovanější než v základních passatech. A vlastně než ve všech dnešních autech střední třídy.

Jako první dorazí na trh nejvýkonnější verze 2.0 TSI/206 kW a 2.0 TDI Bi- Turbo/176 kW, které jsme také v okolí Hannoveru vyzkoušeli. Obě dodávají velké lodi bohatýrskou dynamiku, která postačí i k dvousetkilometrovým sprintům na tamních dálnicích. O nadměrném hluku nemůže být řeč ani u dieselu, benzin si však v kultuře chodu stále drží náskok.

Později budou uvedené i slabší varianty s manuálním řazením. Testované motory jsou v arteonu spojené se sedmirychlostním DSG – vždy komfortním, místy však trochu váhavým.

Rozbít o prasátko víc

Novinku už lze objednávat, v Čechách se první auta objeví za dva týdny. Za odlišení od davu a velkorysý komfort si Volkswagen nechá dobře zaplatit. Prozatím nejlevnější Arteon 2.0 TDI/110 kW DSG s předním pohonem stojí 1 007 900 Kč, tedy o 146 900 Kč víc než stejně motorizovaný Passat Highline. Přitom má k dispozici omezený výběr barev i dalších příplatků. Naftové biturbo ve výbavě Elegance startuje na 1 313 900 Kč a s nejžádanějšími doplňky jako 20“ kola, bezklíčový přístup, vyhřívané čelní sklo, pokročilá navigace nebo asistenční systémy rychle poskočí o dalších dvě stě tisíc.

Na to, že mechanický základ stále vychází z passatu, to nejsou skromná čísla. Vybavená prémiovka ovšem vyjde o další půlmilion dráž, takže myšlenka posunu o půl třídy přesně vychází. A typický zákazník si nejspíš ani nevšimne, že má motor uložený napříč.

Volkswagen Arteon
Autor: Volkswagen

 

Radši ho hlídejte

Volkswagen zdůrazňuje nasazení nejmodernějších asistentů pro větší pohodlí a bezpečnost posádky arteonu. Zaujalo nás natáčení světlometů podle mapy navigace, to ale vyzkoušíme až za tmy při podrobném testu. Při prvních jízdách v Německu přišel ke slovu chytrý adaptivní tempomat, který zpomaluje do zatáček, křižovatek a kruhových objezdů. Funguje perfektně, sami bychom jeli právě jako on. Podle mapy navigace a kamerového čtení značek by měl tempomat také zpomalit v obci nebo při omezení rychlosti. Tady ale elektronika prověřila naši bdělost, když jsme do jedné vesnice vletěli stovkou. Mapa zřejmě potřebuje doladit rozlišení mezi uzavřenou obcí a volně rozptýlenými budovami podél silnice. O důvod víc na počítače otrocky nespoléhat.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851