Toyota GT86 Aero pack: Jenom vzlétnout | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 8. 2013

Toyota GT86 Aero pack: Jenom vzlétnout

Toyota GT86 Aero pack

Fotogalerie

17 fotografií

Toyota GT86 má novou, levnější verzi Aero pack. Nemůžete ji přehlédnout. Obří křídlo, spoilery a rychlé pruhy…

Zatímco standardní Toyota GT86 vypadá umírněně, nová verze Aero pack jako by si odskočila rovnou z fi lmové série Rychle a zběsile. Z dálky nás zdraví obrovské křídlo, kolem celého vozu přibyly nástavce – na předním i zadním nárazníku a podél prahů. Je to vkusné, nebo ne? To musí posoudit každý z vás. V každém případě počítejte s tím, že si na čelo přilepíte štítek „rýžomilného tunera“, efekt korunují černé polepy karoserie. Tohle je zkrátka auto pro ty, kteří chtějí být středem pozornosti a tuningový svět je jejich krevní skupinou.

Aby šlo GT lehce do driftu a majitele to nezruinovalo, obouvá relativně malé, úzké a levné pneumatiky 215/45 R17. Ty se v rozšířené karoserii dost ztrácejí a podle nás by Aero packu slušely větší bačkory. Z uživatelského hlediska jsme vypozorovali dva momenty – přes rozšířené prahy se do kokpitu hůř nastupuje a mamutí křídlo nám při jezdění po městě zasahovalo do zorného úhlu. Podívali jsme se do zrcátka a v první chvíli měli Jenom vzlétnout pocit, že nás něco předjíždí. A on to byl náš vlastní spoiler…

Toyota GT86 Aero pack
Autor: Svět motorů
Aero pack stojí navzdory větší dávce plastů o 50 000 Kč méně, což si může dovolit díky okleštěné výbavě. Detaily najdete v samostatném odstavci. My se omezíme na konstatování, že nám z pohledu běžného používání nic nechybělo. Naopak třeba látkové čalounění je příjemnější než kůže. Podstatnější je, že po technické stránce je vše při starém. Plochý dvoulitr s výkonem 200 koní sice neohromí silou, ale spíš bleskovými reakcemi, pružností a nízkou spotřebou. Perfektní řízení, řazení jako ze závoďáku ani božské jízdní vlastnosti nemůže sada spoilerů změnit. Lehkost a samozřejmost, s jakou se kupátko prohání po okreskách, nemá obdoby. Driftuje na požádání, nechá se vodit s milimetrovou přesností, a přitom můžete GT86 bez problémů používat každý den. I když na panelové dálnici to není úplně ono. V případě GT86 se ale vyplatí vyjet o hodinku dřív a vzít to oklikou po okreskách…

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Plochý zážehový čtyřválec boxer uložený vpředu podélně. Zdvihový objem 1998 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec, kombinace přímého a nepřímého vstřikování. Výkon 147 kW při 7000 ot./min, točivý moment 205 N.m při 6400 až 6600 ot./min. Pohon zadních kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 226 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s. Emise CO2 181 g/km. Spotřeba město/mimo město 10,4/6,4 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 7,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2570 mm. Délka x šířka x výška 4240 x 1775 x 1285 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1314/431 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu 215/45 R17. 

Objem kufru 243 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 774 900 Kč (navíc navigace za 15 000 Kč). Základní cena 759 900 Kč
KONKURENTI
Audi TT 2.0 TFSI/155 kW 946 800 Kč
BMW 120i Coupé/125 kW 747 500 Kč
Hyundai Genesis Coupé 2.0 TCI/202 kW 849 990 Kč
Peugeot RCZ 1.6 THP/147 kW 668 500 Kč
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI/155 kW 606 900 Kč
HODNOCENÍ
+ Skvělá pozice řidiče
+ Fantastické jízdní vlastnosti
+ Charakter atmosférického boxeru
+ Přesné řízení a řazení
+ Použitelnost na každý den
- Minimum místa vzadu
- Horší komfort na dálnici
- Levnější výbavu nepořídíte bez extrémních spoilerů

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851