Kia Ceed: Korejský Evropan | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 7. 2018
David Bureš

Kia Ceed: Korejský Evropan

Kia Ceed

Fotogalerie

10 fotografií

Nejevropštější kia přijíždí v třetím vydání. Po statických dojmech na mnichovské premiéře a první jízdě z Žiliny do Prahy jsme v Portugalsku konečně detailně poznali i její techniku.

(více v čísle 26-27/18)

Kompaktní hatchbacky jsou i v době rostoucí popularity SUV klíčovou součástí evropské nabídky automobilek. Kia proto v roce 2007 dala sbohem ryze asijskému ceratu a nasadila cee’d, navržený přesně podle požadavků klientely starého kontinentu. Po dvou generacích se pro zjednodušení přejmenovává na Ceed. Opět byl vyvinut v Evropě a vyrábí se ve slovenské Žilině. Jak, o tom jsme psali v reportáži v minulém čísle.

Kia Ceed
Autor: Kia

Přes 1,3 milionu prodaných ceedů je důkazem, že se recept povedl, a tak novinka přímo navazuje na předchůdce. Dokonce zůstává stejně velká jako minulá generace, v době neustále rostoucích aut je zachování délky 4310 mm a rozvoru 2650 mm milou změnou. Platforma je přitom nová. Kia ji nazývá K2 a jedná se o tu samou architekturu jako v Hyundaii i30. Na konstrukci byl použit vyšší podíl vysokopevnostní oceli, díky čemuž mezigeneračně vzrostla tuhost karoserie o 30 %, zatímco hmotnost klesla o 23 kilogramů.

Čipernější než dříve

Shoduje se i základ zavěšení, který vpředu tvoří vzpěry McPherson a vzadu víceprvek, na rozdíl od šetřící konkurence ceed nadále využívá vyspělou zadní nápravu i u nejslabších verzí. Podvozek se ale v mnohém změnil, jiná je i geometrie přední nápravy, zadní stabilizátor nebo pouzdra zadních ramen. Cílem bylo zachovat po předchůdci chválený komfort a zlepšit poněkud mdlé jízdní vlastnosti.

To se opravdu povedlo, protože ceed nyní působí čiperněji než dosud. Vliv na to má i standardně dodávaná obdoba volkswagenovského systému XDS, tedy přibrzďování odlehčeného kola v zatáčce, a také o 17 % strmější řízení. Mezi krajními polohami volantu naměříme jen 2,44 otáčky.

Mezigenerační prodloužení zadního převisu o 20 mm zvětšilo zavazadelník o 15 litrů na celkových 395
Autor: Kia

Až na 1.4 MPI s filtrem

Zlepšení jízdních schopností nejlépe vynikne s nově nabízeným čtyřválcem 1.4 T-GDI (103 kW), dosud známým jen z Hyundaie i30. Nástupce starší atmosféry 1.6 GDI nás zaujal silou i příjemným zvukem. Naopak tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) po zástavbě filtru pevných částic kvůli normě Euro 6d TEMP působí o dost líněji, než si jej pamatujeme z dlouhodobě testovaného ria a dalších kií. A ani není moc úsporný, při dálničním tempu si řekl o osm litrů na 100 km. Alespoň že start-stop reaguje hbitě a není už tak otravný jako kdysi.

Nadále bude k dispozici i základní atmosférický čtyřválec 1.4 MPI se 74 kW, který si jako jediný motor v nabídce vystačí bez fi ltru pevných částic. Turbodiesely pak zastupují dvě výkonové verze přepracovaného 1.6 CRDi s 85 kW a 100 kW, využívající selektivní katalytickou redukci.

Standardem je šestistupňový manuál, Kia tak u základních motorů ani u nové generace nešetří pětikvaltem. Líbí se nám precizností řazení i příjemnou tuhostí. Zaujala nás též příplatková sedmistupňová dvouspojková převodovka, která pracuje rychle a hladce.

Ceed ale nadále myslí také na komfort. Hluk motoru je perfektně potlačen díky účinnějším výplním přístrojové desky i novým antivibračním výplním v motorovém prostoru a nevíte ani o aerodynamickém šumu. O to se stará nové těsnění dveří a jiný boční profi l čelního skla. Naopak hrubý asfalt portugalských cest byl v ceedu od valících se kol slyšet docela dost.

Kia Ceed
Autor: Kia

Blízká budoucnost

Hatchback se začne prodávat v srpnu, krátce nato dorazí kombík. Před koncem roku se počítá s již oficiálně potvrzenou verzí shooting brake, do budoucna přijede ještě čtvrtá karosářská alternativa. Zatím o ní víme jen to, že třídveřový pro_cee’d už to nebude. Nabídku motorů zase v příštím roce doplní mild-hybrid. Využije útroby z modernizované sportage, což znamená kombinaci vznětového čtyřválce s 48V palubní sítí.

Bohatá výbava

Kia musí reagovat na aktuální trendy, a tak výbavu ceedu v nové generaci notně rozšířila. K dispozici bude vyhřívání předních i zadních sedadel, přičemž řidič a jeho spolujezdec si budou moci užívat také ventilování. V zimě potěší čelní sklo vyhřívané pomocí tenkých drátků, u Kie použité v Evropě vůbec poprvé. Z elektronických pomocníků tu zase bude adaptivní tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu nebo varování před vozidly v mrtvém úhlu. Při prvních jízdách nás zaujal i neobyčejně dobře hrající hudební systém JBL.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26-27 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851