BMW M140i xDrive: Kupujte, nebudou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 12. 2017

BMW M140i xDrive: Kupujte, nebudou

BMW M140i xDrive

Fotogalerie

6 fotografií

V nejmenší řadě 1 BMW nabízí auto velikosti golfu, ale se zadním pohonem a přeplňovaným benzinovým šestiválcem. Příští rok jej ale nahradí plebejská předokolka.

(více v čísle 48/17)

Kdo chce nejlevnější BMW 116i (tříválec turbo, 1,5 l, 80 kW), ten nemusí litovat, že příště už to bude předokolka. Pravděpodobně v jízdě autem nevidí smysl života, a tak typicky ochotné nájezdy do zatáček či adheze předních kol nezmenšená silami pohonu pro něj nic neznamenají – spíš by uvítal, kdyby základní BMW nestálo 639 900 Kč, tedy dvakrát více než jiné kompakty.

Naopak kupující vrcholného modelu M140i ať brečí, či ještě lépe na nic nečeká a honem vytáhne z peněženky 1 180 400 Kč. Třílitrový řadový šestiválec se napříč pod kapotu nástupce nevejde. Jistě se podaří ještě víc „přifouknout“ čtyřválce, ale 500 Nm dvoulitry asi nedají. A i kdyby, mezi plynem a reakcí motoru budou mít mnohem víc setrvačností rotorů a pružností stlačovaného vzduchu. Ano, ani M140i není čtyřlitr, ale přeplňovaný třílitr. A třílitrový šestiválec by v kompaktním voze jel víc než dobře už bez turba.

Motor B58 by měl zatočit s nespolehlivostí předchůdců N55 – má mnohem tužší blok s uzavřenou konstrukcí a rozhodně se teplem nezkroutí
Autor: Ondřej Kroutil

Na dnešní dobu je úplně šokující, že zadokolka, která od pohledu nevypadá o moc nebezpečněji než běžný Volkswagen Golf, má v základu manuální převodovku! 500 Nm posílá na zadní kola a stabilizaci lze úplně vypnout. Za 54 184 Kč je osmistupňová automatická převodovka – mimochodem vynikající ústrojí od ZF, které umí pohodu i rychlé zasekávání převodů na pokyny pádel. Za dalších 56 316 Kč můžete mít čtyřkolku xDrive, což je vůz na fotkách. Ani automat, ani čtyřkolka požitek z BMW překvapivě nepokazí – xDrive chápe, že v zatáčkách nemá radši nic dělat. Když, tak až na výjezdu. Ale zatímco zatraceně silné čtyřkolky s automatem půjde dělat i s předním pohonem (byť zatáčet už rozhodně nebudou tak ochotně), zadokolka s manuálem a 500 Nm je zde v kompaktní třídě poprvé a naposledy.

Spotřeba během testu 9,1 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
48 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851