Mercedes-Benz GLC 300 4Matic: Benzinové pohlazení | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic: Benzinové pohlazení

Mercedes-Benz GLC 300 4Matic

Fotogalerie

7 fotografií

Zážehové motory bývají při koupi velkých SUV často přehlíženy. Přitom třeba benzinový Mercedes-Benz GLC 300 je takový mazel. 

(více v čísle 23/18)

Velké a těžké SUV s automatem a pohonem všech kol je líheň jízdních odporů. Vždy bude mít o dost vyšší spotřebu než adekvátní osobák. Ale zákazníkům se jízda na chůdách líbí a platit daň jim nevadí. Pak se nabízí otázka, jestli za každou cenu řešit litry spotřeby, když v prémiovém segmentu za takové SUV zaplatíte kolem milionu a půl, nebo zvážit i cestu mimo hlavní proud. K této úvaze nás po čase přiměl Mercedes GLC 300. Jistě, budete- li hltat kilometry po evropských dálnicích, s úspornějším dieselem vsadíte na jistotu. Ale pokud se hodláte motat spíš kolem komína, tak se benzinový motor – v nákupu o sto tisíc levnější– přímo nabízí.

My jsme vyzkoušeli ještě starší přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr. Výkonový stupeň 155 kW nese označení GLC 250, náš kousek se chlubí 180 kW a jmenuje se GLC 300. Od září jej v souladu s novými emisními předpisy nahradí nový motor s mildhybridní technologií. Ale zatím tu je a tiše si vrní.

Přeplňovaný zážehový dvoulitr v této podobě končí a od září projde modernizací. Dokonale se hodí pro uvolněné cestování. Spotřeba 10 l je na poměry SUV rozumná.
Autor: Ondřej Kroutil

Benzinový rozjezd, to je jedno velké sametové pohlazení. Standardně dodávaný automat má pro Mercedes typickou náturu – vlažnější, ale výsostně uhlazený. Poklidné korzování tomuhle mercedesu sedí jako ulité, dokonce lze jezdit kolem pěkných osmi litrů. Jestliže běžně kritizujeme SUV za trhavé pohyby karoserie a uskákané podvozky, tentokrát musíme chválit. Ani devatenáctipalcová kola nejsou pro GLC překážkou pro plavné pohupování a tiché přejezdy nerovností.

Na některých místech už zub času trochu hlodá, pořád je ale interiér velmi útulný.
Autor: Ondřej Kroutil

Výkon 245 koní člověka snadno vytrhne z režimu kochání a zláká k ostřejšímu svezení. Čtyři válce, malý objem a turbo nedělaly ve velkém autě nikdy zázraky. Ani u mercedesu. Rychlý být umí, což o to, ale že bychom si to kdovíjak užili, to zase ne. Čtyřválec zbrkle vystřelí, automat loví správný kvalt v devítistupňové škále, a i když čísla na rychloměru rostou, pořád řídíme zavalité SUV a ne sporťák. Pro předjetí dobré, pro svižný let také, ale při ostřejší jízdě v zatáčkách s častým střídáním tempa se tenhle hnací řetězec nutí do nepřirozené pózy, která k noblesnímu mercedesu nepasuje.

Většinou říkáme, že SUV jsou méně praktická než kombi. GLC patří k chytřeji postaveným výjimkám.
Autor: Ondřej Kroutil

Tohle je zkrátka hlavně pohodář. Prostorný, praktický, s dobrým výhledem, kvalitním interiérem a noblesním nádechem. Když se nesnažíme o ekovýsledek, ustálí se spotřeba na deseti litrech a tam v podstatě zůstane. Že je to dost? Přečtěte si znovu úvod. Konkurence není úspornější. A diesel se ne každému vyplatí.

Spotřeba během testu 9,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851