Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 7. 2018

Mini 5dv Cooper S Steptronic: Čtyři metry stylu

Mini 5dv Cooper S Steptronic

Fotogalerie

11 fotografií

Modernizované mini přichází s lehce pozměněným vzhledem, bohatší výbavou i novou technikou. My jsme ho vyzkoušeli ve verzi Cooper S, automatem a poprvé i s pěti dveřmi.

(více v čísle 25/18)

Malý hatchback s retro designem se v aktuální generaci představil již v roce 2014, takže nadešel čas na jeho modernizaci. Důležitými rozpoznávacími znaky jsou zjednodušené logo, které se vzdalo předchozího 3D efektu, a hlavně zadní světla s uspořádáním do britské vlajky. A musíme říct, že nápad se zadními skupinovkami odkazující na domovinu značky Mini se nám velmi líbí. Stejně se nám zamlouvají i přední kulaté refl ektory s diodovým proužkem po obvodu, jenž se při zapnutí směrového ukazatele oranžově rozbliká.

Plný měšec výbavy

Také v tradičně ztvárněném interiéru, jemuž dominují kruhové prvky, objevujeme několik novinek včetně prosvítání britské vlajky na panelu před spolujezdcem. Ve standardní výbavě nechybí multifunkční volant nebo rádio s 6,5palcovým barevným displejem, USB a Bluetooth. Infotainment s příplatkovou navigací, kterou byl testovaný mini vybaven, umí spolupracovat i s chytrými hodinkami, mobilní aplikací a sleduje i provoz na silnicích – o případných zácpách informuje na základě dat získaných z ostatních vozidel BMW a Mini napojených na systém Mini Connected. Bohužel objem takto získaných informací zatím není dostatečný, takže se nám běžně stalo, že jsme na silnici označené na navigaci zeleně narazili na stojící kolonu – doprava na Google funguje výrazně lépe.

Dveře navíc ¨

V základním třídveřovém modelu to s prostorností není žádná sláva, a tak jsme rádi, že konečně můžeme vyzkoušet pětidveřovou karoserii. Ta je totiž s délkou 4005 mm o 155 mm delší, a navíc o 11 mm vyšší. Rozvor náprav se protáhl o 72 mm na 2567, takže nyní můžeme mini v klidu porovnávat s tradičními městskými hatchbacky. Na ně však malý Brit lehce ztrácí. Vpředu máme i díky kolmému čelnímu sklu spoustu místa nad hlavou, ale na šířku už se cítíme stísněněji. K zadním sedadlům se musíte protáhnout přes úzké dveře – procpat skrz ně dětskou autosedačku a ukotvit ji do isofi xů chce hodně zručnosti. Když ale už sedíme uvnitř, tak si nemáme nač stěžovat, což je proti třídveřové karoserii výrazná změna. Vzadu navíc zbyl zavazadelník se slušným objemem 278 litrů – „třídvířko“ nabídne jen 211 l – a dobře využitelným pravidelným tvarem. Z tohoto pohledu působí příplatek 26 000 Kč za druhý pár dveří jako dobrá investice.

Dvě tváře

Modernizovaný mini přijíždí i se změněnou technikou. Nový je základní benzinový tříválec o objemu 1,5 litru a v nabídce jsou nové samočinné převodovky. Testovaný dvoulitr v Cooperu S může mít za příplatek sedmistupňový dvouspojkový automat Steptronic, který nahradil předchozí měnič se šesti rychlostmi. Připlatíte si za něj 48 074 Kč a výrobce slibuje o 0,8 litru nižší spotřebu než u manuálu. U ručně řazené skříně totiž mini při 130 km/h točí 3000 otáček, automat při stejném tempu rozmotá motor jen na 2100 min-1. V Eco režimu drží Steptronic co nejnižší otáčky a sundáním nohy z plynu přejde do neutrálu a „plachtí“. Spotřeba 6,2 l/100 km při běžném tempu potom není žádný problém. Přitom přeplňovaný dvoulitr se 141 kW nabídne i sportovní zážitky. Úžasně táhne v celém spektru otáček, ale nad čtyřmi tisíci se cítí nejlépe. Významně si bručí a při přeřazení prská do výfuků. K úplné spokojenosti nám chyběla jen pádla pod volantem, která jsou součástí o čtyři tisíce dražší sportovnější převodovky.

Jistota na druhou

Vyšší rychlosti se líbí i podvozku. Mini je tuhé a precizní tlumiče kopírují profi l vozovky. Výmoly a hrboly sice cítíme, ale vůbec nám to nevadí, protože kola neodskakují a netlučou. A čím rychleji jedeme, tím méně nerovnosti vnímáme. Navíc mini sedí jako motokára. Tolik přilnavosti a jistoty jsme u žádného jiného městského hatchbacku nezaznamenali. Radost nám dělá i strmý převod řízení a okresní silničky si doslova užíváme. Modernizované Mini Cooper S nám opět dokázalo, že mezi městskými hatchbacky nemá konkurenci. Nejen retro stylem, ale hlavně vlastnostmi. Za jeho výjimečnost si ale řádně zaplatíte.

Spotřeba během testu 6,2 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
25 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Kosmetiku Sonax 

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851