Lexus LC 500: Bravo, bravo, bravo! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Lexus LC 500: Bravo, bravo, bravo!

Lexus LC 500

Fotogalerie

11 fotografií

Lexus, vyhlášený hybridními sedany a SUV, se jednou za čas splaší a postaví něco, co nečekáme. Třeba krásné kupé LC, na kterém snad pracoval sám řidičský bůh.

(více v čísle 8/18)

Automobilky nás obvykle nalákají na úchvatný výstavní koncept a do výroby ho pak pošlou umravněný s polovičním nábojem. Ne tak Lexus. Co slíbil, to postavil. Kupé LC vypadá skvěle, je plné agresivních detailů a má všechny atributy správného sporťáku: dlouhou nízkou kapotu, krátkou vysokou záď a sexy rozšířené boky. Je to přesně to auto, u kterého nevíte co dřív – jestli se kochat, nebo skočit za volant.

Zkušenosti nás naučily nechválit dne před večerem. Spousta aut nás dokázala takhle nažhavit, ale v pohybu přišlo kruté vystřízlivění. Pětilitrový atmosférický osmiválce dobře známe ze sedanů IS F, GS F nebo menšího kupé RC F a patří k našim miláčkům, přesto se snažíme tlumit emoce a čekáme, co přijde.

Úsměv a ještě větší úsměv. A to se teprve proplétáme Prahou v komfortním nastavení. Po startu motor překrásně vyštěkl, pak se zklidnil a vznešeně si bublá. Je jasné, že většinu času budou majitelé s LC jezdit v cestovním režimu a budou nadšeni. Podvozek je sportovně tuhý, nicméně velmi komfortní a pohyby velkých 21palcových kol tlumí i na krátkých nerovnostech bravurně. V překrásném interiéru vládne noblesní atmosféra, je tu tichoučko a v podstatě si jedeme jako v každém jiném lexusu. Tento povznášející pocit pokračuje i na dálnici, kde osmiválec bleskurychle atakuje zákonný limit, a stejně hravě číslo na tachometru klidně zdvojnásobí. A pořád se člověk cítí jako v bavlnce.

Interiér je nádherný, dokonale zpracovaný a plný neotřelých nápadů. V černé barvě je fádní, s červenými sedačkami je to lepší, ale teprve hnědá kůže mu dá plně vyniknout. Přes tenké sloupky parádně vidíte do zatáček.
Autor: Ondřej Kroutil

Pocitově nám kupé připadá lehké, obratné a nečekaně sdílné, s údivem tedy v technických datech čteme, že bez řidiče váží podle výbavy 1935 až 1970 kg. To je strašně moc! Ale jak to, že to není vůbec znát? Začínáme mít trochu obavy, aby se neopakovalo zklamání jako kdysi u Alfy Brera. Natěšeni na krasavici s šestiválcem jsme vystupovali znechuceni, jak se ta obtloustlá věc ufuněně potácela zatáčkami.

Aktivujeme nejostřejší režim Sport+ a vyrážíme vstříc serpentinám. Teď se ukaž, chlape, jestli nejsi dravec jen na pohled. Motor proti komfortnímu módu zřetelně ožil, má větší říz a prahne po otáčkách. Zatímco ve středním pásmu servíruje sílu polidně, ve čtyřech a půl tisících se nám tvář vrací úsměv a mezi pěti a šesti tisíci už se řehtáme jak Otík Rákosník ze střediskové vesničky. Ta síla, ten ryk, totální euforie. Jako nic letí LC 150 km/h a kola si při každém odřazení i v takovém kalupu prohrábnou. Přicházejí zatáčky a bude se lámat chleba. Jenže lexus jako by popřel všechny fyzikální zákony o hybnosti a odstředivých silách. Auto se chová naprosto neutrálně, snese neskutečné boční přetížení, a co je hlavní, vodí se úplně samo. Řízení je krásně lehoučké, takže můžeme volant jen jemně svírat prsty, přitom na sebemenší pootočení kola bez prodlevy zareagují a cítíme, jak se dlouhá příď zavlní. Takové projevy známe z motokáry, ale nepamatujeme dvoutunové GT, které by takhle bezprostředně komunikovalo s řidičem. Po pár kilometrech lexusu dokonale důvěřujeme, vypínáme ESP a zkoušíme, co předvede bez elektronické rákosky.

Začalo trochu mžít a zadní kola jdou do smyku po každém polechtání plynu. Spontánní reakce motoru, skvělé řízení a řidičova sedačka umístěná v těžišti auta nám ale dovolují dělat si, co chceme. Driftování snad nikdy nebylo snazší. Vyvážení auta je tak dokonalé, že můžeme na místě driftovat osmičku, druhou, třetí a Lexus nikam neutíká, poslouchá na slovo a my máme jasno.

Lexus LC 500
Autor: Ondřej Kroutil

LC je největší překvapení posledních let a na dlouho nejlepší auto, jaké se nám dostalo do rukou. Hmotnost a rozměry jsou v jeho podání jen číslem na papíře, užijete si s ním jak s vozem o půl tuny lehčím. Těžko uvěřit, ale Japoncům se skutečně podařilo skloubit luxusní cesťák, brutálně rychlého démona a hravé auto do zatáček.

A jestli má chybu? Nepoužitelný multimediální systém, který radši vypnete a navigaci pustíte v mobilu.

Spotřeba: při cestování 9,9 l/100 km při dovádění 24,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
8 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851