Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line: Vlastně normální auto | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line: Vlastně normální auto

Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line

Fotogalerie

10 fotografií

Také vnímáte Kiu Stinger jako zajímavý úlet, který byste si nikdy nekoupili? A co když vám řekneme, že ji dělají i s dieselem, čtyřkolkou a že do kufru hodíte třeba horské kolo?

(více v čísle 13/18)

Je to dnes taková móda, že auta vypadají sportovněji, než jaká ve skutečnosti jsou. Do jisté míry úrovně to zákazníky přitahuje. Po jejím překročení však už spíš odpuzuje – a „přestylované“ auto si odmítají koupit. U Kie Stinger se k tomu přičítají i hojně medializované a značně „nadnormální“ parametry vrcholné verze s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3.3 T-GDI (272 kW, 510 Nm, 0-100 km/h za 4,9 s, standardně pohon všech kol).

Obyčejné verze

V ceníku jsou však i obyčejnější varianty. Kromě stále trochu bonvivánského dvoulitrového turba s 188 kW a pohonem zadních kol i tak lidový pohon jako dieselový čtyřválec 2.2 CRDi s 147 kW. Standardně je to též zadokolka, ale za příplatek (50 000 Kč) čtyřkolka. Právě takovou verzi jsme otestovali.

Podélně uložený čtyřválec pod dlouhou kapotou je automechanikův sen. Pro přístup ke všemu (turbo, ventil EGR, fi ltr pevných částic, palivový fi ltr) se stačí jen malinko ohnout a povolit pár šroubů.
Autor: Ondřej Lilling

Sedí se sice níž, ale v rozměrných a pohodlných křeslech. Tlumiče jsou plně mechanické (elektronické nelze mít ani za příplatek jako u superbů a passatů, ale jen s celou vrcholnou verzí 3.3 T-GDI), ale výborně naladěné a velmi kvalitní. Auto se na nich měkce nese přes nerovnosti, aniž by pak při rychlé jízdě po hrbolaté vozovce poskakovalo. Jen odzadu to občas zalupe a zaduní jako třeba ve Škodě Superb. Stejně jako ona je totiž i stinger liftback. Tuhost jeho karoserie tak nezvyšuje příčka za zadními sedadly ani vlepené sklo a logicky je s ní na štíru.

Jezdí vlastně umírněně

Přilnavost v zatáčkách není nic extrémního. Obě „obyčejné verze“ totiž mají kola široká jen 225 mm, a když jsou navíc zimní, 1 G bočního zrychlení věru nevykouzlí. Když jste v zatáčce přesto pomalí a chcete si přidat, nepočítejte s žádným inteligentním „torque vectoringem“, tedy aktivním brzděním vnitřních kol, aby táhla vnější. Naopak odlehčená vnitřní se vám klidně (v režimu Sport+ s vypnutou stabilizací) protočí. Samosvorný diferenciál mají jen zadokolky. Ale vůbec nechceme napsat, že jízdní vlastnosti jsou špatné. Jen nejsou výsostně sportovní. Většina lidí ocení, jak se auto s perfektně rozloženými hmotami (motor podélně za nápravou) houpe nahoru a dolů, a jak přesně se vodí v zatáčkách a bez odporu do nich najíždí. Prostě dokud neděláte vyložené alotrie, jezdí stinger jako BMW.

Vnitřek korejského auta představuje pestrý mix evropských inspirací. Třeba výdechy ventilace jsou prostě zkopírované od Audi.
Autor: Ondřej Lilling

Jednoduchý, ale silný motor

A co ten diesel pod kapotou? Je to jednoduchá strojovna, v dnešním přetechnizovaném světě jedna z nejprostších. Na volnoběh je docela cítit i slyšet, za jízdy už ne. Má docela prodlevu reakce (než nafoukne velký mezichladič v přídi), ale automat ji rozmělní tak, že řidiče většinou neotravuje. Při 130 km/h na osmičku točí 2000 otáček, na 3000 jedete dvoustovkou. V tomto pásmu je to slušný silák. Jeho krájení vzduchu bez námahy bychom se opět nestyděli přirovnat k vozům BMW.

Spotřeba během testu 7,9 l/100 km

 

Kia Stinger 2.2 CRDi GT-Line
Autor: Ondřej Lilling

Proč tak žere a kdy toho nechá

Nevýhodou Kie Stinger 2.2 CRDi je spotřeba paliva. V testu jsme naměřili 7,9 l/100 km. Škoda Superb by při stejném jízdním režimu brala zhruba o litr méně, Mercedes-Benz E 220d 4Matic by byl úspornější i o dva. Oba zmíněné vozy totiž již mají AdBlue, které jejich dieselům umožňuje pracovat účinněji a vzniklé oxidy dusíku efektivně a bez dalších nároků na palivo zlikvidovat katalyzátorem SCR ve výfuku. Kia Stinger již také AdBlue a s ním i homologaci dle nové normy Euro 6d-Temp mít může. Ale zatím jen pro britský trh, kde jsou taková auta daňově zvýhodněna. Do Česka dorazí stingery s novou homologací na přelomu května a června. Místo na další hrdlo pod víčkem palivové nádrže už je.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
13 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851