Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Editorial: Co jsem zjistil na náplavce

Martin Vaculík, zástupce šéfredaktora

Vážení čtenáři,

s uzávěrkou tohoto technického speciálu se nám tentokráte sešla akce Auta na náplavce. Byla poslední prázdninový víkend, čili pokud čtete tyto řádky hned první den prodeje, „náplavka“ byla před týdnem.

V redakčním týmu mám zaslouženou pověst negativisty. Například videa – doba je prý žádá, a to dlouhá nanejvýš minutu a půl. Já na to říkám, že každé tak krátké sdělení je matoucí, zavádějící a odradí lidi se seriózním zájmem o věc. Pokud zobrazení od znuděného teenagera, co si jen tak něco pouští na mobilu při jízdě tramvají, má pro inzerenty stejnou hodnotu jako pečlivé přečtení článku skutečným zájemcem o auto, pak je to jen chyba systému. A ta se má škrtnout, ne řídit podle ní vydavatelství.

(více v čísle 3/17)

Vážení čtenáři,

s uzávěrkou tohoto technického speciálu se nám tentokráte sešla akce Auta na náplavce. Byla poslední prázdninový víkend, čili pokud čtete tyto řádky hned první den prodeje, „náplavka“ byla před týdnem.

V redakčním týmu mám zaslouženou pověst negativisty. Například videa – doba je prý žádá, a to dlouhá nanejvýš minutu a půl. Já na to říkám, že každé tak krátké sdělení je matoucí, zavádějící a odradí lidi se seriózním zájmem o věc. Pokud zobrazení od znuděného teenagera, co si jen tak něco pouští na mobilu při jízdě tramvají, má pro inzerenty stejnou hodnotu jako pečlivé přečtení článku skutečným zájemcem o auto, pak je to jen chyba systému. A ta se má škrtnout, ne řídit podle ní vydavatelství.

Mám však rodinu, a tak i v tomto speciálu poprvé najdete takzvaný kód QR. Je na straně 21 v testu Dacie Logan 1.0 SCE. Pokud chcete vidět, jak kombi s litrovým motorem bez turba zrychluje v připojovacím pruhu, namiřte na tu změť čtverečků svůj chytrý telefon.

Starší logan s dvanáctistovkou do srovnání s novým litrem jsem našel v bazaru. A jelikož velký bratr kontextové reklamy sleduje, co na internetu hledáte, zobrazuje se mi teď na všech webech otázka: Toužíte po Dacii Logan? Jakkoliv to zní směšně, počítač mě vlastně docela odhadl. O autech vím příliš a mám s nimi moc praktických zkušeností na to, abych toužil po nějakém složitém stroji. Třeba vzpomínky na tichý let v Mercedesu S 400d (test na stranách 52 až 55 přinášíme jako první v Čechách) se snažím úplně vytěsnit. Je za tím plejáda kapalinových silentbloků, pružných spojek, setrvačníků s kyvadlem a elektronických tlumičů. A kdo jednou bude hledat, proč auto v určitých rychlostech trochu vibruje? Když nemůžu to zrychlení tryskáče dostat z hlavy, představuji si, jak za deset let měním na té věci dvě noci v garáži kardan, před manželkou tajím, že stál 45 000 Kč, a když vyjedu, vibruje to zase! Zkuste si to, taky zatoužíte po Dacii Logan.

Ale zpět k náplavce. Byl to geniální nápad. Škoda že ne můj. Rodiny korzovaly mezi auty kolem Vltavy, děti si sedaly za volant. Do autosalonu se s nimi člověk stydí přijít, aby nesahaly na naleštěné vozy a nerušily klid byznysmenů. Tady byla všechna ošmatlaná od kol po střešní okno, a nikoho to nepohoršovalo. Věkově zde byl kompletní demografický průřez, díky četným kočárkům fakt od nuly.

Když jsem začal svou přednášku o údržbě aut, jejich závadách a nabídl prostor pro dotazy, vypadalo to, jako když hodíte magnet do oleje s pilinami. K pódiu zamířili všichni muži přes 60 let. Napadá vás, že z hmotné nouze udržují staré plechovky a hltají naše rady? Nikoliv. Z následného dlouhého povídání pod pódiem vyplynulo, že všichni už vlastně mají moderní auta a že je snad i trápí, jak na nich nemusejí nic řešit. Že s láskou vzpomínají na doby, kdy si člověk sám naladil předstih lépe než soused, řešil, jaký olej koupit, a kdy spartak s vačkou z felicie v kopci ujel ostatním spartakům. Kdy vše kolem techniky auta nebylo přikryto mlžením honícím zákazníky do sterilních značkových servisů. Úkol zní jasně – nakazit tímto praktickým pohledem mladou generaci, která si auta vybírá podle klikání na videa, a když se pak pokazí, míří pro finanční injekci za šedesátiletými rodiči. I to jsem se na náplavce dozvěděl.

Martin Vaculík, zástupce šéfredaktora

P. S.: Nejvíc mě potěšil fotograf Eugen Kukla, který z akce natáčel video, a když procházel pod pódiem, řekl: „Tady mluví nějaký pán. Kdybych byl auto, chtěl bych, aby se o mě staral.“

Vyšlo v časopisu

Svět motorů Technika
3 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte dárek - balíček autokosmetiky COYOTE!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1191 Kč
  • Ušetříte 192 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851