Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

BMW M3 Competition: Finálová jízda

BMW M3 Competition

Fotogalerie

8 fotografií

Podzimní emisní normy nám předčasně vezmou BMW M3. Tak se pojďme ještě honem svézt. A rovnou s M32. Paket M Competition totiž s autem dělá zázraky.

(více v čísle 15/18)

Ostrá verze trojkového BMW je s námi už dvaatřicet let. Za tu dobu M3 zapustilo pevné kořeny mezi legendami, stalo se modlou a snem mladých i zralých řidičů, zkrátka je to osobnost s velkým O. Nic z toho ovšem nemá váhu, když se mu do cesty postaví nekompromisní evropská legislativa. Na podzim vstoupí v platnost nová metodika měření emisí a kvůli ní jsme letos svědky velké motorové revoluce. Drtivá většina benzinových jednotek musí dostat filtr pevných částic, což je u některých aut tak nákladná změna, že se výrobcům nevyplatí a radši model předčasně stáhnou z nabídky. Přesně to se týká BMW M3, které si můžete objednat už jen do května, nebo počkat na novou generaci.

Když si tak prohlížíme dokonale vyrýsovaný sedan (kupé a kabriolet se dnes jmenují M4) v křiklavě žlutém laku s širokými podběhy beze zbytku vyplněnými překrásnými dvacítkami, nechce se nám věřit, že musí do důchodu. Vypadá skvěle, a co si budeme povídat, zvolená barva dělá půlku estetického efektu.

Kombinace bílé a černé kůže možná není praktická, zato je krásná. Karbonové obložení je namístě.
Kombinace bílé a černé kůže možná není praktická, zato je krásná. Karbonové obložení je namístě.
Autor: Ondřej Kroutil

Tohle konkrétní auto ovšem mnohem dřív slyšíte, než vidíte. V seznamu příplatkové výbavy totiž figuruje položka výfuk M Performance za něco přes sto tisíc, na kterou hned tak nezapomeneme. Hřmí, burácí, střílí, prská, zkrátka dělá neskutečné divadlo, a i když jej ztlumíte volbou cestovního módu, pořád má navrch i nad skvělou aparaturou Harman Kardon. Otázkou je, jestli by se ten rachot časem nepřejedl, ale nejspíš ne. My jsme nemohli dospat, jak jsme se těšili na ranní nastartování.

No a pak tu máme onen paket Competition za necelých dvě stě tisíc, který udělá z M3 malý silniční závoďák. Vše začíná zvýšením výkonu z 317 kW na 331 kW, což v podstatě znamená, že motoráři otevřeli řadový šestiválec naplno. Takže zatímco standardní M3 má maximum mírně seříznuté a dostupné v rozsahu 5500-7300 min-1, competition si sáhne o 19 koníků výš přesně v sedmi tisících. Tam nahoře, když už letíte značně nelegálním tempem, je tedy M3 s paketem o něco šťavnatější. Motor má za všech okolností nehoráznou sílu, až máte pocit, že vám chce utéct z auta. Záď sebou permanentně šije ze strany na stranu a máte nonstop pocit, že řídíte neobyčejné auto.

Nabízí se i manuální řazení, ovšem proti práci dvouspojkového automatu nemáme jedinou výtku
Nabízí se i manuální řazení, ovšem proti práci dvouspojkového automatu nemáme jedinou výtku
Autor: Ondřej Kroutil

Balíček Competition přináší i odlišné naladění adaptivního podvozku, stabilizačního systému a aktivního diferenciálu. A asi je vám jasné, že se ladilo směrem k ještě sportovnějšímu vyznění. Na hrbolech auto poskakuje skutečně jak závoďák, ale stejně tak se prezentuje na hladkém asfaltu. Přilnavost a schopnost zatáčet jsou mimozemské, ale chce to vážně sucho. Pár kapek deště, a řidič musí zatraceně zpozornět. Tahle bestie hrabe zadními ještě na čtyřku a na vodě se musí s plynem zacházet nanejvýš citlivě.

Někomu možná vadí, že je M3 přeplňované. Ale šestiválec jede jako bestie, rozhodně není nudný, a když zvolníte, umí jet za 8 l/100 km. Neskutečné!
Někomu možná vadí, že je M3 přeplňované. Ale šestiválec jede jako bestie, rozhodně není nudný, a když zvolníte, umí jet za 8 l/100 km. Neskutečné!
Autor: Ondřej Kroutil

Poslední dominantou paketu Competition jsou kovaná leštěná kola o průměru 20 palců, ze kterých jsme nemohli odtrhnout oči. Hotové umělecké dílo, a když pod ně schováte ještě karbon-keramické brzdy za dalších dvě stě tisíc, nemá pohled na ně jedinou chybičku. A že pak M3 vydrží bez známek únavy brzdit dlouhé hodiny, je hotová věc. Pár nadšenců jsme během testu svezli a sami nevěděli, jestli se jim má hlava motat víc z akcelerace, nebo decelerace.

Jestliže u standardního M3 zarytí fanoušci tu a tam fňukají nad ztrátou charakteru, vzpomínají na atmosférický motor a kdesi cosi, s paketem Competition a extrémním výfukem není co řešit. Jistě že je to jiné M3, než bývalo, ale je úchvatné. Možná není pro každého, možná není univerzálem na každý den, ale je to pořádný nářez.

Spotřeba během testu 12,5 l/100 km

BMW M3 Competition
BMW M3 Competition
Autor: Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Kosmetiku Sonax 

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851