Škoda Superb 1.4 TSI Ambition: Základ stačí. Většinou… | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Superb 1.4 TSI Ambition: Základ stačí. Většinou…

Škoda Superb 1.4 TSI Ambition

Fotogalerie

7 fotografií

Základní motorizace obvykle fi gurují v ceníku jen kvůli letákové nabídce „Cena od“. Jak může jezdit Škoda Superb s benzinovou čtrnáctistovkou?

Čtrnáctistovka ve voze střední třídy? Může se zdát jako nestoudný tahák, ale v superbu funguje nejlevnější 1.4 TSI/92 kW docela dobře. Jakkoliv se může zdát exotická.

Ve srovnání s konkurenty nevychází superb se základní 1.4 TSI cenově příliš fér, protože žádný z nich neumožňuje kombinovat základní benzinový motor s tak bohatou výbavou. Když by se vyhnaly kombinace v ceníku do extrému, můžete si koupit Superb 1.4 TSI s karoserií Combi a výbavou Elegance za 729 900 Kč. S dalšími příplatky klidně za milion. Takový ale spatříte asi jen v ceníku než na ulici.

Interiér se po faceliftu změnil jen minimálně
Autor: Jiří Káš

Přitom si na komfort ani ve druhé výbavě Ambition stěžovat nemůžeme (bixenony, 17“ kola, el. sedadlo řidiče aj.). Výkonu nejlevnějšího motoru ale není po rozjezdu na rozdávání. Když chceme předjíždět, musíme podřazovat a vyhnat otáčky motoru. Při teoretické maximální rychlosti přes dvě stě za hodinu to samozřejmě neznamená, že bychom do dálničních kopců museli tlačit. Akorát už v některých situacích cítíme, že by to chtělo pár koní navíc. A pokud bychom na zadní sedadla posadili dva vypasené náměstky, předjíždění v kopcích by bylo tabu.

Škoda, protože proti dieselu nabídne benzinový turbomotor nádherně kultivovaný tlumený projev. Na volnoběh ho skoro neslyšíte a ve středních otáčkách krásně brumlá.

Proti nejlevnější 1.6 TDI/77 kW nabídne 1.4 TSI o chlup vyšší maximální rychlost a téměř o dvě sekundy rychlejší rozjezd na stovku (10,5 vs. 12,1 s). Při rozjezdech je ale znát, že točivý moment 1.4 TSI je o čtvrtinu menší než u nejslabší vznětové alternativy (200 vs. 250 N.m.). Nám se Superb 1.4 TSI zamlouvá. Argumenty o vyšší spotřebě zážehového motoru nebereme, protože jsme s 1.4 TSI jezdili klidně za sedm litrů. Po faceliftu udává výrobce o 0,9 l nižší spotřebu v důsledku ekoopatření – řízené dobíjení a stop-start jsou teď ve standardu. K tomu je cena proti stejně vybavenému vozu s 1.6 TDI/77 kW o 30 000 Kč nižší.

Čtrnáctistovka je důstojný základ. Rychlejším jezdcům to ale nestačí.
Autor: Jiří Káš

Jenže uživatelé manažerských vozů požadují přece jen vyšší výkony. Nedivíme se proto, že si raději přidají 60 000 Kč na 1.8 TSI/118 kW. Za tutéž sumu dostanou i vznětový 2.0 TDI/103 kW, který je pro superb asi nejvhodnější volbou.

Liftback, nebo sedan podle nálady? Dvojí systém se konečně otevírá dvěma tlačítky, a ne jedním jako dřív
Autor: Jiří Káš

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbem uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1390 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 92 kW při 5000 ot./min, točivý moment 200 N.m při 1500 až 4000 ot./min. Pohon
předních kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 204 km/h. Emise CO2 138 g/km. Spotřeba město/mimo město 7,8/4,9 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2761 mm. Délka x šířka x výška 4833 x 1817 x 1462 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1392/638 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Pneu 225/40 R18, litá kola.
Objem kufru 595/1700 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, na lak 3, 12 let na neprorezivění karoserie. Cena testovaného provedení 697 000 Kč (18“ kola Sirius 8100 Kč, asistent rozjezdu do kopce 4100 Kč, el. střešní okno 20 400 Kč, malý kožený paket 1100 Kč, bezklíčové odemykání 10 100 Kč, Columbus 28 300 Kč).
Základní cena 624 900 Kč
KONKURENTI
Ford Mondeo sedan 1.6 Duratec/88 kW Core Plus 449 990 Kč*
Hyundai i40 sedan 1.6 GDI/99 kW Classic 539 990 Kč
Opel Insignia sedan 1.4 Turbo/103 KW Edition 598 900 Kč*
* Včetně akční slevy
TESTOVALI JSME
Combi 2.0 TDI Elegance SM 25/13
Sedan 2.0 TDI SM 29/12
Combi 2.0 TDI SM 43/11
HODNOCENÍ
+ Vysoká výbava
+ Nízká spotřeba
- Úzký interiér
- Velká kola omezují komfort

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
35 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851