Toyota Yaris Hybrid: Na modré planetce | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Toyota Yaris Hybrid: Na modré planetce

Toyota Yaris Hybrid Selection Smart Blue

Fotogalerie

13 fotografií

Malý princ žil na planetě B612 o velikosti domečku s dvěma činnými sopkami. Hybridní yaris se dvěma motory pod kapotou chce stejně jako Exupéryho hrdina tak trochu čistit vesmír. Sám?

(více v čísle 13/18)

Možná kdekdo čekal čtvrtou generaci. Ale Yaris III prošel „jen“ druhým faceliftem. Hodně důkladným. Modernizace designu, bezpečnosti a techniky zahrnuje na devět stovek změn. Na pouhý facelift docela dost, že? Doba je holt relativní…

Důležitou součástí nové nabídky a jedním z lákadel yarisu je nadále nezměněná hybridní verze, která tvoří přes 40 % prodejů modelu. Poté, co život se dvěma pohony (dočasně?) vzdala v Česku s jazzem Honda, je yaris jediným hybridním městským vozítkem u nás. Auto si uchovalo systémový výkon 74 kW, o nějž se stará spolupráce atmosférické patnáctistovky a elektromotoru. Přesto letí silničním vesmírem tak trochu jinak.

Největší pokrok jsme zaznamenali u hluku. Hlavně při jízdě pod zátěží. Dřív byl vytočený hybrid dost slyšet, změnami od nového zavěšení motoru přes upravené komory sání po přepracovanou výfukovou soustavu ale urazilo Exupéryho modré pohybovadlo solidní cestu. Výsledkem je větší komfort, nerovnosti jako by ztratily na síle, podvozek odfoukl skoro veškeré rány. Díky tomu i ve vyhecované době můžeme napsat, že yaris je i bez (odložené) čtvrté generace povedené auto.

Toyota Yaris Hybrid Selection Smart Blue
Toyota Yaris Hybrid Selection Smart Blue
Autor: Svět motorů a archiv

Dál však platí, že zvážit koupi hybridu je hlavně na povaze člověka. Nejde ani tak o to, že se aktuálně jedná o jedinou kombinaci benzin + elektrika v segmentu malých městských, ale spíš o fakt, že takový vůz koupíte s výbavou Live hluboko pod 400 000 Kč. My jsme testovali atraktivní modrý kousek v limitované nabídce Selection. V nejvyšším stupni a s příjemným automatem e-CVT vyjde na 434 900 Kč, o šestatřicet dráž než model s benzinovou patnáctistovkou a automatem Multidrive. Což je podle nás jediná možnost, jak o Malém modrém princi s alternativně poháněným raketoplán(ítk)em přemýšlet a doletět až na pětici Antoineho modrých planetek 325-330.

Čili jinak: až se budou i jiná hybridní auta prodávat standardně pod půlmilion, pak si snad s Exupérym neřekneme, že u hybridů jde o domýšlivce, který chce být obdivován všemi, ale žije na své planetce sám. Yaris hybrid může jedině s touto cenovou politikou vyjet na běžné silnice. A nežehrat s Malým princem na to, že je jediný, naivní a sám…

Spotřeba během testu 4,6 l/100 km

 

Toyota Yaris Hybrid Selection Smart Blue
Autor: Svět motorů a archiv

Ve znamení devítek

➤ Pro facelift yarisu použila Toyota 900 nových dílů.

➤ Modernizace přišla značku na 90 milionů eur.

➤ A aby devítek nebylo málo, Toyota v Evropě vybavila 900 hybridních yarisů jednotkou Dviveco, která sbírá data o jízdním stylu, ujeté vzdálenosti, časech průměrných rychlostech nebo délce elektrické jízdy. Po více než půl milionu ujetých kilometrů statistiky ukázaly, že 54 % času se vozidla pohybovala v elektrickém režimu a dosáhla reálné spotřeby pět litrů benzinu.

Nášup bezpečnosti

Ve výbavě zmodernizovaného yarisu najdeme hned od základní verze Live zástup prvků aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense. Součástí paketu je laserový systém s nouzovým brzděním, který umí v případě hrozící kolize sám zastavit vůz do rychlosti 30 km/h. Další funkcí je automatické přepínání dálkových světel a hlídání jízdních pruhů, které vás zvukem i blikající kontrolkou upozorní na nechtěné překročení podélné čáry. Vyšší stupně výbav s barevným informačním displejem TFT v kapličce obsahují i systém rozpoznávání dopravních značek.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851