On-line kalkulátory: Copak vy nechcete on-line pojištění? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

On-line kalkulátory: Copak vy nechcete on-line pojištění?

Weby hodnotila studentka Akademie žurnalistiky a nových médií.

Pravopisné chyby nebo požadavky na nesmyslné údaje. V testu webových stránek kalkulátorů povinného ručení jsme nechápali, jak mohou pojišťovny tak kašlat na on-line aplikace.

Tak tady fakt nevím, kroutí hlavou naše motoristka Markéta Nováková, která si přeje pojistit auto na internetu. Studentku Akademie žurnalistiky a nových médií jsme oslovili s jednoduchým zadáním – zkuste uzavřít on-line povinné ručení na webech jednotlivých pojišťoven! Pro nás je totiž procházení stránek pojišťoven denním chlebem. Zajímalo nás tedy, jestli nedostatky vidíme jen my. A nestačili jsme se divit.

U pojišťovny Triglav jsme objevili pravopisnou chybu hned na úvodní straně (Pojištení vozidel). Slavia po nás zase chtěla znát hodnotu vozidla. „Jak to mám asi vědět, vždyť od toho jsou snad nějací odhadci, ne?“ lamentuje slečna za monitorem. Raději by šla ke konkurenci. Stejně jako v případech, kdy po ní chtějí kalkulátory znát rok výroby vozidla. Jenže v technickém průkazu nachází jen datum první registrace, protože rok výroby už se léta neuvádí. A vrcholem je, když ji aplikace odmítá pustit dál bez zadání osobních údajů. Proč je ale vypisovat do nějakého kalkulátoru na webu? Stanovili jsme si tedy jasná pravidla: datum narození ještě udávat budeme, byť jde o citlivý údaj. Ale rodné číslo, jméno, adresu nebo mobilní telefon už ne! Na tom skončila Uniqa.

Vysvětlení je nasnadě: pro pojišťovny nejsou on-line produkty důležité! Vždyť u těch největších z nich tvoří on-line povinné ručení jen asi jedno procento ze všech pojistných smluv. Hlásají, že raději přistupují ke každému zákazníkovi individuálně, a zakládají si na tom, že mu vysvětlí na pobočce klady i zápory jednotlivých produktů. Kvůli tomu ostatně mnohé odmítají spolupracovat s porovnávacími servery. Třeba i proto, že se v minulosti vyskytly chyby v nabízených produktech. Axa vůbec pojištění on-line neposkytuje, proto ji nenajdete ani v našem přehledu. A jaký je závěr běžné motoristky, která se pokoušela o uzavření pojištění na webu? „U mnohých pojišťoven jsou možná výhodné nabídky, ale rozhodně bych se k on-line zprostředkování nepřikláněla. Buď chvíli trvá, než se na stránkách zorientujete a kliknete na správný odkaz, nebo chtějí více informací, než je třeba. Vyplnit rodné či telefonní číslo není úplně ideální, pokud nechcete, aby byly vaše mobily zaplaveny reklamními nabídkami ze strany instituce. Nebo i hůře – byl zneužit vámi poskytnutý osobní údaj,“ dodává. „Smysl podle mého mají jen srovnávače, kde si vyberu, ke které pojišťovně jít. Jenže pak je uzavření enormně nudné a zdlouhavé, raději bych snad zavolal na nějakou linku,“ myslí si i specialista on-line marketingu David Klimeš.

Výsledky najdete o v SM č. 1/2014.

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851