Peugeot 508: Lev cení tesáky | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

23. 7. 2018

Peugeot 508: Lev cení tesáky

Peugeot 508

Fotogalerie

11 fotografií

Peugeot 508 jsme obdivovali na letošním ženevském autosalonu a doufali, že bude jezdit stejně dobře, jako vypadá. Nyní ho můžeme poprvé provětrat v kopcích okolo Monaka.

(více v čísle 28/18)

Zástupce Peugeotu ve střední třídě nese označení 508 stejně jako jeho předchůdce, ale nemá s ním vůbec nic společného. Je postaven na platformě EMP2 s víceprvkovým zavěšením zadních kol a přichází s pětidveřovou karoserií liftback a bezrámovou konstrukcí dveří. Také má kompaktnější rozměry, protože je o 80 mm kratší, o 53 mm nižší a jen do šířky narostl o 6 mm. Elegantní křivky se splývavou zadní částí připomínající spíše kupé vyniknout zejména při pohledu z boku. Hodně se nám líbí jednoduché linie, nízká silueta, vytažená kola a agresivní design s „kly“ denního svícení směřujícími od světel dolů do nárazníku. Přední části dominuje široká šachovnicová maska s prohnutím dovnitř, na kterou navazují úzké reflektory full LED. Tento pás Lev cení tesáky Foto Peugeot je roztažen až do stran, takže 508 ještě opticky rozšiřuje a snižuje. Stejný prvek nacházíme na zádi, kde podlouhlá světla spojuje černá plastová lišta.

Krása na úkor prostoru

Uvnitř se hned cítíme jako doma. Palubní deska i-Cockpit s 12,5palcovým digitálním přístrojovým štítem vysunutým nahoru a 10“ multifunkčním displejem na středovém panelu působí moderně. I díky obřímu vodorovnému prolisu, který ji rozděluje na horní a spodní část, nám nepřipadá tak mohutná jako u některých konkurentů. A ty detaily. Třeba položená tlačítka na listování v menu infotainmentu pod středovou obrazovkou. Radost nám kazí snad jen to, že věnec malého volantu stále zakrývá spodní část přístrojů.

Grafiku přístrojového dipleje lze měnit podle osobních preferencí.
Autor: Peugeot

Stylem se může 508 měřit s kýmkoliv, ale prostorově je skromnější než konkurence. Na předních sedadlech je vše v pořádku, ale cestující vzadu se musí uskrovnit. Proti předchozímu 508 má aktuální generace zkrácený rozvor o 24 mm, což je znát v omezeném místě na kolena. Největší problém ale vidíme ve splývavé zádi, která výrazně ukrajuje prostor nad hlavami a ztěžuje nastupování do druhé řady.

Peugeot ve svých materiálech uvádí svislou výšku nad zadními sedáky 843 mm, takže osoby nad 180 cm budou mít problémy. Spousta zákazníků bude také zklamána objemem kufru. Ten je velmi mělký a měl by mít objem 487 litrů. Jenže tento údaj je zkreslený, protože Peugeot udává jen hodnotu získanou nalitím tekutin, nikoliv standardizovanou metodikou VDA. Podle ní to bude přibližně 460 l, což je na střední třídu málo.

Nafta chutná

Nejdříve usedáme do nejsilnější GT s výkonem 130 kW a osmistupňovým automatem, která je ve standardu vybavena i adaptivními tlumiči. Na dálnici volíme mód Comfort a 508 se nám odvděčuje plavným nadnášením se nad vozovkou. Samočinná planetová převodovka s měničem neznatelně mění jednu rychlost za druhou, výborně odhlučněná kabina dovnitř nepouští žádné rušivé hluky a my si užíváme nadmíru pohodlné cestování. Komfort nenaruší ani přejezd přes nerovnosti, což doprovází jen tlumené žuchnutí – žádné poskakování ani rány do karoserie jako u některých jiných vozů s adaptivním podvozkem se nekonají.

V kopcích je vozovka více rozbitá, ale nám připadá hladká jako na dálnici. Začínají zatáčky, takže volíme sportovní režim. Podvozek i řízení ztuhnou, automat žene motor do vyšších otáček. Překvapivě i v tomto nastavení si zachovává slušnou dávku komfortu, navíc na 18palcových kolech s pneumatikami 235/45 R18, a motor je i ve vyšším rytmu kultivovaný a tichý. Nás ale nejvíce dostává stabilita vozu. V zatáčkách si zaklekne na vnější přední kolo, sedí téměř jak přilepený a vykrouží oblouk, který chceme. Žádný náznak nedotáčivosti nebo ztráty trakce přední nápravy ani na mokré vozovce. Rychle reaguje na pokyny řidiče a hbitě mění směr. Díky strmému řízení není potřeba tolik točit volantem. Klikaté silničky si vyloženě užíváme, protože takhle zábavným sedanem střední třídy jsme dlouho nejeli.

Na předních sedadlech nacházíme dostatek místa, vzadu je to výrazně horší. V podélném směru i nad hlavou známe prostornější zástupce střední třídy.
Autor: Peugeot

Jde to ještě lépe

Jenže to pravé nám nové 508 ukazuje, až když přesedneme do benzinového GT s výkonem 169 kW. V porovnání s nejsilnější vznětovou motorizací je o 115 kg lehčí, takže přední náprava je méně zatížená. Motor je živější a nad tři tisíce otáček s peugeotem slušně cvičí. Silnice osychají a my přidáváme „pod kotel“. Výrazně rychlejší tempo ale 508 zvládá s přehledem a se stabilitou, za kterou by se nemusel stydět lecjaký sportovní speciál.

Na závěr vyrážíme na úplně opačný konec nabídky – tedy spíš začátek. Základní turbodiesel s výkonem 96 kW a šestistupňovým manuálem se nechce nechat zahanbit. Vůz posazený na 17palcových kolech s normálními tlumiči je měkčí, což zaručuje dostatečné pohodlí. V zatáčkách se o malinko více naklání, ale jeho stabilita je stále příkladná. Při výjezdu ze zatáček pod plynem se hnaná přední kola neprotáčejí a vůz nikam neujíždí.

Nový Peugeot 508 se u nás začne prodávat na podzim a jeho české ceny ještě nebyly stanoveny. Ve Francii jsou však již známé a nejlevnější verze se vznětovou patnáctistovkou 96 kW stojí 32 300 eur, což je přibližně 840 000 Kč. Naftové provedení GT si cení na 47 600 eur (kolem 1,25 milionu korun) a benzinové GT na 46 000 eur (1,2 milionu Kč). Snad se dočkáme příznivější nabídky, protože Peugeot 508 je povedené auto.

Peugeot 508
Autor: Peugeot

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
28 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851