Jízdní dojmy Audi A6: Komfort především | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 6. 2018
Stanislav Kolman
Stanislav Kolman

Jízdní dojmy Audi A6: Komfort především

Audi A6

Fotogalerie

12 fotografií

Audi A6 přijíždí v osmé generaci nabité technologiemi, s nimiž se nemusí stydět ani vedle vlajkové lodi A8.

(více v čísle 22/18)

Na první pohled je jasné, jak moc se nové Audi A6 inspirovalo dospělejším sourozencem A8. Stačí se podívat na agresivní vzezření s šestiúhelníkovou maskou a propracovanými světlomety, které vás při odemčení pozdraví efektní animací.

Tucet k dobru

Mezigeneračně si vůz rozměrově polepšil ve všech oblastech. Největší nárůst zaznamenala šířka a rozvor, shodně po 12 milimetrech. Naopak zavazadelníku zůstal totožný objem 530 litrů. Barevná pestrost testovacích exemplářů začíná bílou a končí šedou, což je trochu škoda, nicméně A6 lze objednat i ve výrazné červené či modré. Špičková výbava je samozřejmostí, tudíž nechybí ani jedenadvacetipalcová kola, jež autu nesmírně sluší. Celkově vůz působí elegantně a dynamicky, snad jen falešné koncovky výfuku si designéři mohli odpustit.

Nárůst rozměrů pocítíte hlavně uvnitř. Sám za sebe se 195 cm vysoký figurant vejde s několikacentimetrovou rezervou nad hlavou, ještě více místa zůstává před koleny. V obou řadách se posadíte do příjemných a měkkých sedaček. Vpředu disponují výrazným bočním vedením, takže tělo v zatáčkách podrží i při svižnějším tempu.

Design přístrojové desky se výrazně přiostřil, zrak upoutá hlavně řešení středové části. Chromované lišty se ale hodně lesknou.
Autor: Audi

Dotýkej se mě

Po vzoru vlajkové lodi osadilo Audi palubní desku dvěma dotykovými obrazovkami. V základu mají osm palců, s příplatkem za navigační systém naroste velikost horní na 10,1“. Displeje s kvalitním rozlišením a hbitými reakcemi disponují hmatovou zpětnou vazbou a na inovativní ovládání se zvyká vcelku snadno. Aby ne, když prostřednictvím tohoto rozhraní obsluhujete vše od multimédií po nastavování teploty. A aby toho nebylo málo, digitální je i přístrojový štít s budíky, jejž doplňuje průhledový displej promítající údaje na čelní sklo. Slabým místem kokpitu jsou paradoxně ozdobné lišty palubní desky a středové konzoly, od nichž se posádce do očí nepříjemně odrážejí sluneční paprsky.

Benzin vs. diesel: 1:3

Jediným zástupcem zážehových jednotek je zatím šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 250 kW a točivým momentem 500 Nm. Z dieselů přichází nejdříve nejsilnější verze šestiválce 3.0 TDI/210 kW. Do konce roku dorazí i slabší varianta se 170 kW a základní čtyřválec 2.0 TDI, který díky kombinaci turba a 48V elektrického kompresoru dosáhne 150 kW a 400 Nm. Neostrouhají ani fandové sportovní jízdy, pro které Audi připravuje ostré deriváty S6 a RS6.

S manuálním řazením vůz neseženete, sází výhradně na samočinné převodovky. Benzinový třílitr a nejslabší diesel kooperují se sedmistupňovým dvouspojkovým S tronikem, vznětové šestiválce posílají sílu na všechna kola prostřednictvím planetového tiptroniku o osmi stupních. Právě čtyřkolka je pro všechny šestiválcové motory standardem. Audi A6 také vždy pořídíte coby mild-hybrid, kde výkonný 12kW alternátor napájí lithium-iontový akumulátor 480 Wh. Díky tomu může A6 bez sešlápnutého plynu až do rychlosti 160 km/h vypínat motor. Zajímavé je, že mezi 22 a 55 km/h je funkce odpojena – po městě by častým startováním utrpěl komfort a plynulost jízdy.

Prodloužení rozvoru o 12 mm zlepšilo nabídku prostoru, místa je v novém sedanu opravdu dost. Dva skoro dvoumetroví dlouhánise za sebe posadí s přehledem.
Autor: Audi

Benzin nás baví

Dvoulitrový diesel se podařilo skvěle odizolovat, takže v kabině nikterak neruší ani při dálničních rychlostech. Adaptivní tlumiče si poradí s drtivou většinou drobných nerovností. V běžném tempu je řízení čitelné. Až při ostřejším si všímáme, že se vozu do zatáček zase až tak ochotně nechce.

Řešení problému nabízí natáčecí zadní náprava, kterou jsme prvně vyzkoušeli s třílitrovým TFSI. Tady se z obyčejné manažerské limuzíny rázem stává ne únavný a hravý stroj, jehož motor se nejen ve sportovním režimu rád nechá vytáčet, rezervou pro pružnou akceleraci oplývá snad v jakékoliv rychlosti. Zatímco svižnému řezání zatáček pomáhají natáčecí zadní kola, nerovnosti vstřebává vrcholový vzduchový podvozek. Při hmotnosti 1760 kg ale počítejte s tím, že si ostrá jízda vyžádá klidně něco kolem dvaceti litrů na sto kilometrů.

Tak nějak se zdálo, že by závěrem testovaný dieselový šestiválec mohl být zajímavým kompromisem. Logicky není tak hbitý jako benzin, avšak skok ve srovnání se základním dvoulitrem je to obrovský. Jenže vznětový šestiválec kooperuje s osmistupňovým automatem, jenž při klidném tempu nechával motor povalovat ve zbytečně nízkých otáčkách. Minusem nejsilnějšího dieselu byla i dlouhá prodleva při sešlápnutí plynového pedálu k podlaze, již lze eliminovat jen přepnutím do manuálního režimu. Ten nechá chod převodovky na vás a na pokyny páčkami reaguje svižně. Nafta V6 bude nejspíš volbou většiny, s benzinem si nás ale novinka získala víc.

Od většího A8 si nové A6 vypůjčilo ostrý boční prolis. Díky kompaktnějším rozměrům působí dravěji.
Autor: Audi

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851