Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+: S benzinem si vystačí | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 1. 2018

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+: S benzinem si vystačí

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+

Fotogalerie

6 fotografií

Oblíbené japonské SUV Mitsubishi ASX přichází v aktuálním modelovém provedení s řadou novinek.

(více v čísle 3/18)

Model ASX je v současnosti nejprodávanějším mitsubishi v České republice. Loni se u nás prodalo 1649 kusů, což ho mezi všemi terénními vozy zařadilo na 13. pozici. Na automobil z roku 2010 je to slušná práce. Během kariéry prošel dvěma výraznějšími facelifty a také aktuální modelové provedení přináší několik novinek. Tou první je omezení nabídky motorizací. Z ceníku zmizely vznětové agregáty a s nimi i čtyřkolky. Zůstala jen zážehová šestnáctistovka s výkonem 86 kW spojená s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol. Ani se není čemu divit. Loňské statistiky uvádějí, že pro naftu se rozhodlo jen 86 zákazníků – tedy pět procent. Benzinový atmosférický čtyřválec však není špatná volba. Pružným zrychlením a zátahem od nízkých otáček sice nemůže konkurovat přeplňovaným agregátům, ale dynamika ve vyšším tempu mu rozhodně nechybí. Navíc reaguje na sešlápnutí plynu bez prodlevy a apetit není příliš náchylný na styl jízdy. Pokud vůz vyloženě nehoníte, budete jezdit kolem sedmi litrů. Na konci testovacího okruhu nám palubní počítač ukazoval 6,7 l/100 km. Na pohodové cestování je nastaven také podvozek, zajišťující slušný komfort i na 18palcových kolech. Při svižnější jízdě ale musíte počítat s výraznějšími náklony v zatáčkách a také řízení patří citlivostí spíše do průměru.

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense+
Autor: Ondřej Kroutil

Vzhledově zůstává ASX víceméně stejné. V předním nárazníku se nyní objevil svislý diodový pásek pro denní svícení, v krytkách vnějších zrcátek podle výbavy směrové blikače. Vzadu na hraně nad registrační značkou si našla místo chromovaná lišta a přepracovaný nárazník se chlubí náznakem difuzoru nebo černým podélným pásem, na jehož koncích je odrazka ve tvaru písmene „C“ a uprostřed diody mlhového světla. Uvnitř si všímáme lehce změněného tvaru tunelu kolem řadicí páky, mírně upraveného středového panelu a hlavně dvou vstupů USB. To je jedna z mála změn oproti staršímu provedení, ale pouze v nejvyšší výbavě. Další novinkou Intense+ je audiosystém se sedmipalcovým dotykovým displejem spolupracující s mobilními telefony. Sice už neumí přehrávat disky CD, zvládne však přijmout digitální vysílání DAB. Škoda že přišel o všechna tlačítka, trefi t se do svítících ikon není zrovna jednoduché. ASX ve vrcholném provedení zdražilo o 15 000 korun na 533 850 Kč, což rozhodně není málo. Zajímavější jsou první dvě verze, které poskočily o deset tisíc. Výbava Inform i tak stojí slušných 395 000 Kč a Invite+ 449 850 Kč.

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km


Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851