Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 6. 2018

Jaguar E-Pace S 2.0 Turbo P250: Svéhlavá kočka

Jaguar E-Pace S 2.0 Turbo P250

Fotogalerie

10 fotografií

V nabídce Jaguaru přibylo kompaktní SUV E-Pace, které se tváří jako zmenšenina velkého F-Pace. Konstrukčně se však hodně liší a jako každé kotě je trochu vrtošivé.

(více v čísle 22/18)

Novinka vypadá velmi mohutně, přes boky měří bez pár milimetrů dva metry, s délkou necelých 4,4 m však zapadá mezi klasická kompaktní SUV. Na rozdíl od velkého modelu F-Pace využívá menší platformu JLR D8, kterou sdílí i evoque a Discovery Sport. Karoserie zde tudíž není tvořena hliníkem a navzdory výrazně menším rozměrům je tak E-Pace těžší než větší sourozenec. Otesánek je i základní dvoukolka – 1775 kg, například srovnatelně velká Škoda Karoq 1.5 TSI váží 1378 kg a přímý konkurent BMW X1 sDrive18i 1470 kg. Alespoň že testovaná čtyřkolka s automatem už není o moc těžší (1832 kg) než základní verze.

Palubní deska je hezky tvarovaná, dojem srážejí laciné plasty před řidičem
Palubní deska je hezky tvarovaná, dojem srážejí laciné plasty před řidičem
Autor: Ondřej Kroutil

Pohon všech kol zde zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka a dvojice spojek vzadu nahrazující diferenciál. Systém dodává fi rma GKN a podobné řešení využívá i Focus RS, Opel Insignia a zmiňovaný evoque. Devítistupňový automat pro motor s příčnou zástavbou dodává ZF. Z dvojice zážehových dvoulitrů jsme vyzkoušeli ten slabší. Výkon 183 kW poskytuje solidní dynamiku, ačkoli například BMW X1 xDrive25i/170 kW zrychluje lépe (na stovku za 6,5 s) a má i vyšší maximálku (235 km/h). Svůj potenciál jaguar dávkuje nenápadně, neboť automatická převodovka řadí zvolna a snaží se motor držet v co nejnižších otáčkách. Při tuzemském limitu na dálnici na devítku točí pouze 2000 min-1. Spotřeba paliva se pohybuje od 8,5 l/100 km při klidné jízdě, přes 9,0-9,5 l/100 km na dálnici až po 12 l/100 km ve městě. Mezi podobně velkými SUV s přeplňovanými zážehovými dvoulitry se jedná o běžné hodnoty.

Přeplňovaný dvoulitr se s velkou hmotností pere statečně a poskytuje suverénní svezení. Spotřeba se drží kolem obvyklých 10 litrů.
Přeplňovaný dvoulitr se s velkou hmotností pere statečně a poskytuje suverénní svezení. Spotřeba se drží kolem obvyklých 10 litrů.
Autor: Ondřej Kroutil

Sportovní mrštnost od jaguaru nečekejte, e-pace si v zatáčkách sice počíná jistě, ale obratnost a lehkost podobně velkých SUV mu chybějí. Za volantem tak máte pocit, že řídíte solidně ovladatelné velké SUV. Pod plynem nedotáčivost potlačují spojky na zadní nápravě tím, že posílají více točivého momentu na vnější kolo, ale pokud nájezd do zatáčky přepálíte, má e-pace velkou tendenci hrnout se přes přední kola ven. Potěší však stabilita a odhlučnění na dálnici. Odpružení si dává pozor, aby do interiéru nepřenášelo ostré rázy a drželo i velká kola pevně na zemi. Je však hodně tuhé a tupých ran se ozývá více, než by si majitel luxusního SUV představoval. Slabou stránkou e-pace je zpracování interiéru. Zatímco palubní deska před spolujezdcem je v horní části dokonce obšita kůží, kolem volantu a kapličky přístrojů je laciný tvrdý plast, který vypadá jak z předsériového kusu. Nesourodá kvalita materiálů jaguar zbytečně potápí nejen před prémiovými konkurenty, ale i před většinou mainstreamových SUV. Nadšeni jsme nebyli ani z komplikovaného ovládání palubního počítače a pomalé odezvy středového displeje. Z hlediska prostornosti interiéru patří e-pace mezi průměr. V podélném směru je místa dostatek, vzadu nad hlavou se ale již projevuje svažující se linie střechy a do kontaktu se stropem se dostávají nejen dlouháni.

Spotřeba během testu 9,8 l/100 km

Jaguar E-Pace S 2.0 Turbo P250
Jaguar E-Pace S 2.0 Turbo P250
Autor: Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Zahradní gril Wurstmann!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851