Operativní leasing na vlastní kůži: Jen si tak jezdit | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 8. 2018

Operativní leasing na vlastní kůži: Jen si tak jezdit

Operativní leasing na vlastní kůži

Fotogalerie

9 fotografií

Čím dál víc čtenářů, pro něž je důležitější mobilita a méně starostí s vozem než jeho vlastnictví, se nás ptá na operativní leasing. Redaktor Světa motorů se ho rozhodl otestovat.

(více v čísle 29/18)

Popularita operativního leasingu – myslíme tím u fyzických osob, protože ve firmách funguje léta – poslední měsíce stále roste.

Zejména díky době. Ta u mnohých lidí, nejen mladých, dost rychle mění pohled na vůz i mobilitu obecně. Potřeba vlastnit již není tak silná, pro nemálo řidičů se vůz stal běžným nástrojem. Třeba jako mikrovlnka. Fakta služby jsou jasná: auto je během pronájmu ve stálém vlastnictví leasingové společnosti, která zodpovídá za jeho provozuschopnost, pojištění a podobně. Člověk, v tomto případě redaktor Světa motorů David Šprincl, jen platí měsíčně fixní splátky za jeho pronajímání.

Po vybrání auta celý proces pokračuje pro Davida podpisy. Mnoha podpisy. Kromě několika vyhotovení smlouvy je to i splátkový kalendář, osvědčení o pojištění, o asistenci.
Autor: Jiří Pekárek

Kromě pohonných hmot a dálniční známky se tak nemusí starat o nic. Díky tomu, že vůz pak vrací zpět leasingové společnosti, neřeší ani zůstatkovou hodnotu.

Největší výhodou operativního leasingu je, že člověk neplatí žádnou počáteční akontaci. Padá tak vstupní bariéra pro pořízení vozu i pro mnoho mladých vydělávajících lidí.

Novinkou na českém trhu v oblasti operativního leasingu je dokonce první e-shop s automobily v Evropě, přes který můžete touto formou pořídit vozy značky Škoda. „Digitalizace a rozvíjení on-line nástrojů jsou jednou z cest, jak usnadnit lidem cestu k vozu. Oslovujeme tak zcela nové zákazníky. Z našich interních statistik vyplývá, že klienti operativního leasingu jsou průměrně o deset let mladší než ti, kteří pořizují vůz tradičně prostřednictvím úvěru,“ říká Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailového prodeje ve společnosti Volkswagen Financial Services.

Právě tam se redaktor Světa motorů obrátil, když se rozhodl operativní leasing otestovat. Začal tím, že si na webu Volkswagenu vybral kombi verzi Volkswagenu Golf 1.0 TSI/81 kW ve stříbrné metalíze a výbavě Comfortline. Auto zcela nové, s dvanácti najetými kilometry, v ceně 465 325 Kč s DPH.

Po třech pracovních dnech, kdy je auto přihlášené do provozu, už podepisuje David s Michaelou Hákovou z Autodružstva Podbabská jen protokol o předání auta. Zato přebírání je mnohem víc: nejen klíčků od vozu, ale i povinné výbavy, všech dokladů i ukázek, jaká poškození dodavatel vozu bude tolerovat a jaká už se musí řešit přes pojištění.
Autor: Jiří Pekárek

David Šprincl ale tuto cenu pochopitelně nezaplatí. Auto si bere jen na rok, zato s kompletním balíčkem služeb od pojištění přes přezutí auta na zimní pneumatiky po silniční asistenci. Za to zaplatí celkem 208 065 Kč ve třinácti splátkách. Roční pronájem je samozřejmě velmi nevýhodný, ale chceme vám co nejrychleji ukázat operativní leasing v praxi. A k tomu roční životní cyklus stačí. Pro čtenáře je mnohem výhodnější využít delší pronájem a nejlépe s akční nabídkou. Třeba podobný Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI Comfortline se splátkou 6800 Kč za měsíc.

Vzhledem k tomu, že auto mají na skladě v pražském dealerství Autodružstvo Podbabská, stačí vlastně málo: podepsat smlouvu, k níž David předkládá občanský a řidičský průkaz. Leasingová společnost si ho po zadání do systému rychle „prolustruje“ – jde jí o jeho schopnost operativní leasing splácet. David odjíždí vozem za tři pracovní dny. I když byl golf skladem, musel ještě projít typickou procedurou: přihlášení do registru vozidel a připravení k převzetí včetně namontování registračních značek. To se Davida netýká, všechny tyto věci zařizuje firma: auto si David přebírá už přihlášené na doklady, s přimontovanými tabulkami a rovnou připravené k jízdě.

