Range Rover Velar D240: Luxus na druhou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

19. 4. 2018

Range Rover Velar D240: Luxus na druhou

Range Rover Velar D240

Fotogalerie

6 fotografií

Říká se, že nejhezčí auta vyrábějí Italové, ale Britové jim šlapou na paty. Příkladem může být ušlechtile působící Range Rover Velar.

(více v čísle 15/18)

Range Rover se rozhodl vyplnit mezeru mezi malým evoque a dražším sportem. A nový velar se rozhodně povedl. Před námi totiž stojí vůz, za jehož tvary by se nemuseli stydět ani antičtí sochaři.

Hladké linie s dlouhou kapotou, vyjíždějící kliky dveří, jednoduchá maska a úzké prosklení včetně úzkých předních a zadních světel jasně ukazují na aristokratický původ. Přitom je na voze vidět moderní pojetí, které bude přitahovat naši pozornost i za několik dekád. Velké oblé plochy budí dojem mnohem většího auta.

Dvě turba dávají vznětovému dvoulitru stejnou sílu jako třílitrovému šestiválci
Autor: Svět motorů

Také uvnitř vládne uvolněná atmosféra. Styl rangerů je jasně rozpoznatelný a čistotu palubní desky zajišťují displeje – pro provedení SE ve standardu. První, 12,3palcový se uhnízdil v přístrojovém štítu. Druhým se ovládá infotainment a třetí desetipalcový zabírá celou středovou konzolu a je rozdělen na dvě virtuální poloviny. Při jeho ovládání můžete mít loket položený na opěrce, takže není takový problém se na jednotlivé ikonky prstem trefit.

Dvoubarevná kabina působí luxusně a příplatková perforovaná kůže Windsor nás jemností přímo laská. Jak jednou zapadnete do pohodlného křesla, nechce se vám vystoupit. Motor tiše ševelí, osmistupňový automat ho nikam nežene a udržuje co nejnižší otáčky. Na pneumatickém podvozku se velar jen vznáší a všechny nerovnosti nechává někde hluboko pod sebou. Uvnitř jsme dokonale izolováni od okolí.

Útulný interiér tvarově navazuje na tradice range roverů, hladké obrazovky mu dávají punc luxusu. Dotykový displej na středovém panelu, jímž se nastavují jízdní režimy, je přehledný.
Autor: Svět motorů

Ani nám nevadí, že pod kapotou nebije mocný osmiválec, ale jen vznětový dvoulitr. Dvojice turbodmychadel z něj ale vymáčkne 177 kW a točivý moment 500 Nm dostupný při 1500 min-1. Motor má dostatek síly prakticky od volnoběhu, takže ho ani automatická převodovka nemusí příliš vytáčet. Svižnější jízda ale velaru vůbec nevadí. V zatáčkách je překvapivě stabilní a nenaklání se. Na to, že vypadá jako neohrabaný mastodont, celkem hbitě mění směr z jedné strany na druhou. Řízení je sice dokonale odříznuté od reality, ale když někam natočíme volant, velar tam hned zamíří. A co je na tom všem nejlepší? Po měřeném okruhu nám svítí průměrná spotřeba 6,9 litru nafty na 100 km. Chápeme, že u auta za dva miliony to majitel zřejmě řešit nebude, ale nás tento údaj hodně potěšil.

Spotřeba během testu 6,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851