Aprilia Dorsoduro 900: Šťavnaté vše v jednom | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Aprilia Dorsoduro 900: Šťavnaté vše v jednom

Aprilia Dorsoduro 900

Fotogalerie

12 fotografií

Říká se, že ideál neexistuje. Třída supermoto má ale podle nás k ideální mašině hodně blízko. Novinkou je Aprilia Dorsoduro 900.

(více v čísle 21/18)

Samozřejmě že univerzálnost jde ruku v ruce s kompromisy. V případě supermota jsou podle našich zkušeností dobře stravitelné a výhody je mnohonásobně přebíjejí. Taková motorka s komfortně přímým posezem, většími zdvihy, silničními pneumatikami a kompaktními rozměry se hbitě proplétá městem, radostně se skládá do zatáček, případně je v šikovných rukách prodriftuje, nezastaví se před šotolinovou cestou a delší přesuny na ní taky zvládnete. Zatímco ostrý supersport nezná slovo komfort a velký cesťák vás zase v zatáčkách moc nepobaví, tady máte všeho dostatek.

Aprilia Dorsoduro 900
Autor: Svět motorů

Aprilia vyslala do této čím dál oblíbenější třídy nové dorsoduro. Už to není ráže 750 ani 1200, ale jen devítikilo. I když vypadá tahle Italka pořád skoro stejně, neokoukala se nám. Tak akorát velká i těžká (212 kg) a dokonale padne do ruky. Výkon 70 kW a točivý moment 90 Nm mohou na první pohled vypadat dorostenecky, ale v praxi je vidlicový dvouválec naprosto dospělým jedincem. S podmanivým zvukem, silným spodkem a oslňující pružností. Stará dvanáctka byla jiný kalibr, ale menšího motoru se alespoň nemusíte bát a za plyn můžete tahat ostošest. Před zatáčkou razantně na brzdy, zakusuje se s vervou, a i když je stroj teď kratší, nemá problémy se stabilitou. Ochota, s jakou se pak lehká motorka složí do vinglu, se vám dostane pod kůži a už nebudete chtít jinak. Účinek ABS i kontrolu trakce si můžete nastavit podle dovedností a nálady, nechybí ani možnost vše vypnout a užívat si ryzí charakter supermota.

Digitální budík působí lacinějším dojmem, ale je na něm vše dobře k přečtení. V menu počítače chybí informace o dojezdu.
Autor: Svět motorů

My jsme vyrazili do oblíbených silniček kolem Karlštejnu a Křivoklátu, nijak se nežinýrovali – a hle, hladové oko. Nějak brzy, vždyť jsme nakroutili jen nějakých 170 km se spotřebou 5,8 l /100 km. Vysvětlení jsme našli v technických údajích – nádrž má jen 12 litrů, a to vážně není moc. Alespoň máme co napsat do minusů, které se nám nehledají snadno. A připsat můžeme ještě gumový chod vypínače blinkrů – je z té skupiny, kdy palec nedostane jasnou zpětnou vazbu, jestli se akce podařila, a musíte juknout na kontrolku.

 

Aprilia Dorsoduro 900
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851