U své banky si následně nastavuje trvalý převodní příkaz, takže o měsíční splátky se starat nemusí. Hlídá si tedy jedinou věc: dodržet nakonfigurovanou podmínku smlouvy ujet autem během roku 20 000 kilometrů s volnou hranicí 5000 km nahoru i dolů. Částka za porušení je 2,52 Kč s DPH za každý přejetý kilometr. Ale to si snad David pohlídat zvládne…

Operativní leasing na vlastní kůži
Autor: Jiří Pekárek

Rozhovor: Leasing má svá pravidla

Lukáš Cankař působí jako ředitel marketingu a retailového prodeje ve společnosti Volkswagen Financial Services, kde pečují o více než 250 prodejců celého koncernu VW.

Na co by si lidé měli dát při uzavírání operativního leasingu největší pozor?

Důležité je sledovat hlavně kilometrový nájezd. Jedná se o počet kilometrů, které může automobil ujet za určitou dobu, stavenou ve smlouvě. Tuto hodnotu si klient zvolí podle svých potřeb. V případě, že limit nedodrží, platí za to. Dále je potřeba dbát na to, že vůz se má vrátit ve stavu odpovídajícím běžnému opotřebení, případné nadměrné poškození je tedy potřeba opravit v rámci pojištění, nebo bude klientovi vyúčtováno po vrácení vozu.

Co všechno si mohu ve smlouvě nastavit?

Pořízení auta provází proces emočních prožitků, proto je důležité, že individuální nastavení parametrů smlouvy je přizpůsobeno potřebám každého. Klienti rozhodují o délce splácení, pojištění, nájezdu. V jejich zájmu také je, aby při uzavření smlouvy byly náležitosti vyřízeny v co největší míře samotnou leasingovou společností. Nechtějí trávit čas tím, že budou někde běhat a vyřizovat vše sami. A řešit to nemusejí.

Pokud klienti nechtějí auto vracet, jde to?

Před koncem operativního leasingu klientům nabízíme možnost si vůz za konkrétní cenu odkoupit. Klient v tu chvíli nemusí řešit přejeté kilometry či nadměrné opotřebení. Nemusí vůz ani nikam přistavovat.

Využívají toho?

V malé míře ano. Ale většina klientů zvolí pronájem nového vozu. Což je vlastně ta výhoda, kterou operativní leasing umožňuje. Zvolit si nový, modernější vůz dle aktuálních potřeb.

Sedmero leasingu

1. Pokud chcete po skončení operativního leasingu auto odkoupit, využijte před koncem pronájmu nabídku odkupu.

2. Za roční pronájem můžete ujet danou porci kilometrů: David zvolil 20 000 km s volnou hranicí 5000 km. Překročení celkového nájezdu je zpoplatněno sazbou za přejetý kilometr.

3. Splátka se platí vždy k prvnímu dni v měsíci, přičemž první hned v okamžiku podpisu smlouvy bez ohledu na aktuální datum.

4. Pokuty hradí vždy nájemce vozidla. Leasingová společnost ji uhradí a následně vyúčtuje klientovi.

5. Nabídka platí pro fyzické osoby i živnostníky.

6. Vůz je havarijně pojištěný s volitelnou spoluúčastí.

7. Klient je před koncem smlouvy kontaktován s informacemi o vrácení vozu a možnosti objednání nového.

Kolik na rok stojí naše auto

Splátka při podpisu smlouvy 6249,30 Kč

11 splátek k 1. dni v měsíci 17 325,68 Kč

Poslední splátka před vrácením 11 233,68 Kč

Celkem 208 065,45 Kč

Mnohem výhodnější než roční pronájem je vzít si auto na tři až čtyři roky. Pak vychází měsíční splátka pod 7000 Kč.

Jaké služby obsahuje

1. Poskytnutí samotného vozu

2. Přihlášení i odhlášení vozu včetně poplatků

3. Povinné ručení u ČP s limitem 100 000 000 Kč

4. Havarijní pojištění u ČP se spoluúčastní 5 %, minimálně 5000 Kč

5. Pojištění všech skel s limitem plnění 10 000 Kč

6. Pojištění právní ochrany

7. Údržba a servisní náklady

8. Přezutí včetně zimních pneumatik

9. Silniční asistence pro ČR a EU (10 dnů)

10. Další poplatky (silniční daň, rádio)

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
29 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851