Dlouhodobý test Honda PCX 125: Má to za sebou! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Dlouhodobý test Honda PCX 125: Má to za sebou!

Honda PCX 125

Fotogalerie

15 fotografií

Dlouhodobě testovaný skútr Honda PCX 125 zakončil svých pět měsíců ve Světě motorů.

(více v čísle 50/12)

Když jsme v červnu stopětadvacítku od Hondy převzali, nejvíc nás zajímala fi nální spotřeba skútru. PCX je přece vybaveno systémem stop-start a pro úsporu paliva se narodilo. Opravdu jsme nakonec jezdili za pár korun?

Slib: 2,1 litru

Tohle číslo si přečtete na stránkách Hondy. Velmi slibné! Potvrdila ho pětiměsíční realita ve Světě motorů? My jsme se tak nízko nedostali. Celkový průměr po 2176 kilometrech jsme vypočítali na 2,69 litru. Nejnižší spotřeby jsme dosáhli při čistě městském provozu, kde byl stop-start nejaktivnější. Tehdy jsme jezdili za 2,29 l. Nejvyšší spotřebu jsme zaznamenali během plného dálničního zápřahu, kde se PCX vyšplhalo na 3,66 litru.

Právě pro stopětadvacítkový skútr ne zcela vhodné dálniční prostředí vězí za celkově vyšším průměrem. PCX jsme opravdu nešetřili a často se na něm vydávali daleko za hranice Prahy.

Plusy

Výlety jsme si mohli dovolit. Stopětadvacítka sice výkonem 8,6 kW vysloveně nezáří, na dálnici ale PCX v pohodě drželo rychlost mezi 100 a 115 km/h. To podle profilu tratě, která se na výsledné maximální rychlosti projevuje velkým dílem. Dynamické vlastnosti skútru překvapivě výrazně neovlivňuje obsazení stroje dvěma osobami. Úbytek sil samozřejmě zaznamenáte, že by se ale pod zátěží stala z PCX pocitově padesátka, z toho nemusíte mít obavy.

Jednoválec a jeho celkové vlastnosti vůbec považujeme za největší plus stroje. Kromě zmíněné dynamiky chválíme kultivovaný chod. Stopětadvacítka běží nádherně tiše, neruší ani systém stop- -start. Spíš naopak. Na křižovatce vám skútr nevrní pod nohama… A když potom vezmete za plyn, motor se znovu rozběhne naprosto hladce, bez jakéhokoliv škubnutí. Ze všech stop-startů daleko uživatelsky nejpříjemnější systém. Vypínat ho rozhodně nebudete. Velký dojem zanechal i rozměrný podsedlový prostor. Dvojici integrálních přileb sice nezvládne, jednu otevřenou a druhou uzavřenou už ale ano.

Minusy

Největší negativum je stejně jasné jako jednoznačné plus v podobě motoru. Hondě se nepovedla sedačka. Shodli se na tom redaktoři všech tělesných konstitucí. Vadí hlavně výstupek rozdělující sedačku na dvě poloviny – jezdec tak nemůže změnit polohu za řídítky. Otrava hlavně na delší cestě, kde bychom se rádi posunuli aspoň lehce dozadu. Bohužel výstupek podobné snahy zarazí. Navíc se pod ním drží voda. Sedačku tak sice stop po dešťové přeháňce zbavíte, po nasednutí však výstupek zlomyslně vypustí zásobu nahromaděné vody. Jak jste si přečetli výš, jízda ve dvou je díky solidnímu výkonu jednoválce možná. Kvůli sedačce ale velmi nepohodlná. Za rozdělujícím výstupkem totiž zbylo pro spolujezdce minimum plochy, na PCX se navíc není čeho držet. Jízdy ve dvou se tak nakonec omezovaly na krátké přemisťování po městě. Škoda. Potenciál motoru by tady byl. Honda by se mohla zamyslet taky nad výběrem pneumatik. Naše pláště fungovaly dobře na suchém podkladu, na mokru jsme se ale kolikrát dost sklouzli. Hlavně pražská kombinace kostky-koleje plus déšť znamenala pro pneumatiky PCX kluznou plochu jak na polygonu. Takže nohy „ze stupaček“ a manévrovat s největší opatrností! V případě pádu totiž choulostivé lakované plasty žádný pogumovaný výčnělek nechrání, takže se každý karambol na PCX viditelně podepíše!

Hodnocení

Mouchy se našly, na svých pět měsíců v redakci Světa motorů ale může být stopětadvacítka od Hondy celkově pyšná. PCX šlo z ruky do ruky, skútr byl neocenitelný hlavně pro pražské přískoky. Bude nám chybět. K popsaným kladům musíme přidat ještě jeden, možná nejzásadnější – výbornou cenu 59 900 Kč. Mezi značkovými skútrovými produkty jedna z nejatraktivnějších. Až budete přemýšlet, který stroj si k rozšířené béčkové skupině pořídit, o Hondě PCX 125 rozhodně popřemýšlejte! 

Servis

První prohlídka pro PCX je vypsaná po tisícovce ujetých kilometrů. V jejím rámci se mění olej, mechanik seřídí ventily a můžete jet domů. Počítejte s investicí kolem patnácti stovek. Výměna vzduchového fi ltru potom přijde v 16 000 km, za dalších osm tisíc musíte pořídit nový řemen variátoru.

Vylepšujeme!

PCX můžete dovybavit některým z prvků příplatkového příslušenství. My bychom si vybrali zadní kufr s objemem 26 litrů (6217 Kč), popřemýšleli o zvýšeném plexi za necelých pět tisíc… Hlavně messengery provozující skútr i v zimě bude zajímat pokrývka nohou za 2244 Kč, na zazimování přijde vhod plachta za dvě tisícovky.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
50 / 2012 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851