Volkswagen T-Roc: Rozpustilý dorostenec | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 11. 2017

Volkswagen T-Roc: Rozpustilý dorostenec

Volkswagen T-Roc

Fotogalerie

9 fotografií

Aktivita Volkswagenu mezi SUV nabrala na obrátkách. Novinky v tomto segmentu chrlí jednu za druhou. Nejnovějším přírůstkem, modelem T-Roc, jsme se poprvé svezli v okolí Lisabonu.

(více v čísle 44/17)

Když v roce 2002 vstupoval Volkswagen s touaregem mezi terénní vozy, zaměřil se na peněženky movitějších zákazníků – nové technologie přece jen něco stojí. O pět let později přišel na řadu kompaktní tiguan pro širší vrstvy. Jenže bytelně působící SUV nyní chtějí téměř všichni motoristé. Proto Volkswagen přichází se zatím nejdostupnějším SUV v nabídce s názvem T-Roc, mířícím na mladší klientelu. Vždyť pod jeho jménem si lze představit i drzého diskžokeje, jenž za doprovodu pestrých barev tvrdí muziku.

Na vzhledu je to znát. Mladistvý elán z vozu přímo srší a design je na hony vzdálený větším, usedlejším modelům.

Svěží vítr

Líbí se nám rozměrná maska, příplatkový oválný diodový proužek denního svícení, který při zapnutí blikače pulzuje oranžově, chromované lišty opticky oddělující střechu a plastové panely ve spodní části od zbytku karoserie, výrazné barvy v kombinaci s kontrastně lakovanou střechou, vyvážené proporce s předním převisem 831 mm a zadním 800 mm nebo sportovně skloněné zadní okno.

Za volantem jsme se cítili dobře. Sportovnější posez vyhovoval a líbila se nám i pohodlná sedadla. Kabina je v této části vozu širší než u konkurence.
Autor: Volkswagen

Uvnitř můžete mít podle provedení barevné okrasné panely a mladé technokraty jistě potěší displej místo klasických přístrojů s úhlopříčkou 11,7 palce nebo osmipalcová dotyková obrazovka multimediálních systémů na středovém panelu – jsou převzaté z pola, tudíž menší než u golfu. Nechybí ani připojení a komunikace s mobilními telefony včetně bezdrátového dobíjení. Trochu nás mrzí tvrdé plasty na palubce a zejména na výplních dveří, protože se o ně opíráme loktem.

Technicky a konstrukčně vychází T-Roc z modulární platformy MQB, kterou sdílejí i Škoda Karoq nebo Seat Ateca. S délkou 4234 mm je však kratší a více se blíží malým SUV. Bude tedy uvnitř dostatek místa, když zaostává i rozvorem 2590 mm?

Menší? Nevadí!

Uvnitř se cítíme naprosto uvolněně a na předních sedadlech si užíváme vzdušné prostředí. Ač se to nezdá, T-Roc je proti sourozencům uvnitř dokonce širší. O malinko hůře je na tom v zadní části, ale ani tam se nemusíme tísnit a před koleny i nad hlavou zbývá nejen nám, ale i 190 cm vysokému kolegovi dostatek prostoru. Díky vyššímu ukotvení sedadel – vpředu 57 cm a vzadu 62 cm nad zemí – se do vozu příjemně nastupuje.

Trochu zklamáni jsme po otevření víka kufru. Slibovaných 445 litrů nějak nemůžeme najít. Z technických údajů se dozvídáme, že tato hodnota patří jen verzím s pohonem předních kol. Zkoušené čtyřkolky se musejí spokojit 392 litry, které v našem případě ještě omezuje subwoofer reprosoustavy Beats. Dvojitá podlaha tak může být ukotvena jen ve vyšší pozici, kde sice vytvoří rovnou plochu při sklopení zadních opěradel, ale potom je kufr hodně mělký.

V provedení Style si můžete vybrat jednu ze čtyř barev okrasných panelů v interiéru. Ve Sportu jsou šedé.
Autor: Volkswagen

K pohonu T-Roku je určeno šest přeplňovaných agregátů. Tři jsou zážehové: 1.0 TSI/85 kW, 1.5 TSI EVO ACT/ 110 kW a 2.0 TSI/140 kW. Další tři vznětové: 1.6 TDI/85 kW, 2.0 TDI/ 110 kW a 2.0 TDI/140 kW. Obě nejslabší verze jsou spojeny výhradně s pohonem předních kol a manuální převodovkou, vrcholné motorizace naopak s pohonem všech kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. V prodeji se však nejdříve objeví jen část pohonných jednotek, my jsme tak mohli vyzkoušet dvě provedení.

