Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

5. 7. 2017

Citroën C3 1.6 BlueHDi Shine: Poctivá porce

Citroën C3 1.6 BlueHDi Shine

Fotogalerie

11 fotografií

Ve Francii mají turbodiesely v malých vozech silnou pozici. Citroën se v nejnovější generaci C3 sice vzdal jednotky 1.4 HDi, sází však na plnotučnou šestnáctistovku s technologií Adblue.

(více v čísle 24/17)

Koncern PSA vsadil při čistění spalin u dieselů na technologii SCR, na kterou upravil své jednotky 1.6 a 2.0 BlueHDi. Dieselovou čtrnáctistovku z předchozí generace se modernizovat nevyplatilo. Nahradila ji tak právě silnější jednotka, která se nabízí ve dvou výkonových verzích 55 a 73 kW. Obě jsou spjaty s nepříliš přesným pětistupňovým manuálem.

Zkoušené silnější provedení poskytuje na poměry malých vozů nadprůměrnou dynamiku a z C3 činí příjemného parťáka i na dlouhé cesty. S lehkým vozem se motor příliš nenadře a až do 160 km/h čile zrychluje. Při tuzemském dálničním limitu si nárokuje do 5,5 l/100 km a běžný průměr lze bez problémů držet do pěti litrů. Při úsporné jízdě se dostanete ještě o litr níže. Pouze pět převodových stupňů příliš nevadí, byť ve městě se čtyřka občas přidusí a je nutné si podřadit. Více nám vadily dlouhé dráhy a zadrhávání při řazení pětky.

Výraznějšího zátahu dieselu se dočkáte v 1500 ot./min a smysluplně lze motor točit asi do 4000 ot./min. Podvozek je naladěn sympaticky měkce a většinu nerovností zdolává s lehkým zhoupnutím. Když však přijde větší výmol, následuje ostrá rána od zadní nápravy. Občas kola na nerovnostech i odskočí. Limity jsou výše než u předchůdce a karoserie se tolik naklání. Těžší motor se projevuje na menší ochotě měnit směr při prudkém škubnutí volantem než u základního benzinového tříválce. Při plynulé jízdě se vůz řídí velmi příjemně a nedotáčivost se drží v běžných mezích. Posilovač řízení klade přirozený odpor. Stabilizace zasahuje citlivě a velmi časně – přesně tak, typický uživatel od vozu čeká.

Interiér se naladil do stylu cactusu. Čekají vás tedy hravé barvy, textilní materiály na palubní desce i retro poutka na dveřích. Středem ovládání je dotykový displej, který se nevyvaroval několika nelogičností, avšak pohyb v menu je pro uživatele stravitelný. Chybějí nám však tlačítka pro nastavování teploty klimatizace. Prostorností C3 rekordy neláme, vzadu najdete o poznání méně místa než třeba v riu nebo swiftu. Vyšší jedinci sedí s koleny zapřenými v opěradlech. Naopak potěší dobře skladný zavazadelník o solidním objemu 300 l i dobrý přístup do něj.

Spotřeba během testu 5,1 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
24 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte dárek - balíček autokosmetiky COYOTE!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1191 Kč
  • Ušetříte 192 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851