Obsah speciálu Diesel 1/2014 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 3. 2014
Svět motorů

Obsah speciálu Diesel 1/2014

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014

Fotogalerie

8 fotografií

Vyšlo první letošní vydání Speciálu Světa motorů Diesel. Co v něm najdete?  

(více v čísle 1/14)

TOP

4 Novinky: Porsche Macan, Ford Transit, diesely BMW pro Toyotu a přelomová konstrukce EGR ventilů. Proč jsou filtry pevných částic nutné: Čemu vadí kouř z dieselů? A proč vadí víc než před lety? Úvod do zdravotních rizik.

8 Proč filtry zlobí a co s nimi: Revoluční poznatky o závadách filtrů pevných částic. Nabídka levnější druhovýroby se rozšiřuje. Přicházejí nové metody čištění.

TECHNIKA

12 Diesel proti hybridu v Toyotě Auris: Zhruba za stejné peníze lze koupit dvoulitrový diesel i hybridní benzinovou osmnáctistovku. Co funguje lépe?

16 Diesel proti CNG v Opelu Zafira: Srovnání přeplňovaných šestnáctistovek na naftu a stlačený zemní plyn.

20 Škoda Octavia 2.0 TDI proti TDI RS: Za verzi RS u nové octavie připlatíte 50 000 Kč. Dle našich zjištění se to jednoznačně vyplatí.

24 Škoda Octavia 2.0 TDI 4x4: Čtyřkolka má nyní u octavie i tu výhodu, že s ní dostanete lepší zadní nápravu.

26 Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI DSG: Kratší karosářskou variantu Škody Rapid jsme vyzkoušeli v nejdražší kombinaci s dieselem a automatickou převodovkou.

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

28 Citroen C3 1.4 HDI: Pionýr malých turbodieselů je stále v nabídce. A patří k nejspolehlivějším.

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

30 Volkswagen Touareg 4.2 V8 TDI: Jeden z posledních přežívajících vznětových osmiválců rozhodně stojí za to.

31 Mercedes-Benz B 160 CDI: Motor od Renaultu je pod kapotou mercedesů stále častější.

32 Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi: Důkladně jsme se zaměřili nejen na samotný model, ale hlavně na francouzské pojetí systému AdBlue.

36 Peugeot 308 1.6 e-HDI: Na novém Peugeotu 308 jsme obdivovali předlouhé převody ve spojení s šestnáctistovkou 1.6 e-HDI.

38 Opel Astra ST Biturbo: Těsně pod benzinovým OPC stojí v řadě Opelu Astra dieselová verze Biturbo. Může mít i stejnou přední nápravu!

40 Nové malé turbodiesely: Představujeme zbrusu nové agregáty značek Mazda, Renault a Volkswagen.

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

UŽITEK 

44 Mercedes-Benz Sprinter Euro 6: Sprinter pro Euro 6 nejen adoptoval vstřikování močoviny, ale dostal i celou řadu nové techniky.

45 Závodní motor Buggyra: Agregát z české konstrukční dílny jezdí i Rallye Dakar.

46 Ford Ranger 3.2 TDCi AT6: Šestistupňový automat je robustní a k pětiválci velice sedí.

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

HISTORIE

48 Mercedes-Benz 260 D: Poctivý mercedes je považován za první osobní diesel. Řídili jsme jej a byl to skvělý zážitek.

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

Dr. DIESEL

52 Praskající klikové hřídele: Na vině jsou levnější spojky s pevnými setrvačníky.

54 Vše o motoru VW 2.0 TDI: Dvoulitrového TDI se kupující ojetin stále většinou bojí. Mají proč?

58 Levnější opravy vstřikovačů Denso: I japonské vstřikovače lze úspěšně opravovat levnějšími univerzálními postupy.

62 Rozvody na 1.9 TDI-PD: Výměna rozvodového řemene je nejdražší položkou předepsané údržby. A jde toho na ní dost pokazit. Ani mnohé díly nemají odpovídající kvalitu. 

Obsah Speciálu Světa motorů Diesel 1/2014
Autor: Archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů Diesel
1 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851