Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab XLT: Sláva normálnosti | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab XLT: Sláva normálnosti

Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab XLT

Fotogalerie

6 fotografií

Pokud nebudete v ceníku zaškrtávat nesmysly, dá se i slušně vybavený pětimístný Ford Ranger s daní pořídit do milionu. Utáhne 3,5 tuny a nabídne stejnou výbavu jako osobní auto.

Testovací vozy bývají až na výjimky plně vybavené a načančané na úroveň, za niž běžný zákazník odmítne připlácet. Proto nás potěšilo, když do testu přijel „normální“ Ford Ranger ve druhé výbavě XLT. Dokonce i na počítání příplatkových prvků stačily jen dva prsty – zásuvka na 230 V za 3025 Kč a mechanická uzávěrka zadního diferenciálu za 21 780 Kč. Víc ani není potřeba. Už v základu ranger obsahuje ESP s funkcí stabilizace přívěsu, audiosystém včetně bluetooth a připojení k mobilu, stěrače s dešťovým senzorem nebo tempomat. Ukazuje tak, že ani pickup, který dokáže brodit 80 cm hluboko, nemusí v ničem omezovat svého majitele. Jen až se budou losovat místa k sezení, radíme cpát se dopředu. Klasický rámový Sláva normálnosti Foto David Rajdl podvozek s tuhou zadní nápravou je přece jen pohodlnější s vinutými pružinami u navarry nebo alaskanu, než s tradičními listovými pery u rangeru. Pokud ovšem hodláte na korbě vozit neustále materiál, nevadí ani náklaďácké řešení. Rozdíly se potom stírají.

Plasty v interiéru jsou sice tvrdé, ale na dotyk příjemné. Jen s počtem tlačítek hlavně na volantu to už Ford trochu přehnal…
Autor: David Rajdl

Právě detail odpružení nejlépe vystihuje tradiční rustikálnost rangeru. Proti navaře, alaskanu nebo třídě X není na silnici tak pohodlný a nepřidává samoúčelné designové výstřelky (vzpomínáme na imitaci dřeva či broušeného hliníku u mercedesu). Na druhou stranu exceluje v terénu, kde mu jednoznačně pomáhá příplatková mechanická uzávěrka zadního diferenciálu. Její odolnost proti elektronickému přibrzďování kol je nesporná – nepřehřívá se a vydrží navěky. Pokud to myslíte s offroadem vážně, hodí se i ochranné plechy na podvozku, které dostanete společně s mechanickou uzávěrkou. Volbu motoru ovlivní peněženka. Pětiválec 3.2 TDCi/132 kW je sice parádní, ale také jezdí za 10 litrů. Pokud se chcete držet při zemi, neuděláte chybu ani se čtyřválcem 2.2 TDCi. Má stop-start a vstřikování ad- Blue. Jeho projev je sice trochu hrubší, ale spolehlivě jezdí do osmi litrů nafty a přitom utáhne 3500 kg.

Ranger nedělá ostudu padesátileté tradici ani postavení nejprodávanějšího pickupu v ČR i Evropě. Ale má to stále těžší – vynořili se silní konkurenti, kteří dokážou totéž zabalit do kultivovanější formy. Ve finále rozhodnou city.

Spotřeba během testu 7,5 l/100 km

Zadní nárazník dostal až Limited a Wildtrak, běžné verze si musí vystačit se zahnutou trubkou
Autor: David Rajdl

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851