Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge: Benzinová pohoda

Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge

Fotogalerie

10 fotografií

Fiat Tipo s úderným a úsporným dieselem u nás zabodoval. A co zážehový turbomotor 1.4 T-Jet, který stojí o 56 000 Kč méně?

(více v čísle 31/17)

Základní cenovka Fiatu Tipo kombi 329 900 Kč zní lákavě, ale s atmosférickým benzinovým motorem 1.4 (70 kW, 127 N.m) a strohou výbavou už se dnes nespokojí každý. Pro rodinné cestování se jeví jako příjemnější volba přeplňovaná čtrnáctistovka, která slibuje o 18 kW a hlavně 88 N.m víc. Cena 396 900 Kč znamená nemalý skok, ovšem silnější motor začíná rovnou na smysluplnější výbavě Plus.

My jsme se vozili ještě dráž, ve verzi Lounge s náloží příplatků. Takže jsme si užívali automatické klimatizace, adaptivního tempomatu, navigace a na každém výmolu přemýšleli, jestli by nám fešná sedmnáctipalcová kola stála za snížení komfortu. Ve své podstatě je totiž podvozek sympaticky pohodlný a celkově tipo tak nějak hezky padne do ruky. Po dlouhé dobře jsme si nemohli vynachválit zadní sedačky, které leží na dnešní poměry vysoko. Cestující tak mají podepřená stehna a díky velkorysému prostoru jim nic neschází.

Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge
Autor: Ondřej Kroutil

Fiat má všeobecně dost výrazný rukopis a mnoha drobnostmi se vymyká zvyklostem. Už jen ten neskutečně silný věnec volantu a masívní hlavice řadicí páky. Systém stop-start můžeme jedním stiskem tlačítka nadobro vypnout, parkování si zase usnadníme spínačem City, který změkčí řízení tak, že řídíte doslova jedním prstem. Neobvyklá je také citlivost palubního počítače, který přísně sleduje okamžitý jízdní styl a podle toho bleskově mění údaj o průměrné spotřebě a dojezdu. Po studeném startu jedeme za šestnáct a ujedeme 150 km, za chviličku už ukazuje osm litrů a hlásí dvojnásobný dojezd. ¨

Oněch 8,0 l/100 km se nakonec potvrdilo jako reálný průměr, což po pravdě není úplně málo. Na druhou stranu je čtrnáctistovka velmi příjemným a kultivovaným parťákem, zabírá hezky odspodu a jede dostatečně svižně. Se stejně výkonným dieselem jsme jezdili o dva litry úsporněji, ve stejné výbavě stojí o 56 000 Kč víc, takže byste museli najet skoro sto tisíc, aby se vám vyplatil. Pro soukromou klientelu nám testovaný agregát 1.4 T-Jet vychází jako vhodnější motor, dobře si vede i v cenovém srovnání s konkurencí.

Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet Lounge
Autor: Ondřej Kroutil

Spotřeba během testu 8,0 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte dárek - model Škoda Octavia 1963 1:43 žlutá!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1191 Kč
  • Ušetříte 192 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851