První dvojice

Nejprve usedáme do dvoulitrového benzinu v provedení Sport. Hned si pochvalujeme tvarování i tuhost křesel nebo pozici za volantem. Zážehový čtyřválec tiše přede. Poprvé se objevil v aktuálním Audi A4 a při jízdě s lehkou nohou přechází do úsporného Millerova cyklu. Stačí lehce přitlačit na plynový pedál a okamžitě nás zatlačí do sedadel – vždyť maximum točivého momentu přichází při 1500 otáčkách. Ať jedeme rychle, či pomalu, vždy máme dostatek síly k rychlému předjíždění. Pocit jistoty zajišťují přesné řízení a stabilita v zatáčkách. Krátký rozvor a kola v rozích z vozu dělají nejhbitější SUV, které známe, a serpentiny kolem pobřeží si náležitě užíváme. I na 19palcových kolech je podvozek s adaptivními tlumiči DCC celkem komfortní – rozhodně více než u seatu. S cenou 808 900 Kč a desetilitrovou spotřebou asi nepůjde o nejprodávanější verzi, ale podle nás bude nejlepší.

Na druhé kolo si bereme turbodiesel 2.0 TDI/110 kW ve verzi Style, se čtyřkolkou a opět s automatem. Na 18palcových pláštích je T-Roc pohodlnější a může se rovnat karoqu. Přitom stále sedí úžasně. Vznětovému agregátu více vyhovuje klidnější tempo a umí jet i za šest litrů nafty. Dokáže však také pořádně zabrat, ale v porovnání s benzinem je potom o dost hlučnější.

Ze dvou zkoušených motorizací nás více zaujal přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 140 kW
Autor: Volkswagen

Volkswagen T-Roc se nám představil jako atraktivní mladý floutek, který se ve společnosti vždy těší velké pozornosti. Navíc ho genová výbava předurčuje k zářné budoucnosti. Díky ní umí být na jednu stranu skromný či přátelský, na druhou zase dynamický a výkonný.

Řada možností

Volkswagen T-Toc přichází s širokými možnostmi individualizace, zahrnujícími až 24 barevných kombinací nebo čtyři stupně výbavy (pátý R-Line se začne prodávat až příští rok).

T-Roc: šestnáctipalcová litá kola Chester, Front assist s funkcí nouzového brzdění City, manuální klimatizace, multikolizní brzda, kožený volant a řadicí páka, asistent pro jízdu v jízdních pruzích, paket Světla a výhled s děšťovým a světelným senzorem, plnohodnotná rezerva, rádio Composition Colour, palubní počítač.

Design navíc proti T-Roku: dvouzónová automatická klimatizace, akustický parkovací systém Parkpilot, automatická regulace odstupu do 210 km/h (ACC), loketní opěrka vpředu, multifunkční kožený volant, paket Connectivity s Bluetooth a USB, černé podélné střešní nosiče, vyhřívaná sedadla vpředu.

Style navíc proti Designu: sedmnáctipalcová litá kola Mayfi eld, kontrastní barva střechy, ozdobné obložení palubní desky a dveří jednou ze čtyř barev, systém sledování únavy řidiče, náladové osvětlení interiéru, zrcátka ve slunečních clonách, dvě lampičky LED na čtení vpředu a vzadu.

Sport navíc proti Designu: sedmnáctipalcová litá kola Kulmbach, Active Info Display, zatmavená zadní skla, červeně lakované brzdové třmeny vpředu a vzadu, černé čalounění stropu, červené náladové osvětlení, mlhové světlomety, stříbrné podélné střešní nosiče, rádio Composition Media, statické světlomety LED, hliníkové pedály, sportovní sedadla.

Kam dál?

Potenciál segmentu SUV se projevuje v aktuální modelové skladbě německé automobilky a jejích představovaných novinkách. Loni Volkswagen uvedl druhou generaci tiguanu, letos jeho prodloužené provedení Allspace, model Atlas pro Ameriku a Teramont pro Čínu. Příští rok se dočkáme další řady touaregu, nejmenšího zástupce rodu T-Cross a také třetí karosářské verze tiguanu – tentokrát kupé. Následovat bude elektrické SUV se sedmi sedadly, T-Roc Coupé, mini SUV T-Track a elektrický crossover navazující na koncept I.D. Crozz.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
44 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851