Suzuki Swift Sport: Kanárek s turbem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 5. 2018

Suzuki Swift Sport: Kanárek s turbem

Suzuki Swift Sport

Fotogalerie

10 fotografií

Swift Sport přichází na scénu již ve třetím vydání. Po době atmosférické přichází nyní s přeplňovanou čtrnáctistovkou a také výraznou žlutou barvou.

(více v čísle 18/18)

Swift Sport je neodmyslitelnou součástí rodiny swiftu už od roku 2005. Nyní se představuje ve třetí generaci. Od běžného provedení ho prozradí výrazný styling. Kompletně se změnila celá přední část. Maska se vytáhla dopředu, zároveň dostala agresivnější tvar a snížila se až do spodní části nárazníku. Po stranách na ni navazují voštinové mřížky s kulatými mlhovkami. Z boku vůz prozradí černé nástavce prahů a 17“ kola. Ve stejné barvě je vyvedena i spodní část zadní nárazníku s difuzorem, jemuž po stranách dominují dvě kulaté koncovky výfuku.

Oproti předchůdci se zvýšila tuhost karoserie a zároveň se podařilo snížit provozní hmotnost o 80 kg na 975 kg, což je mezi malými hothatchi suverénně nejméně. Sluší se však připomenout, že s délkou 3,89 m je také o 10 až 15 cm kratší než konkurenti. V případě malého sporťáku, který si na užitečné vlastnosti moc nehraje, je to však spíše výhoda.

Verze Sport vyjíždí standardně na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/45, obuté pláště Continental SportContact 5 odvádějí výbornou práci
Autor: Suzuki

Podvozek využívá stejně jako předchůdce tlumiče Monroe, pro zlepšení stability však byly zesíleny tyčky stabilizátorů a rozšířil se rozchod. Zadní vlečená náprava byla pro model Sport ve srovnání s klasickým swiftem kompletně přepracována a dostala tužší podélná ramena.

Výměnou atmosférické šestnáctistovky za turbem přeplňovanou jednotku 1.4 BoosterJet sice vůz ztratil točivý charakter, na výkonu však získal a z 92 kW si polepšil na 103 kW. Ještě zásadnější je výrazné zvýšení točivého momentu ze 148 na 230 Nm. Zrychlení na stovku díky tomu proběhne o 0,8 s rychleji (8,1 s) a nejvyšší rychlost se posunula z 200 na 210 km/h. S lehkým swiftem si čtrnáctistovka doslova pohrává. Čile zatahuje už z nejnižších otáček a to nejlepší ze sebe vydá mezi třemi a pěti tisíci. Křivka točivého momentu je velmi plochá a nad touto hranicí už motor nemá příliš smysl točit. Kouzlo lovení každého koně těsně před omezovačem sice může někomu chybět, avšak pro každodenní používání je nový sport vhodnější a nejen pocitově výrazně dynamičtější. ŠestistupňováSwift Sport je neodmyslitelnou součástí rodiny swiftu už od roku 2005. Nyní se představuje ve třetí generaci. Od běžného provedení ho prozradí výrazný styling. Kompletně se změnila celá přední část. Maska se vytáhla dopředu, zároveň dostala agresivnější tvar a snížila se až do spodní části nárazníku. Po stranách na ni navazují voštinové mřížky s kulatými mlhovkami. Z boku vůz prozradí černé nástavce prahů a 17“ kola. Ve stejné barvě je vyvedena i spodní část zadní nárazníku s difuzorem, jemuž po stranách dominují dvě kulaté koncovky výfuku. Oproti předchůdci se zvýšila tuhost karoserie a zároveň se podařilo snížit provozní hmotnost o 80 kg na 975 kg, což je mezi malými hothatchi suverénně nejméně. Sluší se však připomenout, že s délkou 3,89 m je také o 10 až 15 cm kratší než konkurenti. V případě malého sporťáku, který si na užitečné vlastnosti moc nehraje, je to však spíše výhoda. Podvozek využívá stejně jako předchůdce tlumiče Monroe, pro zlepšení stability však byly zesíleny tyčky stabilizátorů a rozšířil se rozchod. Zadní vlečená náprava byla pro model Sport ve srovnání s klasickým swiftem kompletně přepracována a dostala tužší podélná ramena. Výměnou atmosférické šestnáctistovky za turbem přeplňovanou jednotku 1.4 BoosterJet sice vůz ztratil točivý charakter, na výkonu však získal a z 92 kW si polepšil na 103 kW. Ještě zásadnější je výrazné zvýšení točivého momentu ze 148 na 230 Nm. Zrychlení na stovku díky tomu proběhne o 0,8 s rychleji (8,1 s) a nejvyšší rychlost se posunula z 200 na 210 km/h. S lehkým swiftem si čtrnáctistovka doslova pohrává. Čile zatahuje už z nejnižších otáček a to nejlepší ze sebe vydá mezi třemi a pěti tisíci. Křivka točivého momentu je velmi plochá a nad touto hranicí už motor nemá příliš smysl točit. Kouzlo lovení každého koně těsně před omezovačem sice může někomu chybět, avšak pro každodenní používání je nový sport vhodnější a nejen pocitově výrazně dynamičtější. Šestistupňová převodovka byla převzata z předchůdce jen s drobnými úpravami a potěší velmi přesným a lehkým chodem.

Palubní deska dostala červené doplňky, jinak se oproti klasickému swiftu nezměnila. Plasty jsou výhradně tvrdé.
Autor: Suzuki

Zábavu si s vozem užijete především díky lehké konstrukci, swift se proplétá zatáčkami s naprostou samozřejmostí a ochotně následuje pokyny volantu i při prudkých změnách směru. Podvozek sice doznal řady sportovních úprav, ale nestal se nijak zásadně tvrdším než u běžné verze. V zatáčkách se tak naklání více, než bychom od sportovního hothatche čekali. Stopu však drží výborně i při ne zrovna čistém stylu jízdy, kdy nájezd do zatáček přepálíte. V ostřejších vracečkách by se hodil samosvor, takto vnitřní kolo chvilku bojuje s hledáním potřebné přilnavosti.

Spotřebu paliva jsme zjišťovali jen orientačně a na ne zrovna reprezentativním vzorku trati. Při stylu brzda- plyn jsme se v mírně kopcovitém terénu v okolí Malagy dostali na hodnotu 8,8 l/100 km, již považujeme za velmi dobrou. Při běžném provozu a způsobu jízdy tipujeme hodnoty kolem šesti litrů.

Příchod na český trh by se měl odehrát ještě do poloviny roku a spekuluje se o ceně kolem 450 000 Kč.

Výrazná žlutá barva Champion má připomenout stejně zbarvené rallyeové vozy z dob první generace Swiftu Sport
Autor: Suzuki

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
18 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851