Volkswagen Polo: Polovinou ve vyšší třídě | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 10. 2017

Volkswagen Polo: Polovinou ve vyšší třídě

Volkswagen Polo

Fotogalerie

8 fotografií

Nové polo výrazně narostlo, využívá platformu MQB A0 a řadu nejmodernějších výbavových prvků. Malý volkswagen už zkrátka nechce být až tak malý a prostorem překonává i třeba čtvrtou generaci golfu. Jde o budoucího vládce segmentu?

(více v čísle 37/17)

Polo se s fiestou přetahuje o pozici nejprodávanějšího malého vozu v Evropě. Přestože se často musí před sokem sklonit, každá generace zaznamenala výrazný prodejní úspěch. Od představení v roce 1975 si zákazníky našlo přes 14 milionů aut. Novinka tak nemůže mít jiné než nejvyšší cíle a na jejím pojetí je to znát.

Design šesté generace zůstává prost výstřelků a hrdě dává najevo příslušnost k rodu pol. Zároveň však ukazuje, že patří k nejmodernějšímu, co si můžete koupit. Od předních světlometů se táhne elegantní ostrá hrana, která připomíná superb, a svébytně působí mohutný prolis procházející přes dveřní madla. Konzervativně pojatý předek volně navazuje na předchůdce, oživuje ho netypicky zdvojená mřížka v nárazníku, lakovaná lišta pod hranou kapoty a moderní diodová linka ve světlometech. Zezadu polo vyznává čisté tvary, koncová světla připomínají Audi Q2.

Zavazadelník patří s 351 litry k největším ve třídě, platí to však pouze pro verze bez rádia Beats, kde místo pod podlahou zabírá subwoofer
Autor: Volkswagen

Nárůst moderny

Na délku se polo mezigeneračně protáhlo o 81 na 4053 mm a ještě více narostl rozvor – o 92 na 2548 mm. Oba rozměry však stále mírně zaostávají za ibizou, jež vyjíždí na stejné platformě MQB A0. Výrazné natažení rozměrů pocítí i cestující – zejména vzadu, kde není problém pohodlně se posadit s výškou přes 1,9 m, aniž byste naráželi koleny do opěradla vpředu. Komfortu sezení zde prospívá také nečekaně výrazně tvarovaná lavice. Pozice za volantem zůstává nadále velmi příjemná, díky širokým možnostem nastavení sedadla i volantu se zde bez problémů usadí každý. Mělká palubní deska nezasahuje do prostoru a neubírá tak místo. V oblasti kolene je navíc zúžená a ještě více vpředu, čímž nechává nohám volnost.

Novým uspořádáním se polo řidiči snaží navodit dojem digitální zóny. Velký 8“ displej rádia či navigace se nachází hned nahoře, je tak lépe na očích. Na druhou stranu tlačítko výstražných světel se muselo posunout více vpravo a výdechy klimatizace se nacházejí hodně nízko. Chválíme však, že na rozdíl od ibizy jdou jednotlivě zavřít. Spolu s koncernovou sestrou se polo také pyšní dvouzónovou klimatizací s velmi intuitivní obsluhou. Unikátní mezi malými vozy je displej místo klasických přístrojů. Volkswagen sice uvádí, že se jedná o druhou generaci, ale v podstatě jde spíše o zjednodušenou verzi toho z větších vozů. Obrazovka se zmenšila z 12,3 na 11,7“, teplota chladicí kapaliny a palivoměr se zobrazují po stranách samostatně a například navigaci nelze sledovat na tomto a hlavním displeji zároveň.

Horní díl palubní desky tvoří kvalitní měkčený plast, nabízí se také kontrastní provedení s lakovanými plasty a výběrem z pěti barev
Autor: Volkswagen

Bezpečně rozjeté

Polo poskytuje i řadu dalších prvků moderní výbavy. Kromě dnes už celkem běžného adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy, parkovacího asistentu, samočinného brzdění s rozpoznáváním chodců či varováním před vozy v mrtvém úhlu umí upozornit i na blížící se auta při couvání z kolmých stání. Parkovací senzory mají funkci samočinného zastavení před překážkou. S výjimkou ibizy jsou mezi malými vozy unikátní i adaptivní tlumiče. Na prověření jejich funkcí nebylo v rovinatém terénu a na téměř dokonale hladkých silnicích v okolí Hamburku moc příležitostí, i ve sportovním režimu a na 17“ kolech se však zdál být komfort na dobré úrovni. Do interiéru proniká minimum hluku od kol a jízda je celkově tichá.

Na prověření jízdních vlastností si necháme klasický test. Při prvních dojmech však nic nenasvědčovalo tomu, že by polo mělo být horší než španělská sestřenice, patřící na vrchol třídy. Naopak v případě pola se nám více zamlouvalo naladění posilovače řízení.

Z motorů jsme vyzkoušeli obě jednotky 1.0 TSI. Přestože tříválcový původ v nízkých otáčkách nezapřou, při jízdě většinou neruší. Plynule se sbírají zhruba od 1400 ot./min. Silnější verze se dokáže rychleji poprat i s nižšími otáčkami a zrychluje s výrazně větší vervou. Díky dobře naladěnému pedálu plynu probíhají starty hladce, bez cukání a motor nemá tendence zhasínat. Jezdili jsme výhradně po městě se spotřebou mezi 6,5 a 7 l/100 km. Ze zkušenosti víme, že běžný průměr lze bez problémů držet i o litr níže. Polo stejně jako ibiza těží z platformy MQB A0, navíc nabízí výrazně kvalitnější materiály v kabině, široké možnosti individualizace a nejmodernější prvky výbavy. Současné konkurenci tak novinka citelně poodjela.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
37 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851