Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 10. 2017

Vespa GTS 125ie Super Sport ABS: Život s celebritou

Vespa GTS 125ie Super Sport ABS

Fotogalerie

13 fotografií

Jezdit na vespě je jako sbalit topmodelku. Jste stylový pár, ale stojí to dost peněz a na každodenní žití abyste měli jinou.

(více v čísle 40/17)

Když za stopětadvacítku vysolíte 140 000 Kč, čekáte, že bude dokonalá. Vždyť značková konkurence stojí kolem osmdesáti tisíc a ta čínská do padesáti. Jenže pak se vysoukáte do sedla toho obrovského širokého hřebce a objevíte realitu. Jednoválec moc nejede, stejně jako u většiny konkurentů. Masivní karoserie je nepraktická při manévrování na místě a v kolonách, ergonomické přešlapy vás začnou brzy štvát. Při zastavení na křižovatce musíte nohy ještě víc rozkročit, i střední postavy balancují na špičkách. Když za sebou vezete spolujezdce, je to ještě horší, protože jeho stupačky nohám řidiče vyloženě překážejí.

Přední kolo je zavěšené na kyvném mechanismu s nízkým třením. Brzdy jsou účinné, na páčky je třeba trochu přitlačit.
Přední kolo je zavěšené na kyvném mechanismu s nízkým třením. Brzdy jsou účinné, na páčky je třeba trochu přitlačit.
Autor: David Rajdl

Teď si nejspíš říkáte, proč by člověk neměl ušetřit balík a neměl si koupit skútr menší a praktičtější. Protože člověk je tvor zvláštní a rád připlácí za nepraktičnost – viz úspěch BMW X6.

Vespa je prostě legenda. Je to životní styl a komunitní záležitost. Majitelé se vyžívají v úpravách za pomoci tlustého katalogu příslušenství a účastní se srazů po celém světě. Italský retrodesign se stal častým předmětem kopírování, vespa je zkrátka synonymem skútru stejně, jako lidé každému off-roadu říkají jeep.

Podsedlový prostor můžete otevřít i dálkově.
Podsedlový prostor můžete otevřít i dálkově.
Autor: David Rajdl

Abychom však byli spravedliví, technologická úroveň vespy je na výši. Zapomeňte na laciné plasty, Italové jsou věrní poctivé plechové karoserii. Pravda, na úkor hmotnosti.

Řada GTS je o cestování ve velkém stylu Grand Tourismo, což platí především s větším, třístovkovým motorem. Ten dá vyniknout propracovanému tuhému podvozku s kyvným mechanismem zavěšení předního kola. Slabší testovaná varianta vhodná i pro lidi s řidičákem jen na auto se hodí vyloženě do města, za jeho hranicemi nám přišlo GTS trochu podmotorované. Je to dáno i robustností a suverénním jízdním projevem stroje, od kterého podvědomě čekáte víc než od nějakého neznačkového střízlíka.

Vespa je drahá. Hodně drahá. A zpočátku nás chvílemi až štvala. Ale když na ni koukáme ze zahrádky s espressem v ruce, má něco do sebe…

Vespa GTS 125ie Super Sport ABS
Vespa GTS 125ie Super Sport ABS
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNÍ GRIL S UDÍRNOU AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851